Diving

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Diving

Postby predator » Sun Mar 08, 2009 12:02:52

Hvordan er reglerne i forb. med overdreven film ved udvisning ?

Jeg tænker på en hændelse i aftens kampm mellem FIK og RMB, hvor Duss for 2 min for en meget lille holding, hvor Grey falder meget dramatisk. Ville det ikke være på sin plads med 2 min til hver ? Jeg har da ført set den regel i vrug, dog for et par sæsoner siden.

Jeg synes det ødelægger spillet at en spiller "bliver" nødsaget til at filme, før at en udvinsning bliver dømt, men omvendt er det heller ikke kønt når der går skuespiller i den og i nogle tilfælde sender en "uskyldig" i boksen...
RMB4ever
Hellere pisk end FIsK
predator

Re: Diving

Postby Skytten » Sun Mar 08, 2009 5:05:03

Flot RMB fan, du vurdere at det er en meget lille holdning af uskyldige Duus og at Grey falder om som ren Hollywood, vi andre så noget andet i hallen, men skidt med det, dommerne så det de så og dømte udv til trods for få sek tilbage af kampen velvidende at det måske ville ødelægge RMB mulighed for scoring.

Synes generalt dommeren har dømt flot og godt i de kampe i slutspillet jeg har set, fejl vil der altid være, men udv til Duus igår var ikke nogen fejl og dommerne har ladet spille flyde langt mere i slutspillet i f.h.t grundspillet til glæde for spillere og ikke mindst publikum, selv Janum har dæmpet fløjten...klæder ham. Spillerne har også forstået at tackle den større "frihed" synes jeg.

Så ros til dommerne så langt, i har delt sol og vind lige og dømt det der skulle dømmes!

Vh en WH fan

Ps RMB kommer over og griner af jer igen i år når i har tabt tirs...til det ufattelige ringe bundhold..farvoritdræberholdet :lol:
Skytten

Postby RMB-fan » Sun Mar 08, 2009 8:25:19

Tror ikke du har set helt den samme kamp som alle os andre Skytten!
Og med hensyn til dommerpræstationerne, kan jeg godt forstå du syntes de har dømt godt da de jo direkte har dømt til jeres fordel!

Du kan jo prøve og kigge på den video på TV2Sport også fortælle os hvor stor en skam grisen er for sporten med sin usportselige optræden, når han falder om som en eller anden der er blev skudt!

http://tv2sport.dk/node/28129
RMB-fan

Postby Corry Perry » Sun Mar 08, 2009 9:05:22

RMB-fan: du kan jo også bare kigge selv samme video hvor König bevidst flytter målet, men uden konsekvens...
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby RMB-fan » Sun Mar 08, 2009 9:08:58

Nu var det jo ikke lige det denne tråd handlede om, og hvis en målmand skulle have en udvisning hver gang dommeren syntes han gjorde det med vilje ville der jo konstant sidde en spiller ude i slutspillet.
- Og jeg ville da kunne finde en igen hvor Rødovre blev snydt endnu mere, men så kunne vi jo blive ved til på tirsdag hvor i har sidste arbejdsdag :D
RMB-fan

Postby Corry Perry » Sun Mar 08, 2009 9:16:45

Hehe, jeg kunne også blive ved, men lad os da bare slutte fred for en stund :wink:
Go' ferie :P
Corry Perry

Postby RMB-fan » Sun Mar 08, 2009 9:21:12

Men heller ikke mere end for en stund så!
RMB-fan

Postby Corry Perry » Sun Mar 08, 2009 9:39:45

Nej, på tirsdag er der krig :twisted:
Corry Perry

Postby predator » Sun Mar 08, 2009 11:11:29

Sig hvad du vil Skytten, men Grey falder som en drama-queen i det tilfælde :mrgreen:
RMB4ever
Hellere pisk end FIsK
predator

Postby KBH » Tue Mar 10, 2009 1:31:15

Mike falder lidt let i det tilfælde - så meget vil jeg give jer, men det er helt ude i hampen at sige, at dommerne dømmer til WH´s fordel. I de kampe jeg har set, har det været i RMB´s favør, så mon ikke en neutral ville sige 50-50 :D

Godt det er Alan Smith i aften! :P
KBH

Next

Return to Dommer - Jacob Grumsen