Farver på trøjer.

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Farver på trøjer.

Postby Bertuzzi » Sat Jan 16, 2010 7:18:59

Hej Jacob.

Jeg sidder og skriver dette spørgsmål mens du er i gang med at dømme pokalfinale, så jeg er godt klar over at jeg ikke får et hurtigt svar :)

Farverne på Sønderjyske og Rungsteds trøjer er så ens på tv, at jeg faktisk opgiver at se kampen nu. Det er utroligt ærgerligt at man slet ikke kan se forskel på de to hold, når kameraet er zoomet lidt ud.

Jeg kan næsten regne ud at du ikke så det som et stort problem, da du ellers jvf. reglerne side 130 havde idømt Rungsted en holdstraf for ikke at skifte trøjer. Men i reglerne står der at holdene skal spille i henholdsvis lyse og mørke nuancer, og det kan man ikke beskylde hvid og lyseblå for at være.

Jeg er klar over at det kan virke meget anderledes på TV fremfor når man er i hallen, men for mig er det rigtigt ærgerligt, at kampen er så svær at følge.

Kunne man evt. have appeleret til Sønderjyske om at skifte til deres mørke trøjer, for at give os seere en bedre oplevelse?

Iøvrigt meget cool med videodommer til kampen. Er det noget i har tænkt jer at benytte i finaleserien?

Mvh,
Bertuzzi
Guld til sjælland...
Bertuzzi

Re: Farver på trøjer.

Postby Jacob Grumsen » Sat Jan 16, 2010 11:59:29

Hej Bertuzzi

Nej havde lidt svær at svare mellem perioderne :D

Med hensyn til trøjer, så er de så vidt jeg ved her hjemme godkendt af DIU med henholdsvis ude- og hjemmebane trøjer, så ikke meget vi /jeg kan gøre ved det.
Det var ikke noget problem i kampen her, så har ikke bedt nogen af holdene om at skifte...

Tror jeg en gang i min karrierer har været udefor at det ene hold måtte skifte trøjer grundet farverne var for ens, så det er ikke noget der sker ret tit

Med hensyn til video måldommer, har de været brugt gennem de senere år i finale runden, da der kun er her der er fuld tv dækning, men det er første gang de har været så meget i gang som idag.
Men jeg ville personligt gerne at de var til rådighed i hver hal, hver gang, men så er vi jo ude og snakke økonomi i klubberne, som er trængt i forvejen. Og ja det er med til at gøre min hverdag nemmere på isen, og ja det kan også være med til at afgøre kampen, men gør vel i bund og grund at det bliver mere fair hvem der vinder..
Men videomåldommer vil også blive brugt i den kommende finalerunde.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen