Ophørsudsalg hos Hornets....igen, igen

Her kommer nyheder og mails der lægger op til debat

Skal Herlev have adgang til ligaen næste år?

Ja
7
88%
Nej
1
13%

Total votes : 8

Postby sv_admin » Fri Jan 02, 2009 10:06:03

Som sædvanlig, fristes jeg til at sige, er Herlev Hornets i gang med det årlige udsalgsræs. Løntunge udlændinge og unge danske talenter bliver afskibet, i bestræbelserne på at afværge et truende økonomisk kollaps. Egentlig både sympatisk og fornuftigt, hvis bare det ikke var en årligt tilbagenvendende begivenhed. Det er i alles interesse, at ligaen rummer minimum 10 hold, men nu mener jeg dog, at DIU´s tålmodighed med Hornets bør tages op til nøje overvejelse. En ting er, at Hornetsledelsen år efter år demonstrerer manglende økonomisk realitetssans, noget andet er, at de efterfølgende sjofler de øvrige klubber, ved at sælge ud af arvesølvet i en fase af turneringen, hvor hvert point har betydning for holdene i den tunge ende af rækken. Et pænt udtryk må være konkurrenceforvridning. Et mindre pænt vil være usportslig optræden. Det er således indlysende, at alle klubber i pointnød, har en åbenlys fordel ved at tørne ind i et decimeret Hornetshold i den hektiske slutfase af grundspillet. Dette eksemplificeret ved White Hawks knusende 0-10 sejr i seneste spillerunde. Da den usympatiske og usportslige adfærd fra Hornetsledelsen side, synes at gentage sig år efter år, mener jeg nu, at DIU må træde i karakter, og formene Herlev Hornets adgang til ligaen i den kommende sæson, med mindre altså, at Hornets kan stille garantier for, at kunne gennemføre sæsonen på værdig og forsvarlig sportslig vis.

Med venlig hilsen
En glødende hockeyfan
sv_admin
Site Admin

Postby Skytten » Fri Jan 02, 2009 1:30:09

Ingen tvivl om at det er ufatteligt ringe af Herlevledelsen at lave "udsalg" igen, men i skrivende stund, er der nok ikke mange klubber der har noget at lade hinanden høre ad, så derfor tager DIU jo også problemet op, var det ikke 4 jan og mon så ikke klubberne og DIU bliver enige om en opstramning, til glæde for alle klubber og ikke mindst dansk ishockeys renomè.

Tror de fleste klubber kan se at man ikke kan fortsætte i samme rille, for så skader man jo simpelthen sporten så meget ikke mindst m.h.t sponsorer og landshold i A-gruppen, at det vil være pinligt!

Vi kan ikke undvære nogen, det er bedst der er 10 "talent" fabrikker at tage fra ikke mindst med tanke på landsholdene og selvfølgelig også en mere alsidig liga.

Men fed turneringsform i år med spænding for alle og alt kan endnu ske..akurat som sidste år...jeg er WH fan :wink:
Skytten

Return to Debatten