2+2 Interference i NC vs SE?

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

2+2 Interference i NC vs SE?

Postby DBJ » Fri Feb 29, 2008 9:36:36

Hej Jacob.

Hvordan kan du dømme 2+2 Interference, det jo stik imod reglerne? Interference kan kun give 2 min, ifølge reglerne.

Lige en anden ting der SKAL være 2 måldommer, medmindre der er tale om en video dommer, hvordan kan i lave så store fejl.
DBJ

Re: 2+2 Interference i NC vs SE?

Postby DBJ » Sun Mar 02, 2008 1:43:37

DBJ wrote:Hej Jacob.

Hvordan kan du dømme 2+2 Interference, det jo stik imod reglerne? Interference kan kun give 2 min, ifølge reglerne.

Lige en anden ting der SKAL være 2 måldommer, medmindre der er tale om en video dommer, hvordan kan i lave så store fejl.

02-03-08
Du skriver du gerne vil svare, men ikke denne, jeg undre mig bare over hvad der ligger bag den udvisning?
DBJ

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 03, 2008 11:41:14

Hej DBJ

JO vil gerne svare, men har været optaget af kampe samt arbejde.

Kendelsen fra mig er forkert, der kan ikke gives 2+2 minutter, han skulle kun have haft 2 min interference af målmanden.

Jo der skal være 2 måldommere til en kamp, nu sidder den ene så heldigvis i den ende hvor problemet var, vi kan da hurtigt blive enige om at det er uheldigt den ene måldommer ikke kommer. Og man burde så nok have bedt den anden om at køre hjem igen. Men sket er sket.

Hvad mener du med "hvordan kan i lave så store fejl" ?????

Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby DBJ » Tue Mar 04, 2008 12:14:12

Jacob Grumsen wrote:Hej DBJ

JO vil gerne svare, men har været optaget af kampe samt arbejde.

Kendelsen fra mig er forkert, der kan ikke gives 2+2 minutter, han skulle kun have haft 2 min interference af målmanden.

Jo der skal være 2 måldommere til en kamp, nu sidder den ene så heldigvis i den ende hvor problemet var, vi kan da hurtigt blive enige om at det er uheldigt den ene måldommer ikke kommer. Og man burde så nok have bedt den anden om at køre hjem igen. Men sket er sket.

Hvad mener du med "hvordan kan i lave så store fejl" ?????

Hilsen
Jacob Grumsen

Hej Jacob

Tak, for svaret. Jeg mener at give 2+2 istedet for 2 min er en alvorlig fejl, da det jo kan være med til at afgøre en kamp. Tænk hvis det havede afgørende for kampen at de 2 extra minnuter var lagt på. Den med mål dommeren kunne jo også blive afgørende, tænk på hvis der i den ende hvor der ingen måldommer var blev dømt mål, uden pucken var inde, så kunne der hurtigt blive en sag ud af den, da reglerne ikke blev fuldt. Modsat kunne der jo dømmes mål i den anden ende af måldommeren ved tvivl!

venlig Hilsen

Dennis
DBJ

Return to Dommer - Jacob Grumsen