SE- FIK - kamp 3

Her vil Jacob Grumsen svare på spørgsmål om stort og småt inden for hockeyverdenen og specielt dommerfaget.

SE- FIK - kamp 3

Postby Foggy » Sun Mar 28, 2010 10:39:05

Hej Jacob

Som altid var jeg lørdag at finde i Vojens Skøjtehal for at se SønderjyskE. Jeg forsøger at være objektiv og vil også gerne anerkende dine præstationer i denne sæson. Du virker meget mere erfaren og tålmodig i år, når du dømmer, hvilket giver et bedre overblik.

Jeg er dog ret uenig i et par kendelser fra lørdagens 3. DM-semifinale.

Der er en episode - mener det er i anden periode, hvor Mads Lund får en hård medfart. Fra min vinkel er det tydeligt, at frederikshavneren cross-checker ham ved Frederikshavns egen boks. Der er tre Whitehawks-spillere omkring ham, hvor Nordentoft som tredje mand laver den uberettigede handling med staven. I næsten samme øjeblik lige efter laver Lund så en tackling, som du takserer til elbowing. Jeg husker ikke, om det var det, han gjorde, men ud røg han. Selvfølgelig til stor frustration for ham selv, da han lige inden fik en cross-checking i ryggen.

Det varer ikke mange minutter, inden Samy Nasreddine får 2 minutter for en tackling ved banden. Jeg har ikke lige kamprapporten ved mine side, men den takserer du til en udvisning, selv om den for stort set alle i hallen var en ren tackling. Jeg synes, at det i lige netop den situation er synd at straffe Nasreddine, fordi han sandsynligvis vejer 20/30 kg mere end sin modstander i den duel.

Sagde Nasreddine noget til dig eller hvorfor fik han de 10 minutter ekstra for dårlig opførsel? Som jeg ser det, så kører han mod boksen uden at sige noget.

Håber på en respons og fortsat god sæson til dig.

Mvh Martin
Foggy

Re: SE- FIK - kamp 3

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 29, 2010 12:32:37

Hej Foggy

NU kommentere jeg normalt ikke på dommerkendelser og udvisninger da det er et dommerskøn samt hvilken vinkel man ser hændelsen fra..

Men jeg vil gerne kommentere på den ekstar straf Samy får....han får en udvisning .....efterfølgende på vej til boksen, beslutter Samy sig for at køre tilbage mod Frederikshavner spilleren og opsøge ham, men Samy bliver stoppet inden han når når så langt.
Så du har ret i at han ikke siger noget, men det er hans handling han straffes for

Håber det er okay, jeg ikke lige kommentere udvisningerne, det er ikke fordi jeg ikke vil, men pga ovenstående :)

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Foggy » Mon Mar 29, 2010 8:22:46

Det er helt i orden, Jacob.

Jeg er også af den overbevisning, at du havde dømt den på Mads Lund, hvis du så den. Men der står tre frederikshavnere omkring ham, så den er ikke nem at se, hvis man ikke ser den fra den rette vinkel.

Jeg har lige en ting mere, som Mario Simioni citeres for i JV i dag.

- Desværre er det sådan i vores liga, at mange af straffene kommer i tredje periode. Jeg ved ikke, om det er fordi, det ene hold er på vinderkurs, og de så vil gøre det mere spændende. Det gælder ikke bare for os, men for alle hold.

Er det en tilfældighed, eller hvad er dit bud på det?

Mvh

Martin
Foggy

Postby Ishåki » Mon Mar 29, 2010 11:36:20

Ahr, mon ikke det skyldes at spillerne er ved at være trætte - samt selvfølgelig at det som regel er i 3.periode de sidste sejl sættes ind...
Ishåki

Postby Foggy » Mon Mar 29, 2010 12:22:28

Det er naturligvis en mulighed, en oplagt en.

Men jeg hæfter mig ved kamp 2 i Frederikshavn, hvor SønderjyskE ikke fik nogen i de to første perioder og så pludselig fik fem i tredje. Fejler disciplinen virkelig så meget, når spillerne ved, hvor gode FIK er i PP?

Jeg så ikke kampen.

Nu er det heller ikke mig, der kommer med udtalelsen, og jeg ved ikke, hvorfor Mario siger det, selv om tendensen er rigtig med flere udvisninger til sidst.
Foggy

Postby Ishåki » Mon Mar 29, 2010 3:03:56

I omtalte kamp 2 var SE netop under stort pres i tredje, deraf (og måske også lidt pga.) de mange udvisninger...
Havde blevet en helt anden serie hvis WH havde fået den hjem... :wink:
Ishåki

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 29, 2010 4:32:34

Hej Foggy

Nu er det ikke sådan vi sidder i omklædningsrummet, og aftaler at det skal være mere spændende i 3 periode og vi så går ud og deler en masse udvisninger ud.

Jeg tror mere på det der bliver omtalt i de ovennævnte kommentarer, at spillerne bliver trætte samt der kommer lidt mere pres på i 3 periode...

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Postby Foggy » Mon Mar 29, 2010 8:16:58

Jep, tænkte jeg nok og også det mest sandsynlige :)

Ser du selv dansk ishockey på tv, når TV2 Sport for en sjælden gangs skyld viser det? Og iagttager du de andre hoveddommeres kendelser?
Foggy

Postby Jacob Grumsen » Mon Mar 29, 2010 10:28:37

Hej Foggy

Ja det gør jeg da og hvis jeg er hjemme til det tager jeg også i hallen i Esbjerg og følger kampene.

Både for at se de andre og lære af dem :)

Venlig Hilsen
Jacob Grumsen
Jacob Grumsen

Return to Dommer - Jacob Grumsen