Att: Finn Volder-Faigh

Her kommer nyheder og mails der lægger op til debat

Att: Finn Volder-Faigh

Postby JoE_Kaffe » Sun Nov 07, 2010 12:07:58

Jeg synes du skriver et rigtig godt referat af kampen AaB - WH, men det er en total fallit-erklæring, at du fremhæver Janum, som værende skyldig i White Hawks' comeback i kampen. Dertil vil jeg gerne påpege, at ingen i WH's spillerboks, så måbende til, da i fik jeres dobbelt-udvisninger. Samtidig skriver du også at: 'Grey er nu en gang Grey og det er en del af spillet'. AaB-spillerne provokerer bevist Grey til at blive hidsig. Det var tydeligt fra kampstart. Dermed har jeg ikke sagt, at Grey er uskyldigheden selv, men at AaB-spillerne ikke er så 'rene' i deres handlinger, som du gerne vil have det til, at fremstå!

Mht. jeres dobbelt-udvisninger i 2. periode, så var Mads Møllers udvisning 100% korrekt. Det er en standard Møller udvisning, hvor han hænger lidt efter forwarden. Jeg refererer lige til regelbogen:
537 – Slashing
a) En spiller, som forsøger at hindre eller faktisk hindrer en modspiller ved at slå
med sin stok
, skal efter dommerens skøn idømmes:
en lille straf,
eller en stor straf plus automatisk game misconduct (5 min. + GM),
eller Matchstraf (MP)(2 min.)

Jeg kan ikke udtale mig om Ronny Larsens straf, da jeg havde øjnene et andet sted på banen. Dog vil jeg gerne påpege, at begge hoveddommere - med 20 sekunders mellemrum - tog armen op inden der blev fløjtet, hvilket jo betyder, at der er blevet begået 2 ulovligheder og dommerne har set en hver.

Jeg vil lige vende tilbage til din påståede renlighed af AaB-spillerne. Da Reinert scorer til 4-2 fra et sted imellem blue og red line på et tomt mål, skøjter Grey ned til WH-fansene bag AaB-målet for at juble sammen med dem. Jubelen varer dog kort, da 'dårlig taber'-Ronny Larsen tackler Grey, som er uforberedt, på det groveste. Det hører simpelthen ingen steder hjemme at tackle en spiller under et spilstop og er lige til en Charging-kendelse, hvor en stor straf ville have været på sin plads, men hoveddommerne forholder sig desværre endnu en gang passive.

Jeg ville sådan set gerne have skrevet mere, men tiden er knap i dag.

Edit: Glemte lige en vigtig ting: Til de AaB-"fans" som kastede med øl og sten på supporter-bussen. Tag jer sammen og lad aggressionerne blive i hallen!!! :roll:
JoE_Kaffe

Re: Att: Finn Volder-Faigh

Postby Munk » Sun Nov 07, 2010 11:46:05

Enig med JoE_Kaffe i at det alt i alt er et udmærket kampref. der er skrevet. Det er skrevet med AaB briller, men det er vel også OK

Vil dog også kommentere en detalje. Udvisningen sidst i 2. periode, hvor AaB-målmanden væltes.
Absolut ikke en godkendt udvisning til WH. Keeperen er gået ned for at blokere pucken og WH-spilleren har taget fuld stop inden målmanden. Dernæst kommer en AaB spiller og kører i ryggen af WH spilleren efter spilstop, og denne vælter naturligvis ind over Keeperen helt uforskyldt.
Stod helt op ad glasset lig bag mål og så det på meget nært hold.

Vedr. Grey og "Svinestreger" så er det vel et definitions spørgsmål. Grey både laver og får utallige provokationer, men er dette "svinestreger"? En "Svinestreg" er i min bog hvor en spiller går efter at skade modspilleren. Dette har jeg trods alt ALDRIG set Grey gøre.
Munk

Postby Corey » Mon Nov 08, 2010 8:01:21

Jeg så ikke kampen, så jeg vil ikke kommentere de enkelte kendelser - men jeg vil give Finn ret i at det ikke var landets skarpeste dommere der var på is den aften. :shock:

Finn har tidligere skrevet referater for Red Knights dem han skriver nu er "nærmest" neutrale i forhold til det han skrev den gang :o

Der er en tendens blandt fans til at fokusere på udvisninger der "meget uretfærdigt" har ramt ens eget hold, man glemmer ofte dem der ramte modstander holdet.

Endnu oftere glemmer man de ting der ikke blev dømt. (og når vi nu snakker om det, vil jeg gerne høre om der var nogen der så hvad der skete med Morten Lie ??) :x
Corey

Postby Ishåki » Mon Nov 08, 2010 3:33:17

Corey wrote:Finn har tidligere skrevet referater for Red Knights dem han skriver nu er "nærmest" neutrale i forhold til det han skrev den gang :o

En ting han dog ikke har glemt er de - mange indskudte sætninger - samt utallige uforståelige ord i "anførselstegn"....
Ishåki

Postby JoE_Kaffe » Mon Nov 08, 2010 9:17:51

Corey wrote: når vi nu snakker om det, vil jeg gerne høre om der var nogen der så hvad der skete med Morten Lie ??

Jeg så ikke, hvad der skete med Lie, men snakkede med en i bussen på vej nordover, der så det. Han fortalte, at det var en Cheking To The Head. Samme person snakkede med WH's materiale-mand i pausen, hvor han fortalte, at Lie spillede de 2 efterfølgende pas, hvorefter der var pause. I omklædningsrummet var Lie næsten umulig, at komme i kontakt med og AaB's læge blev tilkaldt, som så sendte ham direkte på sygehuset.

Endnu oftere glemmer man de ting der ikke blev dømt

Jeg havde faktisk overvejet, at nævne nogle episoder, hvor jeg mener, at AaB nok skulle have været i boksen, hvor jeg, i Finns ånd, mener at Janum/Lassen vendte det blinde øje til, men det ville være skruen uden ende og vi bliver ikke færdig i år :)

Munk wrote:Vedr. Grey og "Svinestreger" så er det vel et definitions spørgsmål. Grey både laver og får utallige provokationer, men er dette "svinestreger"? En "Svinestreg" er i min bog hvor en spiller går efter at skade modspilleren. Dette har jeg trods alt ALDRIG set Grey gøre.

Grey har været med i spillet i mange år nu og er nok en af dem fra WH, der er mest kendt - i alle årgange - rundt omkring i ishockey-Danmark. Derfor er hadet til ham større end hos de andre. På samme måde har jeg det med f.eks. Michael Smidt fra RMB. Han er jo nærmest synonym med Rødovre. På isen kan jeg ikke døje ham, men i de interviews jeg har set med ham, der virker han utroligt sympatisk, hvilket Mike iøvrigt også gør.

Mht. Grey og "svinestregerne; hvis det virkelig stod så slemt til, som de fleste folk mener, så ville han bestemt også have reddet sig flere udvisningsminutter end han har gjort, og du har fuldstændig ret, når du siger, at det er et definitions spørgsmål. Alt afhænger af øjnene, der ser og med det i tankerne vil jeg opfordre alle læserne til, at downloade regelbogen :wink:

Det er skrevet med AaB briller, men det er vel også OK

Det er i og for sig fint nok, men når Finn afslutter artiklen med, at skrive: 'også selv om hoveddommer Brian Janum - som så ofte set - lige hjælper det ene hold på "vej" , så bliver jeg sq harm.
JoE_Kaffe

Postby Ishåki » Sun Nov 21, 2010 9:03:18

Vedr. fredagens lokalopgør, proklamerer pågældende skribent at det var en elendig kamp og begge hold var yderst ringe. Referatet findes her på Hockeymagasinet under denne overskrift:
Sejr til White Hawks, i ikke særlig velspillet lokalopgør!
20.11.2010 kl. 15:40 af Finn Volder-Faigh

På AL-bankligaen giver vores egen et helt andet billede af selv samme kamp:
19-11-2010 22:01:04 Michael Eriksson Kristensen
Morten Lies revanche

De 2 har åbenbart ikke set den samme kamp - hvem har ret...? Ved godt at alting er noget lort når man taber hhv. alting er skide godt når man vinder. Men Michael plejer nu at være meget neutral i sine referater og er aldrig for stor til også at rose modstanderne...
Ishåki

рено сандеро степвей

Postby Mattafee » Fri Aug 16, 2013 4:39:12

прошу по-честному прощения за оффтоп и сразу скажу, что это сообщение однозначно не является надоедливым спамом, которым, как я смотрю, несколько загажен форум. дело вот в чем. Я живу в Уфе, и давно хотела купить себе Рено Клио. Начала искать официальных дилеров в городе и отыскала вот этот сайт - автосалон в уфе рено - вроде сайт белый и много доступной информации про Рено, но что-то подозрительное в нем есть. пожалуйста, подскажите, стоит ли доверять таким сайтам про Рено в Уфе?
Mattafee

Return to Debatten