udvisning eller ej

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

udvisning eller ej

Postby Corey » Mon Mar 15, 2010 10:33:25

Hej Jacob

Med baggrund i en hændelse i 4. PO kamp mellem RMB og WH

"Efter en meget tydelig (tydelig på tv) tripping, hæver dommer XX armen, men skynder sig af en eller anden grund at tage den ned igen" - noget jeg aldrig har set før.

Mit spørgsmål er så, hvis nu WH´s målmand havde set armen oppe, og var skøjtet ud mod boksen, og RMB havde scoret i det tomme net, var der så mål ??
Corey

Re: udvisning eller ej

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 15, 2010 9:52:47

Hej Corey

Ja det er der.
Målmanden skal være sikker på at hoveddommeren har taget armen op for en udvisning, og ikke noget andet af en eller anden grund.

Så svaret til dit spørgsmål er JA

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Tue Mar 16, 2010 10:52:45

Det var nu egentlig også meget tydeligt, at dommeren tog armen op og der var den i 2 sek., hvorefter han så tager den ned. Selv Bøjgaard og Eller forstod intet.

Jeg forstår ikke, hvorfor en dommer kan trække en udvisning tilbage, bare fordi han (muligvis) får øjenkontakt med den anden hoveddommer?
JoE_Kaffe

Postby ForzaWH » Fri Mar 19, 2010 7:31:32

Dybt latterligt forum :lol:
Havde JoE_Kaffe virkelig forestillet sig, at Grumsen ville undsige en kollega :?: Selvfølgelig vil han ikke det. Om en dommerkollega så tilkendte en spiller et straffeslag for at slå en modstander ned, ville han sikkert forsvare en sådan kendelse. I kamp 5 mellem WH-RMB var der forresten en situation, hvor en af vores unge gitterdrenge bliver udsat for en soleklar tripping på blueline, hvilket bevirker at han ryger en tur i isen. Dommeren dømmer dog ingenting. 10 sekunder senere falder der så en kendelse for tripping - Den anden vej! Dette selvom WH spilleren dårligt rører RMB spilleren. Men garanteret vil Flumsen også kunne forsvare dette :evil: I det hele taget kan man næppe påstå, at dommerne har være helt upartiske i kvalserien mellem WH-RMB :?
ForzaWH

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 21, 2010 10:17:31

Hej JoE_Kaffe

Min holding er at hvis man tager armen op fordi der er en udvisning ja så er der jo udvisning. Det kan jo ske at dommere er lidt for hurtig på aftrækkeren med at rive armen op.
Ved af egen erfaring at det er træls når man står der, men der er jo ikke ret meget at gøre ved det, så må man tage det skrald det giver og forklare spilleren det....vil sammenligne det med at spillerne laver fejlpasning, eller målmanden laver et drop....

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Jacob Grumsen » Sun Mar 21, 2010 10:20:05

Hej ForzaWH

Et dejligt kontruktivt indlæg du lige kom med der :D

Men jeg forstår da ikke hvad du laver herinde når du nu synes det er et latterligt forum, og hvorfor du vil bruge din tid på at kommentere det samtidig.....

Men håber da det bliver nogle gode kampe i semifinalerne...

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby JoE_Kaffe » Sun Mar 21, 2010 2:41:53

Hej igen

Tak for svaret :)

Selvfølgelig kan vi alle lave fejl. Har dog bare aldrig set en udvisning blive trukket tilbage før og det der gjorde det endnu mere mærkværdigt var, at den tripping der blevet lavet, var så tydelig. Og det skrevet uden mine WH-briller :) Nå, men nok om det.

Tak for en godt dømt kamp igår. Linien var ens overfor begge hold, selvom man selvfølgelig ikke altid er enig, midt i kampens hede. Rødovre trækker bare generelt flere udvisninger end andre, hvilket også bekræftes, hvis man tjekker statistikken for sæsonen.
JoE_Kaffe

Return to Dommer - Jacob Grumsen