Glæden varede dog kort, Frederikshavn leverede en mindre god kamp på isen, det er er til at leve med, sæsonen er lang i nu. Men hvad der til gengæld var skræmmende og rystende var klubbens såkaldte "nye" fanklub Whitehawks Hvide Hær, som skal man sige, vel havde sin officielle debut på hjemmebane under dette navn.
Man har ønsket en officiel fanklub længe blandt en lille skare af klubbens tilhængere for at få lidt mere stemning på lægterene, bedre sammenhold omkring hockeyen, flere busture osv. hvilket jeg naturligvis udemærket kan se det fornuftige i. Der blev sågar delt gratis fontænere ud til fredagens kamp, hvilket gav en fantastisk syn ved intro, stor ros for dette

Men så stopper alt fornuft så også her! Og nu vil jeg virkelig bede de kære folk i øverste lag hos Elite Nord om at åbne øjnene op nu og ikke når det hele er for sent!
Disse primære unge mennesker denne fanklub består af, kommer og vil skræmme MANGE mennesker væk fra skøjtehallen i år, med deres ekstrem larmende attitude og fysiske udskejelser af en hver art, store trommer og sidst men ikke mindst højt hylende megafoner ret ind i pæren på folk til tider og ældre trofast fans, der har stået på disse pladser i mange mange år!
Er det virkelig det man ønsker at tilbyde kernen af jeres publikum Elite Nord?
Folk rundt om på langsiden var ikke bare tosset de var stik tosset i Fredags!
Man kunne umuligt på noget tidspunkt under kampen stå og snakke med sin makker, eller folk omkring sig i et bare nogenlunde normalt toneleje.
Hvem f..... gider og stå og høre på dette i 2 timer? Man kommer ud med sin venner og bekendte for at hygge sig, se noget god hockey, får et par fadøl måske og man står jo altid og småsnakker under sådan en kamp i en god stemning i mellem sig. I fredags var den hyggelige atmosværre, man har i mellem sig for mange væk. Man stod i stedet hidsig, målløs og irriteret over en flok unge mennesker på måske 40 stk, kan få lov at ødelægge en hel ishockey aften af, for som vanviddet fortsatte blev det mindre og mindre hockey man rigtig kunne koncentrerer sig om at følge med i...
Hør lige her, det er helt fint der skal være noget stemning, men der er altså forskel på hvordan den skabes og med hvilke hjælpemidler og hvor man i så fald bliver placeret ikke mindst!
Vi er mange som elsker at råbe og støtte holdet oppe på langsiden, tag ikke fejl af dette, men det her er total ødelæggende!
Flere af disse embeder i fanklubben er jo ofte blevet set skabe skandale scener her ude og diverse andre skøjtehaller i danmark med røgbomber mm.! En del af disse unge mennesker har en alt for for voldsom attitude til at stå hvor de gør, der bliver til tider fægtet voldsom med arme, krop, hoppet mm. og man råber/masser/skubber ind i folk omkring sig, når dommerne laver fejlkendelser, eller der opstår voldsomme ting på isen.
En fuldstændig uacceptabel opførsel, især når man står hvor man gør. Det kan bare ikke være rigtigt os alm. mennesker skal findes os i det?
Jeg hørte op til flere sige, at hvis dette er stilen i år kommer de ikke til meget hockey i år, dette gider folk simpelthen ikke og stå model til, mig selv incl.
Jeg ved da godt at nogen vil sige nu, at vi må finde et andet sted og stå så, hvis ikke vi kan klare lugten i bageriet... Men nej gu vil vi da ej!! Vi har stået her i en menneskealder mange af os og støttet klubben altid og hvor skal flere hundrede mennesker også lige gå hen, i en hal med få gode pladser!
Og da slet ikke når man ved at mange af disse unge mennesker primært står der, når der er dømt fredags hockey og der er weekend i sigte. Vi har igennem de seneste år jo set gang på gang, at disse fans nærmenst ikke er eksisterende til søndags kampe og i mindre grad til tirsdags kampe! Er det virkelig disse unge folk Elite Nord vil kræse om til fordel for det trofaste voksne publikum?
Jeg har stor respekt for disse der er gået forrest i at få fanklub projektet op at stå nu, ingen tvivl om der er lagt meget arbejde i det. Og det er heller ikke alle af jer, som går ind under noget at det jeg nævner her.
Men det ændre ikke på hvordan i opfattes som samlet flok desværre.
I mine øjne er der kun en ting at gøre, for at det her ikke kommer til at sejle, skabe ballade og skræmme folk væk og der mistes tilskuere.
Vi skal have vores fanklub ned bag målet, hvor de i øvrigt også stod i gode gamle dage med STOR SUCCES midt - slut 80´erne. Man genere langt mindre folk der, i står stadig fint og centralt og bliver set og hørt rigtig fint!
Der er ikke andet og gøre når det har udviklet sig så voldsomt, som det har, og med de ekstremt larmende megafoner og store trommer der nu også er kommet til!