Håndpasning

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Håndpasning

Postby Niels T » Mon Feb 25, 2008 11:14:03

I komentaren til regel 559 – Spiller tager pucken med hånden ***NYT*** står anført følgende:
►En spiller har lov til at stoppe, slå eller skubbe pucken hen ad isen med hånden.
Dog kan MÅL ikke godkendes, hvis pucken blev således slået med hånden af en
angribende spiller, selv om den deflekterede på en anden spiller, ligegyldigt fra
hvilket hold, eller dommer.

I fredagens kamp melemme RMB og Totempo HVIK slår en Totempo spiller i egen forsvarszone pucken ned med hånden og pucken falder ned på isen i midterzonen ca. 1 m. fra forsvarsspilleren. "Der bliver ikke fløjtet for håndpasning".
Totempo vender spillet og via 3-4 pasninger bliver der scoret. Den ene dommer markerer mål. RMB brokker sig og dommerne taler indbyrdes sammen, hvorefter spillet bliver genoptaget ved face-off umiddelbart uden for Totempo's forsvarzone.

Forklaring udbedes. : :roll:

Mvh.
Niels T.
Niels T

Re: Håndpasning

Postby Niels T » Mon Mar 03, 2008 12:56:20

Niels T wrote:I komentaren til regel 559 – Spiller tager pucken med hånden ***NYT*** står anført følgende:
►En spiller har lov til at stoppe, slå eller skubbe pucken hen ad isen med hånden.
Dog kan MÅL ikke godkendes, hvis pucken blev således slået med hånden af en
angribende spiller, selv om den deflekterede på en anden spiller, ligegyldigt fra
hvilket hold, eller dommer.

I fredagens kamp melemme RMB og Totempo HVIK slår en Totempo spiller i egen forsvarszone pucken ned med hånden og pucken falder ned på isen i midterzonen ca. 1 m. fra forsvarsspilleren. "Der bliver ikke fløjtet for håndpasning".
Totempo vender spillet og via 3-4 pasninger bliver der scoret. Den ene dommer markerer mål. RMB brokker sig og dommerne taler indbyrdes sammen, hvorefter spillet bliver genoptaget ved face-off umiddelbart uden for Totempo's forsvarzone.

Forklaring udbedes. : :roll:

Mvh.
Niels T.

Er der noget kontrovercielt i spørgsmålet, siden du Jacob, ikke vil forklare mig, om jeg har læst reglerne forkert eller hvad?

Mvh.

Niels T.
Niels T

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 03, 2008 11:33:54

Hej Niels

Nej der er ikke noget kontroviselt i det. Men har været optaget med kampe samt arbejde.
Som jeg forstår dit spørgsmål, er håndpasningen FRA forsvarszonen TIL midtzonen, dette er en håndpasning. Da håndpasning kun er tilladt i forsvarszonen er dette en korrekt kendelse.
Men du må korigere mig hvis jeg har misforstået dit spørgsmål.

Hilsen
JAcob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen