Hvordan forbereder i jer ?

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

Hvordan forbereder i jer ?

Postby Mikael » Tue Mar 11, 2008 12:34:44

Hej Jacob Grumsen

Kan du forklare lidt om hvordan i forbereder jeg til kampene her i slutspillet. Er i evt. købt fri for arbejde? , og når det nu er serier af kampe går i så også ind og kigger på de tidligere kampe i serien og ser om der har været nogle episoder eller nogle uenigheder som måske kan fortsættes i den kamp man skal dømme.

Lige et andet spørgsmål, i starten af sæsonerne har i det også sådan ligesom alle andre at med en masse nye spillere på hvert hold, nye udlændinge osv, så skal i også bruge en masse tid på nu at lære de nye drenge at kende og hver enkelt spillers personlighed osv for at dømme optimalt.

Tak
Mikael
Mikael

Postby Jacob Grumsen » Wed Mar 12, 2008 9:39:50

Hej Mikael

Vores (min) forberedelse, er i første omgang at følge med i hvad der sker i kampene, blandt andet ved at følge med i medierne. Her kan man normalt se havd der rører sig i kampene, og skulle der være et eller andet, tager jeg til tider fat den/de dommere der har haft kampen inden og hører deres version, så vi kan undgå bataljer.
Men ellers er vi dommere jo godt klar over at der vil være en masse små "kampe" i kampen, og jo længere man kommer hen i en serie, vil disse kampe blive mere og mere tydelige for alle.

Vi bliver ikke købt fri af kampe, men vi har fået indført et mindre beløb til arbejdsgodtgørelse, som et plaster på såret når vi er nødt til at tage fri fra arbejde så vi kan nå at komme rundt til de forskellige haller, der er jo til tider langt imellem..
Men alt afspadsering fra jobbet er for egen regning..

det er Fuldstændig rigtigt at med alle de nye spillere der kommer i ligaen hver sæson, så skal der læres nye ansigter og personligheder at kende, men det er jo også den anden vej, for vi dommere er jo heller ikke ens.
Men synes dette kommer i løbet af de færste træingskampe, så man "kender" hinanden til sæson start.

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen