Kan man scorer på denne måde??

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Kan man scorer på denne måde??

Postby poulmr » Fri Jan 15, 2010 10:26:42

Hej
Ved ikke lige hvor jeg ellers skal spørge om dette, end hvor der er en dommer som læsser med.
Spiller selv lidt hockey for sjov, og den anden dag scorede jeg et mål vi diskuterede lidt bagefter. Nå men til sagen, jeg er skøjtet bag målet da en med spiller skyder på mål og målmanden prøver og blokere pucken. Men den ligger nu 10 cm bag målmanden og der er yderlige 10 cm til den er ovrer målliniene. Jeg ser pucken ligger fri, og rækker mig over målet bagfra og skubber pucken ind i målet. Der blev snakket lidt om man må dette.
Jeg kan ikke se noget ulovligt at række sig hen over målet og prikker pucken i mål....

Håber der er nogle der kan svare på mit spørgsmål..
På forhånd tak
Poulmr
poulmr

Re: Kan man scorer på denne måde??

Postby Jacob Grumsen » Sat Jan 16, 2010 11:01:11

Hej poulmr

Som du beskriver det er der som udgangs punkt intet ulovligt i det, så målet skal godkendes...

Det eneste jeg kan se som et problem det er er hvis du hindrer målmanden i hans bevægelse, så kan målet ikke godkendes. Men det er ikke sådan jeg læser din beskrivelse.
Så jeg ville godkende målet, hvis jeg var dommer i jeres kamp..

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby sEvik » Sun Jan 17, 2010 12:59:00

Vedrørende "selvmål"
Hvis hold A scorre med skøjten(sparke bevægelse) mod hold B bliver målet underkendt.
Hvad så hvis hold A scorre ved uheld :cry: i eget mål "selvmål" med skøjte (sparke bevægelse) bliver der så dømt mål til hold B eller vil det også blive underkendt.
sEvik

Postby Jacob Grumsen » Mon Jan 18, 2010 11:29:28

Hej sEvik

Når vi snakker selvmål er det muligt at score på alle mulige måder, så hvis en forsvarsspiller vælger at sparke pucken i eget mål, så dømmes der mål....

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby DBJ » Tue Jan 26, 2010 11:19:24

Hej Jacob

Hvis man står bag mål, må man jo løfte sin stav over overlæggeren, for at kunne skubbe pucken i mål. Det vil jo sige at man har staven løftede for højt, men det før kontakt med pucken, skal der kun dømmes højstok hvis man rammer pucken, i en for høj position eller må man godt løfte den så højt man vil, så længe man ikke har kontakt med puck eller modspiller?

vh.

Dennis
DBJ

Postby Jacob Grumsen » Wed Jan 27, 2010 1:08:49

Hej DBJ

Som jeg læser denne så er stokken over overlæggeren i det øjeblik der er kontakt med pucken, jeg læser det som om pucken ligger på isen, og man rækker ind over målet for at prikke pucken ind.
Så er der jo ikke høj stol.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby DBJ » Wed Jan 27, 2010 11:32:34

Hej Jacob

Præcis, pucken ligge på isen, men for at nå bagfra mål skal man jo løfte sin stav, op over overlæggeren, hvilket jo normalt er "højstok". Men den ser man bort fra da han ikke rammer målmand eller pucken imens staven er for højt løftede?

Er det rigtig forstået?

VH.

Dennis
DBJ

Postby Jacob Grumsen » Wed Jan 27, 2010 9:45:27

Hej DBJ

Høj stok over overliggeren er kun i den sitt hvor man samtidig scorer mål, ellers gælder det med overskulderhøjde....
Men nu er vi ude noget med dommerskøn, for der er jo både store og små spillere, som der skal tages højde for

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen