Dårligt spin = løgn

Henrik er bestyrelsesformand i Herning Blue Fox, og vil her svare på spørgsmål omkring hockey og specielt Herning Blue Fox.

Dårligt spin = løgn

Postby Mikael » Thu May 15, 2008 9:44:45

Hej Henrik

Først og fremmest tak fordi du vil besvare spørgsmål i en ellers begivenheds rig tid for HBF.

Jeg har lidt svært ved at forstå at HBF ikke vil acceptere problemet som i står med, nemlig at Todd Bjørkstrand sikkert er en ganske udemærket ISHOCKEY-træner, og en mindre god MENNESKE-træner.

Heraf refererer jeg selvfølgelig til Rasmus Panders udsagn, og de 5 andre spillere i har måttet sige farvel til.
Ligeledes er det jo heller ikke nogen hemmelighed at andre mere prominente spillere såsom Kasper Degn og andre har forladt klubben igennem årene.

Nuvel, der har været artikler i medierne, bla. en hvor jeres direktør på det skarpeste afviser at det overhovedet har noget med Todd Bjørkstrands person at gøre, at de 5 spillere har forladt klubben. Derimod beskrives det som værende fordi de bare vil ud og score kassen økonomisk i andre klubber.

-> http://www.kunsport.dk/artikelvisning_o ... ntId=25028

Eller en anden artikel hvor Todd Bjørkstrand afviser alt kritik ..

-> http://www.kunsport.dk/artikelvisning_o ... ntId=25101

Det må efterhånden være uden tvivl at sandhedsværdien i disse to artikler ikke er stor..det er ihvertfald et stærkt argument når 5 spillere alle som en kommer ud i lokalmedierne i Herning og mere eller mindre gennemhuller ledelsens og trænerens udsagn.

Mine spørgsmål er følgende..

A) Er det ikke dårligt spin at gå ud med sådanne udmeldinger når i organisation HBF godt ved det ikke er hele sandheden?

B) Ville i som organisation ikke have stået jer bedre ved fra start at have indrømmet problemet og meldt ud på en måde. Jeg siger ikke at i skulle smide træneren under bussen, men man kan jo godt melde ud med nuance, således at man ikke fremstår som uærlige sidenhen.

C) Har du/i , i HBF nogle aktuelle planer for at sikre at i ikke står i i samme situation i foråret 2009 (mesterskab eller ej? )

D) Jeg har læst et udsagn fra Herning hvor det blev argumenteret for at det ikke var noget problem at man mistede de danskere, fordi man da bare hentede nogle andre ind.
Er det ikke et problem at "danskere udefra" overtager den lokale stamme af Herning drenge. Kunne det ikke tænkes at deres loyalitet i fremtiden måtte ligge på et mindre sted end f.eks hvad en Mads C, Stolle har fremvist overfor klubben?

Håber du besvarer de spørgsmål af de ovennævnte som du kan, jvf. din holdning til personale politik. Jeg forstår din holdning, men du må også forvente spørgsmål om Todd vs. spillerne, i og med denne sag har fyldt meget i den senere tid.

Mvh
Mikael

Ps. Det skal dog nævnes at jeg har uendelig meget respekt for HBF's vinder mentalitet, jeres gode økonomi og altid stabile udvikling af talenter til gavn for HBF og dansk ishockey lokalt og internationalt.
Mikael

Postby Henrik Lysgaard » Sun May 18, 2008 5:15:34

Hej Mikael.
Tak for din mail og intresse for Herning Blue Fox. Jeg vil svare så godt jeg kan på dine spørgsmål.
A) Det er absolut ikke ment som dårlig spin. Tingene er lidt mere nyanceret og jeg kan godt se at vi måske ser lidt passive ud i medierne, men vi har valgt at klare disse personaleforhold internt og ikke i medierne. Ingen får noget ud af mudderkastning.
B) Lidt samme svar. Vi tager det internt.
C) Ja vi har planer og arbejder pt. på det. vi kommer med en udmelding når vi har noget klar, jeg tror det kommer snart.
D) Klart vi vil gerne have Herning drenge på holdet, men i dag er verden også sådan at man ikke har samme klub forhold som i de gamle amatør dage. Vi har nogle økonomiske rammer og derudfra sammensætter vi det bedst mulige hold, gerne med Herning drenge hvis muligt. Loyalitet handler i dag mere om løn, fasiliteter, målsætning spilletid osv.

Håber det er nogenlunde svar på dine spørgsmål.
Henrik Lysgaard

Return to Bestyrelsesformand - Henrik Lysgaard