Fanklubben må væk! Handling tak!

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Fanklubben må væk! Handling tak!

Postby Springsteen » Sun Sep 26, 2010 3:40:14

Efter trofast at have fulgt ishockey i Frederikshavn igennem de sidste 24 år, som så mange andre, var det selvfølgelig også med stor spænding jeg mødte frem til sæsonens første hjemmekamp i fredags mod Rødovre.

Glæden varede dog kort, Frederikshavn leverede en mindre god kamp på isen, det er er til at leve med, sæsonen er lang i nu. Men hvad der til gengæld var skræmmende og rystende var klubbens såkaldte "nye" fanklub Whitehawks Hvide Hær, som skal man sige, vel havde sin officielle debut på hjemmebane under dette navn.

Man har ønsket en officiel fanklub længe blandt en lille skare af klubbens tilhængere for at få lidt mere stemning på lægterene, bedre sammenhold omkring hockeyen, flere busture osv. hvilket jeg naturligvis udemærket kan se det fornuftige i. Der blev sågar delt gratis fontænere ud til fredagens kamp, hvilket gav en fantastisk syn ved intro, stor ros for dette 8)

Men så stopper alt fornuft så også her! Og nu vil jeg virkelig bede de kære folk i øverste lag hos Elite Nord om at åbne øjnene op nu og ikke når det hele er for sent!

Disse primære unge mennesker denne fanklub består af, kommer og vil skræmme MANGE mennesker væk fra skøjtehallen i år, med deres ekstrem larmende attitude og fysiske udskejelser af en hver art, store trommer og sidst men ikke mindst højt hylende megafoner ret ind i pæren på folk til tider og ældre trofast fans, der har stået på disse pladser i mange mange år!

Er det virkelig det man ønsker at tilbyde kernen af jeres publikum Elite Nord?

Folk rundt om på langsiden var ikke bare tosset de var stik tosset i Fredags!

Man kunne umuligt på noget tidspunkt under kampen stå og snakke med sin makker, eller folk omkring sig i et bare nogenlunde normalt toneleje.

Hvem f..... gider og stå og høre på dette i 2 timer? Man kommer ud med sin venner og bekendte for at hygge sig, se noget god hockey, får et par fadøl måske og man står jo altid og småsnakker under sådan en kamp i en god stemning i mellem sig. I fredags var den hyggelige atmosværre, man har i mellem sig for mange væk. Man stod i stedet hidsig, målløs og irriteret over en flok unge mennesker på måske 40 stk, kan få lov at ødelægge en hel ishockey aften af, for som vanviddet fortsatte blev det mindre og mindre hockey man rigtig kunne koncentrerer sig om at følge med i...

Hør lige her, det er helt fint der skal være noget stemning, men der er altså forskel på hvordan den skabes og med hvilke hjælpemidler og hvor man i så fald bliver placeret ikke mindst!
Vi er mange som elsker at råbe og støtte holdet oppe på langsiden, tag ikke fejl af dette, men det her er total ødelæggende!

Flere af disse embeder i fanklubben er jo ofte blevet set skabe skandale scener her ude og diverse andre skøjtehaller i danmark med røgbomber mm.! En del af disse unge mennesker har en alt for for voldsom attitude til at stå hvor de gør, der bliver til tider fægtet voldsom med arme, krop, hoppet mm. og man råber/masser/skubber ind i folk omkring sig, når dommerne laver fejlkendelser, eller der opstår voldsomme ting på isen.
En fuldstændig uacceptabel opførsel, især når man står hvor man gør. Det kan bare ikke være rigtigt os alm. mennesker skal findes os i det?

Jeg hørte op til flere sige, at hvis dette er stilen i år kommer de ikke til meget hockey i år, dette gider folk simpelthen ikke og stå model til, mig selv incl.

Jeg ved da godt at nogen vil sige nu, at vi må finde et andet sted og stå så, hvis ikke vi kan klare lugten i bageriet... Men nej gu vil vi da ej!! Vi har stået her i en menneskealder mange af os og støttet klubben altid og hvor skal flere hundrede mennesker også lige gå hen, i en hal med få gode pladser!

Og da slet ikke når man ved at mange af disse unge mennesker primært står der, når der er dømt fredags hockey og der er weekend i sigte. Vi har igennem de seneste år jo set gang på gang, at disse fans nærmenst ikke er eksisterende til søndags kampe og i mindre grad til tirsdags kampe! Er det virkelig disse unge folk Elite Nord vil kræse om til fordel for det trofaste voksne publikum?

Jeg har stor respekt for disse der er gået forrest i at få fanklub projektet op at stå nu, ingen tvivl om der er lagt meget arbejde i det. Og det er heller ikke alle af jer, som går ind under noget at det jeg nævner her.
Men det ændre ikke på hvordan i opfattes som samlet flok desværre.

I mine øjne er der kun en ting at gøre, for at det her ikke kommer til at sejle, skabe ballade og skræmme folk væk og der mistes tilskuere.

Vi skal have vores fanklub ned bag målet, hvor de i øvrigt også stod i gode gamle dage med STOR SUCCES midt - slut 80´erne. Man genere langt mindre folk der, i står stadig fint og centralt og bliver set og hørt rigtig fint!
Der er ikke andet og gøre når det har udviklet sig så voldsomt, som det har, og med de ekstremt larmende megafoner og store trommer der nu også er kommet til!
Springsteen

Re: Fanklubben må væk! Handling tak!

Postby Corry Perry » Sun Sep 26, 2010 6:37:00

Okay. De sidste 2-3-4 år har vi kunnet stå og hyggesnakke under kampen med venner, kammerater etc, i den akkurate samme periode har folk råbt og skreget på en ny fanklub og brokket sig over at stemningen helt udeblev. Hvad vil man egentligt helst have??? Det er ikke for at være ond eller stødende Springsteen, men hvis du og dine bekendte har stået på den plads i en menneskalder, kunne i så ikke tænke jer en gang luftforandring med en dejlig ny plads? :P
Fanklubben er jo rykket op hvor de er for netop bedre at kunne høres. Jeg synes desuden stemningen var super i fredags og jeg synes det er dejligt at der endelig er kommet en fanklub til at støtte holdet.

Ståpladserne er hundrede procent frit område og folk kan stille sig lige hvor de vil. Elite Nord kan ikke begynde at dirigere med folk og hvor de skal stå.

Mht. til den megafon så prøver de, så vidt jeg kan se, at tage så meget hensyn som muligt ved at holde den så højt som vedkommende nu kan. Fansene herude er ikke de eneste der bruger megafoner. Det er vel bare udviklingen indenfor fankulturen. Så længe det er ikke er en ballademager gruppe der udelukkende tager til hockey for at slås og punktere biler, så er det vel fint nok?

Desuden var kampen i fredags, som du siger, deres dåbskamp, så mon ikke det er en tand for tidligt at kloge sig på om de bliver væk til søndags og tirsdagskampe?
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

@Springsteen

Postby Munk » Sun Sep 26, 2010 7:09:26

Det var dog ellers noget af en mavesurt opstød.
Fan i 24 år.... forventer du en medalje? Kun een ting betyder noget, og det er det der foregår på isen. Det er sgu' da ikke meningen at man skal kunne stå og hyggesnakke under kampen. Her lever man sig da ind i spillet. Man kan hyggesnakke i pauserne.
Stod selv ca. 10-15m fra fanklubben og syntes overhovedet ikke der var noget problem med støj eller andre ubehageligheder fra den nye fanklub - så ret langt væk skal man altså ikke.
Du siger, at bliver det ikke bedre, kan du finde på at blive væk.... for du vil ihvertfald ikke overveje at så et andet sted end der hvor du har stået (i 24 år eller whatever). Den holdning forstår jeg slet ikke kan komme fra en selvudråbt fan der kører på 24. år. Det lyder som om at du er mere fan af at kunne hyggesnakke med de samme mennesker som du har snakket med i årevis, end du er af at se hockey.
Munk

Postby Springsteen » Mon Sep 27, 2010 9:12:18

@correy perry + @Munk: Det er da som jeg også skriver i orden der kommet en såkaldt fanklub. Jeg er bare voldsom modstander af den skal stå med sine voldsomme attitude midt på hoved tribunen! Den kan fise ned bag målet hvor klubber som Rødovre, Odense, Ålborg og Esbjerg også har sine fans og hvor man ses og høres ligeså fint!
Så kan det godt være SønderjyskE står på en langside, men det kan ikke sammenlignes med noget, de er 6-700 medlemmer og passer fint med at kan placeres på en stor tribune og kun dem kan stå der, alle deres alm fans bliver ikke blandet med dem og kan frit vælge og stå på de andre langside tribuner på modsat side!

Mht "hyggesnak" under kampene er jeg tildels enig med dig, det jeg egentlig mente var at man bare overhovedet ikke kan snakke lidt bare, og det er jo ligeså meget en kampsituation eller hvad der lige opstår på isen osv. Er sku ellers enig i man er på under kamp og kan snakke om alt andet vejr og vind, hvad ved jeg i pauserne!
Men der er jo her tale om, at larmen fra jer, megafoner og de store trommer var så konstant, at det var direkte irriterende og sikkert skadeligt og stå i for de fleste, folk var sku ved at blive sindsyge til sidst! :x
Få dog de megafoner smidt af helvede til, de høre bare ingen steder hjemme i en lille lukket skøjtehal! De sirentoner smadre folks øre i længden, så meget de bliver brugt her!!!

Nej de må ned bag målet færdigt, vi har kun en stor langside her og det holder ikke at disse unge mennesker skal have lov at lave ballade her, af den lovlige slags heller!
Springsteen

Postby Corry Perry » Mon Sep 27, 2010 11:09:14

Hvilke ulovligheder laver den fanklub lige? Er ikke selv medlem af den og har heller ikke hørt om nogen som helst ulovligheder.

Som Munk også skriver, man behøver ikke stå så forfærdeligt langt væk for at kunne holde larmen og støjen ud. Jeg kan sagtens følge Springsteen i at trommer osv. kan være meget larmende (stod selv lige ved siden af sådan en til en træningskamp mod Bremerhaven for et par år siden, og gud bevare mig vel de kunne sætte gang i løjerne :) ), men igen man kan flytte sig lidt væk fra dem.
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby Fiksuperstars » Mon Sep 27, 2010 11:45:47

Springsteen; Generelt skal der være plads til alle!!! Og at du og måske et par andre synes der bliver sunget for højt, klappet eller råbt for meget, må være jeres problem. Synes bestemt at du skulle komme op og tage dialogen med os ved næstkommende lejlighed... Hvis du har nogle forslag til ændringer, som vi kan acceptere, så er jeg sikker på at det sker! Dog vil jeg anbefale, at du istedet for at brokke dig herinde, vælger at tage kontakt til Rene Jørgensen direkte! Min holding er dog klar, der skal ikke være nogen form for ballade eller lignende, men stemning med råd og "voldsom" attitude er velkommen indenfor rimelighedernes grænser og de blev i hvert fald ikke overskredet i fredags! Endvidere vil jeg slå fast at jeg håber bestemt ALDRIG at supportklubben kommer ned bag målet at stå, det er tydeligt at glasset dræber al stemning!!!

Når det er sagt så kan det være det skal overvejes om der skal være tre megafoner og der skal benyttes sirrene - den dialog er jeg sikker på kontrollørerne, Elite Nord (ledelsen) og Mads (WHHH) tager. Måske en dialog du kunne være med til at starte og måske bidrage til en positiv stemning omkring dette?!

En anden løsning ville være at man fik et endnu mere særskilt område for supporterne, sådan du, som "mening" tilskuer, vil kunne placere dig væk fra dette sted og stå i frem og "ro"!!!!
Aalborg på landkortet - FIK i hjertet
Fiksuperstars

Postby Mogens Andersen » Mon Sep 27, 2010 12:04:19

Der er mig bekendt ingen faste ståpladser i hallen, så kan du ikke lide røgen i bageriet, så køb da en siddeplads i modsatte ende af fanklubben, så er det problem løst, og du kan hyggesnakke i fred.
Der var 1023 tilskuere til kampen, altså langt under halvdelen af kapaciteten, så hvis ikke din radar kan pejle ind på en plads med godt udsyn uden for meget larm, så er der vist noget galt.
Det er sgu da skønt med stemning på lægterne, det har vi savnet i mange år, jeg tror da også spillerne sætter pris på dette, måske er fanklubben mest for unge der gerne vil brænde noget energi af, og lad dem da endeligt gøre det.
Fanklubben vil nok også slå hårdt ned på balade, da de nok ikke vil stemples som en gruppe uromagere.
Du kunne eventuelt foreslå bestyrelsen, at hallen blev delt op i afsnit, et til udeholdets fans, et til folk der vil se hockey, skabe stemning og have en sjov og god aften, og så et lydisoleret afsnit til dem der vil betale for at hyggesnakke, drikke kaffe og måske hækle et par grydelapper under kampen.
DSB kan sikkert hjælpe, de har stillekupeer, så måske noget af deres koncept kan indføres i dit afsnit.
Mogens Andersen

Postby Slagteren » Mon Sep 27, 2010 4:02:21

Hej Springsteen.

Jeg må sige at jeg blev lidt skuffet over at finde dit indlæg i offentligt forum, i stedet for i en personlig mail til mig.
Eftersom jeg ikke har din mail, og jeg fornemmer at du meget gerne vil have respons på dit indlæg, bliver jeg nødt til at svare på det i offentlighed.

Fanklubben prøver selvfølgelig at tilgodese alle, og vi er derfor indstillet på at finde ud af hvad vi kan gøre for at gøre det bedre for dig, og eventuelt andre som ser os som et stort irritationsmoment.
Hvad angår megafonerne, ja så beklager vi at der er nogle som ikke kan håndtere en sådan på en ordentlig måde, og konstant sætter den på hyletone. Det skal dog siges, at fanklubben rent faktisk ikke ejer en megafon, så derfor er det højst sandsynligt nogle private som har taget dem med.Desuden bliver megafonen oftest brugt til at sætte gang i sange, og det er så det.At det åbenbart gik lidt for vidt med hyletonerne i fredags vil vi da gerne beklage, og selvfølgelig komme med en opfordring til vores medlemmer omkring brugen af sådanne, vel at mærke hvis det er medlemmer af vores klub som bruger megafonerne. De privatpersoner som har medbragt megafonerne kan vi selvfølgelig også tage en snak med på dine vejne, hvis du mener at vi har mere indflydelse på dem.

Mht. trommerne, så har den store tromme været med siden sidste sæson.Og det er faktisk de to oprindelige trommer som bruges nu, som fanklubben fik engang midt i 90’erne tror jeg det var. (Kan ikke lige huske året præcist)

Jeg må indrømme at jeg føler mig personligt stødt, samt stødt på klubbens medlemmers vejne, når du skriver; ” [i]Flere af disse embeder i fanklubben er jo ofte blevet set skabe skandale scener her ude og diverse andre skøjtehaller i danmark med røgbomber mm.! En del af disse unge mennesker har en alt for for voldsom attitude til at stå hvor de gør … man ved at mange af disse unge mennesker primært står der, når der er dømt fredags hockey og der er weekend i sigte. Vi har igennem de seneste år jo set gang på gang, at disse fans nærmenst ikke er eksisterende til søndags kampe og i mindre grad til tirsdags kampe!”[/i]
Du har ret i at der er set nogle uheldige episoder fra de tidligere sæsoner, og dem tager fanklubben stærk afstand fra! (Dette kan du læse mere omkring på vores hjemmeside under vores vedtægter)
Vi dømmer ikke folk for hvad de før har gjort, men har klare regler omkring sådan opførsel når man er medlem af fanklubben. Desuden kan vi ikke, nøjagtig som du selv siger, ikke diktere hvor folk skal stå, så derfor kan det godt være at der står nogle ”uheldige emner” hos nogle af fanklubbens medlemmer, men skal fanklubben dømmes for andre menneskers fejl?
Det synes vi ikke at vi skal. Lige så lidt som du skal. Hvis du står på udebane nede ved banden og en hockeyspiller slår modstanderen, så får du da heller ikke skylden eller karantæne fordi du følger holdet. Desuden har de fleste af fanklubbens medlemmer med til samtlige hjemmekampe, alle udekampe mod AaB, og vi var endda en stak, deriblandt mig, som stillede bil til rådighed og kørte til Tyskland for at følge deres træningskampe dér.

Der er efter vores mening ikke nogen som har mere ret end andre hvad angår placering og noget at skulle have sagt ude på Iscenter Nord. Der findes ikke nogen som er mere fan end andre, og vi regner ikke i år man har stået der. Ellers kunne vi støde hovederne sammen hele tiden. For er det så dig der er mest fan, og skulle have mest at skulle have sagt, efter 24 år, eller er det ledelsen i fanklubben som har stået på lægterne i lige så mange år, og endda tager til alle træningskampe, tager over grænser, arrangerer busture og sørger for at flere kan følge vores allesammens ishockeyhelte, som i bund og grund skulle kunne overtrumfe andre?Det synes vi ikke.
Fanklubben er glad for alle der vil troppe op og støtte Whitehawks, og derfor gør vi også en stor indsats for så stor en gruppe vi kan.

Angående ståsted, så har du på sin vis ret.
Fra 80’erne og op til midt 90’erne stod fans’ene nede i ”heksekedlen” bag målet.Og ja, vi kunne sagtens høres. Dette skyldtes at der ikke var pleksiglas over banden, men i stedet trådnet.
Hvis vi flytter os derned, vil vi ikke kunne høres så godt på grund af pleksiglas-afskærmningen, og det var netop en af grundene til at fanklubben fik den nuværende placering med godkendelse fra Mogens Andersen, og sidenhen af Elitenord.
Hvis du lægger mærke til det, så er tilskuerne hævet over pleksiglasset i samtlige isarenaer som du har nævnt. Derfor kan de høres så godt som de kan.
En anden grund til at vi står på langsiden, er fordi vagterne gerne vil kunne komme bedre til, hvis der skulle snige sig uheldige personager ind imellem os.
En tredje grund er også, at der er en del meget unge blandt vores medlemmer, samt børn, og disse skulle gerne kunne komme nemt ud hvis de føler behov for det, eller bare stille sig et sted hvor de nemmere kan flytte sig rundt.
Derfor ser vi det, på nuværende tidspunkt, ikke som en løsning at flytte os ned bag målet.

Jeg håber at dette er svar nok på dit indlæg, men jeg vil meget gerne modtage en mail fra dig omkring hvad vi som fanklub kan gøre for at gøre det bedre for dig og de andre som ikke havde en god kamp. Så skal jeg se hvad vi som fanklub kan gøre.

Jeg ser frem til at modtage din mail, og vi er mere end villige til at istandsætte et møde mellem Elitenord, fanklubben og dig.

[b]Med venlig hilsen
Mads Bergen[/b]
Formand for White Hawks Hvide Hær
fiskerne9900@hotmail.com
www.whhh.dk

[b]PS[/b]
Det var dejligt med de gratis fontænere, og vi siger stor tak til Nordjyske Medier som sponsorerede dem.
Slagteren

Postby Springsteen » Mon Sep 27, 2010 5:29:38

Jeg vil lige understrege at jeg ikke beskylder fanklubben for at have lavet ballade til fredagens kamp, altså ballade på den forkerte måde, kan se nogen har forstået det sådan... Så ikke noget og komme efter der.

Jeg er bare træt af den ekstreme larm, som 2 store trommer, 3 megafoner med sirenetoner + ca 40 unge mennesker præsterede og lave på en gang.

At det er "private" eller medlemmer af fanklubben, som gør det ene eller andet omkring kampene kan ingen være herre over enig, men fakta er jo bare, at når i har officiel plads der, hvor i har nu, så samles en speciel slags fans der. Kom i bag målet vil det automatisk blive anderledes, det er jo logik.

Jeg er til fed stemning og alle synger slagsange tag ikke fejl af det, det lyder fantastisk og tror måske bare det er i den retning i skal gå, så vil i også få flere andre med til tider på langsiden.

Jeg kan godt se problematikken omkring pleksiglasset bag målene her ano 2010, men omvendt kan i præstere og lave sådan et tryk som i gjorde i Fredags, fortvivler jeg ikke, at i når mere end igennem bag målet også! :lol:

Jeg kan og vil ikke tage dialogen alene med jer, jeg er en ganske "alm. fan" med én holdning ud af 1000 måske. Det er noget klubben må regagere på, hvis de føler det er et problem ligesom mig og måske får flere hendvendelser på det.
Springsteen

Postby Number99 » Mon Sep 27, 2010 5:50:37

Jeg kan sagtens følge Springsteens argumenter som er vel begrundet.
Jeg er placeret i nordenden så den såkaldte larm genere ikke mig. Men kan sagtens følge det helvede som tilskuerne rundt omkring fanklubben må stå i.

Et er at dem med ståplads jo bare kan finde et nyt sted og stå, men i sydenden sidder der også nogle mennersker som har haft den samme plads i årtier og som er ligeså store fans af WH som alle andre. Klubben kan ikke være tjent med at disse mennsker lige pludselig ikke fornyer deres siddeplads.

Det jeg bemærkede i nordenden var enten megafoner af utrolig dårlig kvalitet eller bare megafoner betjent af mennesker der ikke ved hvordan.

De såkaldte sirene bliver snart fortid, dem kan ingen være tjent med, da de i kampens hede kan forvekles med f.eks kampurets sirene. Drop dem og LARM med slagsange istedet.

Jeg har flere gang deltaget i udbaneture og mange af de mennesker der altid var årsag til ballade på disse ture er sikkert også en del af fanklubben i dag. Håber selvfølgelig de bliver sorteret fra hvis de laver ballade igen. Da jeg regner med at I som fanklub selvfølgelig ikke tolerer medlemmere der laver ballade eller er voldlige.

At vi igen har fået en fanklub er guldværd med drop nu de sirener / megafoner og opfind nogle slagsange, så vi alle kan være tjent med at gå til hockey fremover.
Har oplevet følgende NHL kampe LIVE!

- 30.09.2007: Anaheim - Los Angeles (London)
- 05.10.2008: Pittsburgh - Ottawa (Stockholm)
- 03.10.2009: St. Louis - Detroit (Stockholm)
- 09.10.2010: San Jose - Columbus (Stockholm)
Number99

Next

Return to Frederikshavn White Hawks