Malmø i den danske liga

Henrik er bestyrelsesformand i Herning Blue Fox, og vil her svare på spørgsmål omkring hockey og specielt Herning Blue Fox.

Malmø i den danske liga

Postby Mr. AaB » Wed Aug 06, 2008 1:07:23

Hej Henrik,

Hvad synts i om at Malmø muligvis skal have et hold i den danske liga?

Er det en god kommerciel mulighed for sporten i DK?

Er det ødelæggende at et svensk hold kan vinde det danske mesterskab?

Hvis deres svenske spillere skal tælle som udenlandske spillere skal de bruge mange danske spillere, er der plads til det?

På forhånd tak
Mr. AaB

Postby Henrik Lysgaard » Tue Aug 12, 2008 9:46:57

Hej Mr.AaB
Malmø i den Danske liga, det lyder spændene, men jeg tror ikke det er realistisk.
Der skal laves en del vedtægtsændringer hvis det skal være muligt, husk på det er et Dansk mesterskab vi spiller om. Personligt ser jeg hellere hockeyen mere udbredt i Danmark ved flere haller og klubber i de strørre provinsbyer som så vil få intresse for ishockey og derved også pressen.
Så er der udlændinge loftet. Hvis Malmø skal være med må de naturligvis kun have 10 spillere som ikke har Dansk pas på kampraporten, men de vil jo blot bruge den Danske liga som en farmerliga, hvor de kan flytte spillere fra deres Svenske hold til det hold de har med i den Danske liga. Jeg kan sagtens se fordelen for Malmø, men tror desværre det bliver endnu mere svært for de Københavenske klubber. Jeg vil meget hellere have FCK og Brøndby med i hockeyligaen, det vil give mediedækning og mere intresse for hockeyen. Håber det er svar på dit spørgsmål.
Held og lykke med den nye sæson.
Henrik Lysgaard

Return to Bestyrelsesformand - Henrik Lysgaard