Vil dommerne ikke lade Herning tabe??

Her kommer nyheder og mails der lægger op til debat

Vil dommerne ikke lade Herning tabe??

Postby 1971 » Tue Sep 16, 2008 9:17:58

Dette indlæg skal gerne opfattes som debat omkring dommerstanden i AL-Bank Ligaen og ikke en kritik rettet mod Herning Blue Fox.

I slutspillet i foråret følte Totempo sig i den grad bortdømt i kampene mod Herning. I mine øjne greb de dog tingene forkert an, da de kom ind på anklager om korruption mv.
Herning gik som bekendt videre og endte i finalekampene mod Frederikshavn. Jeg er selv fan af Frederikshavn og vil godt starte med at skrive, at Herning fortjent vandt DM-guldet ud fra deres spil, men de fik også en god hjælp af dommerne.

I 4. finalekamp er Herning foran 1-0. Dubkov kommer alene igennem, men bliver hægtet bagfra. Jf. reglerne et klokkeklart straffeslag, men Brian Janum turde ikke dømme det og kiggede desperat på Asger Krog som ikke ville dømme det, da han ikke havde set det.

I 5. finalekamp scorer Herning til 1-1, hvor Blue Fox angriberen skubber Pisar væk fra målet så han kan presse pucken ind i nettet. Et mål som blev godkendt, men som aldrig skulle have været godkendt. Herning får i denne 5. finalekamp deres første regulære udvisning efter 50 minutter !!! ret usædvanligt set i lyset af kampens vigtighed. Kort efter bliver der begået en tydelig trippíng på en Frederikshavner spiller. Denne dømmes dog heller ikke, hvilket ellers kunne have givet en 5 mod 3 situation til Frederikshavn på et afgørende tidspunkt, hvor stillingen er 2-2. Som bekendt vandt Herning kampen i overtid.

I den netop startede pokalturnering undlader dommerne at dømme en udvisning på en Herning spiller i overtiden i kampen mod AAB, for blot kort efter at dømme en udvisning på en AAB-spiller, som viser sig at blive afgørende.

I fredagens kamp, som jeg ikke så, men har læst en del referater af, udtaler AL-Bank ligaen.dk's egen Michael Søvsø - som er erklæret Herning fan - at Frederikshavnerne godt kunne klandre dommerne for ikke at dømme et par udvisninger til Blue Fox i 1. periode. White Hawks direktør udtalte også, at Herning var godt hjulpet på af "nogle kendelser som kun dømmes til et dansk mesterhold på hjemmebane".

Jeg håber, at oplægget kan skabe en god, sund og saglig debat om dommerstanden som allerede i flere tilfælde i den netop startede sæson har haft nogle ret uheldige kendelser.
1971

Postby bulle » Wed Oct 22, 2008 7:30:06

Hej 1971.
Vi kan godt blive enige om, at den danske dommerstand er for ringe, og her skal der især peges fingre af Brian Janum.
Det er mig en gåde, at han stadig får lov til, at dømme ishockey på så højt et plan. Han er da total ubrugelig, ser intet, kan slet ikke følge med rent fysisk, vil gerne have sin meddommers velsignelse, inden han dømmer udvisning.
Har set det flere gange i indeværende sæson, at selv om forseelsen foregår lige foran ham, så er det dommeren som står længst væk, som tager fløjten i munden, for Janum ser intet, eller så er det fordi han er så eddikesur på Whitehawks, for det er jo ikke pæne ord, der siges om ham heroppe.
Synes også det er mærkeligt, at vi skaltrækkes med "proppen" så tit som vi gør.
Lad os håbe på nogle udenlandske dommere, som kan erstatte de dårligste af vore egne, og i særdeleshed "dommer" Brian Janum.
Godt gået i Rødovre.
bulle

Dommertække - Nogen har det, andre ikke...

Postby ForzaWH » Sun Nov 23, 2008 5:45:37

Jeg er helt enig med 1971.

Ligesom 1971 vil jeg starte med at anføre, at jeg har stor respekt for Herning, deres spil, deres professionalisme m.v. Og jeg ser gerne Todd Bjørkstrand som en kommende landstræner. Dette rokker imidlertid ikke på min irritation over de mange gange dommerne ser gennem fingrene med forseelser begået af Herning, som ville give direkte udvisning såfremt det var modstanderne, der havde begået dem.

Jeg har nogle gange været i Herning og her kunnet konstatere, at hvis stillingen er lige mod slutningen af kampene (uafgjort eller at en af holdene føre med 1 mål), så kan Herning tillade sig alt uden at blive udvist. Og da Dan Jensen spillede, havde han en ubehagelig tendens til at cross checke modstanderne i ryggen, når spillet var afblæst, uden nogensinde at få en udvisning eller sågar en påtale herfor.
ForzaWH

Re: Vil dommerne ikke lade Herning tabe??

Postby Ilya Dubkov » Sat Dec 27, 2008 10:26:41

[quote="1971"]Dette indlæg skal gerne opfattes som debat omkring dommerstanden i AL-Bank Ligaen og ikke en kritik rettet mod Herning Blue Fox.

I slutspillet i foråret følte Totempo sig i den grad bortdømt i kampene mod Herning. I mine øjne greb de dog tingene forkert an, da de kom ind på anklager om korruption mv.
Herning gik som bekendt videre og endte i finalekampene mod Frederikshavn. Jeg er selv fan af Frederikshavn og vil godt starte med at skrive, at Herning fortjent vandt DM-guldet ud fra deres spil, men de fik også en god hjælp af dommerne.

I 4. finalekamp er Herning foran 1-0. Dubkov kommer alene igennem, men bliver hægtet bagfra. Jf. reglerne et klokkeklart straffeslag, men Brian Janum turde ikke dømme det og kiggede desperat på Asger Krog som ikke ville dømme det, da han ikke havde set det.

I 5. finalekamp scorer Herning til 1-1, hvor Blue Fox angriberen skubber Pisar væk fra målet så han kan presse pucken ind i nettet. Et mål som blev godkendt, men som aldrig skulle have været godkendt. Herning får i denne 5. finalekamp deres første regulære udvisning efter 50 minutter !!! ret usædvanligt set i lyset af kampens vigtighed. Kort efter bliver der begået en tydelig trippíng på en Frederikshavner spiller. Denne dømmes dog heller ikke, hvilket ellers kunne have givet en 5 mod 3 situation til Frederikshavn på et afgørende tidspunkt, hvor stillingen er 2-2. Som bekendt vandt Herning kampen i overtid.

I den netop startede pokalturnering undlader dommerne at dømme en udvisning på en Herning spiller i overtiden i kampen mod AAB, for blot kort efter at dømme en udvisning på en AAB-spiller, som viser sig at blive afgørende.

I fredagens kamp, som jeg ikke så, men har læst en del referater af, udtaler AL-Bank ligaen.dk's egen Michael Søvsø - som er erklæret Herning fan - at Frederikshavnerne godt kunne klandre dommerne for ikke at dømme et par udvisninger til Blue Fox i 1. periode. White Hawks direktør udtalte også, at Herning var godt hjulpet på af "nogle kendelser som kun dømmes til et dansk mesterhold på hjemmebane".

Jeg håber, at oplægget kan skabe en god, sund og saglig debat om dommerstanden som allerede i flere tilfælde i den netop startede sæson har haft nogle ret uheldige kendelser.[/quote]

Hvorfra ved du at Michael Søvsø er Herning fan???

Det er i hvertfald meget ukorrekt skal jeg så lige hilse og sige.
Ilya Dubkov

Return to Debatten