IscenterNord

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

IscenterNord

Postby Ishåki » Sat Feb 05, 2011 11:15:32

2320 tilskuere - kom de for at hylde Grey og/eller fordi der var gratis adgang...?
Skandaløse forhold for tilskuerne, den hal er i sin nuværende tilstand simpelthen ikke egnet til så mange tilskuere. Er sikker på at rigtig mange ikke har kunnet se en skid - men heldigvis har det ikke kostet dem noget. Jeg synes det er uanstændigt at man lukker så mange folk ind. Ved godt at brandmyndighederne tillader 2850, men dette tal er udelukkende sat udfra flugtveje og altså ikke udfra reelle tilskuerpladser.

Hvorfor mon egentlig der til de normale kampe kun kommer 600-1000 tilskuere? Det er nok ikke pga. manglende resultater, for holdet har gjort det over al forventning i denne sæson. Næ, jeg tror at årsagen er de dårlige tilskuerforhold - og her må den meget udskældte stolpeskov tage en rigtig stor del af skylden, idet hovedtribunen er ødelagt for den menige tilskuer...
Ishåki

Re: IscenterNord

Postby Corry Perry » Sat Feb 05, 2011 1:52:31

Inge tvivl om at forholdene i den hal overhovedet ikke er tilsvarende, det var de vel heller ikke for 20 år siden, hvilket vel ikke siger så lidt...

Men et stort problem (tror jeg) er at hældningen på tribunerne er alt for lav. Trinene skal være meget højere for at også små mennesker skal kunne se over hovedet på de andre. Jeg havde en veninde med i går aftes som er noget lavere end mig, og jeg er en af de mindre fyre, hvilket heller ikke siger så lidt :roll: . Jeg så ikke så forfærdeligt meget og hun så endnu mindre, hvilket sagtens kunne være med til at hun ikke gad det cirkus længere, men det skræmte hende heldigvis ikke. Men det er der mange andre der gør, og det er utvivlsom, som du skriver Ishåki, en af grundene til at vi ikke trækker flere tilskuere end vi gør. Stolpehelvedet gør blot ondt værre, okay for fodfolket vel at mærke, andre nyder godt af det...

Men jeg tror ikke at det bliver bedre de næste mange år. Kommunen har ikke penge til at opføre en ny hal, og likviditeten i Elite Nord er næppe god nok til at bygge deres egen hal. Så vi må desværre finde os i det.
Men jeg er bange for at den hal kan være med til at sætte en lille stopklods for udviklingen af ishockeyen i Frederikshavn, hvilket er utroligt synd.
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby JoE_Kaffe » Sat Feb 05, 2011 3:12:27

Nu har jeg været i Vojens, Herning og Aalborg for, at se hockey, og hver eneste gang bliver jeg så skide misundelig på deres haller. ALLE kan se noget, høj, lav, tyk, tynd, gammel og ung. Sådan er det bestemt ikke heroppe og jeg kan kun erklære mig enig i Corry Perry og Ishåki's indlæg.

Min kæreste og jeg tropper op i Scanel mindst en time før kampstart hver gang (endnu tidligere i slutspillet og når nr. 23 skal fejres), bare for, at hun skal kunne se noget. Jeg er 1,91m og har det skidt med, at de der står bagved mig ikke kan se noget, men hellere dem end min kæreste. Jeg kan sagtens forstå, at mange mennesker ikke gider, at betale 100,- for, at stå og kigge på stolper og nakkehår. Så længe vi har de elendige tilskuerfaciliteter, så vil vi ikke nogen betydelig fremgang i antallet af tilskuere..
JoE_Kaffe

Postby Ishåki » Sat Feb 05, 2011 4:22:56

Det er jeg desværre også bange for. Uanset om bestyrelsen siger noget andet, så må indtægterne fra pøbelen også betyde lidt i regnskabet og dermed forudsætningerne for udvikling. Man må i FWH se misundeligt på tilskuertallene i feks. Herning. Der kommer rask væk 15-1800 til de almindelige kampe, samt ved flere lejligheder i denne sæson +/- 3000. I denne sammenhæng batter vores ca. 800 ikke ret meget.

Men mon man gør noget for at ændre tingenes tilstand. Det er klart der ikke kommer nogen ny hal de næste 25 år, men så må man se på forbedringer af den eksisterende. Størrelsesmæssigt vil hallen sagtens kunne rumme 3000, som vel at mærke alle vil kunne se HELE banen.
1) Nedriv hele langsiden (dvs. omklædningsrum, tribune mv) og opbyg en ny betonkonstruktion med rette hældning og trinhøjde.
2) Fjern "Stokken", DJ-box og Young Hawks, og opbyg en ordentlig endetribune med et lille hul til isbil
3) Vestre langside må også kunne forbedres med nye tribuner med rette hældning, størrelse og placering

Men som sagt, der skal være en vilje og visioner - hvilket jeg tvivler på nogen i FWH har hvad dette angår. Det går jo fint...
Ishåki

Postby Corry Perry » Sun Feb 06, 2011 12:57:59

Er enig Ishåki. Udnyttelse af pladsen inde i hallen er langt fra optimal og der burde kunne findes en løsning bl.a. ved at lade opføre nye tribuner som du foreslår. Men igen koster det en del knapper. Og da det er kommunen som ejer hallen, sker der næppe noget. Desværre.
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby nielsen024 » Mon Feb 07, 2011 2:47:55

Alt sund fornuft ophørte, da man skamløst lavede det stolpehelvede, der ødelagde hele hovedtribunen. Kunne man bare indse, at lortet skal pilles ned, så må man afskrive de kroner, det kostede at opføre. Den rette ishockey stemning vender aldrig tilbage, hvis ikke den skov af stolper forsvinder.
Vi kan ikke forvente en ny hal, men man kan rage det lort ned, der har spoleret ishockeyglæden hos de ellers trofaste lokale.

Jeg er en af dem, der har holdt mig væk fra ishockeyen. Har ellers mødt trofast op i mere end 25 år. Man har i mine øjne pisset på de trofaste fans, da man besluttede at lave den overdækkende balkon, så der kunne blive plads til nogle få ekstra med den rigtige status.

Kan kun opfordre til at rette op på venligheden over for de trofaste fans, så man igen kan komme til at se ishockey i Frederikshavn. Så vil publikumstallet stige igen, spillerne vil få en fortjent opbakning, vi vil igen nærme os de gode gamle dage.

Jeg kommer ihvertfald igen, men først når det stolpehelvede er fjernet.
nordjyden
nielsen024

Postby NO98 » Sun Feb 13, 2011 9:10:46

Det står dårligt til med korttidshukommelsen. Før man valgte løsningen med stolper, havde vi også Danmarks ringeste publikum - til gengæld var der dengang heller ikke mange af dem!

Vendelboere skal have garanti for succes - og føre med en 4-5 mål før hænderne føres sammen i klapsalver. Så vil jeg hellere stå i de andre haller rundt om i Danmark - hvor publikum fatter at deres støtte er nødvendig - og formår at skabe stemning.

Der er ingen grund til at bygge en ny hal - endsige bygge om. De 800 tilskuere der trofast møder frem - kan sagtens se noget som tingene er nu.
Jeg har fuld forståelse for, at folk vælger at blive hjemme af økonomiske hensyn, men så længe vi ikke kommer over 800 tilskuere - med mindre det er gratis - er der langt bedre områder at bruge de få penge på.

Problemet i Frederikshavn er ikke hallen - men indstillingen!

(Jeg synes heller ikke at stolpeløsningen er god, og så også gerne en stor multihal - men det er der helt ærligt ingen grund til som tingene ser ud)

Og jeg anerkender, at der en gruppe der forsøget at skabe stemning, men der er for mange negative, kedeligt r........ blandt publikum.
NO98

Postby Slagteren » Sun Feb 13, 2011 10:01:35

Jeg vil ikke blande mig i denne debat omkring hallen fordi min mening om det er bare at vi må få det bedste ud af det.

Men jeg vil dog kommentere NO98`s kommentar fordi de ting han siger er taget ud af den blå luft. Vi har som de eneste fans i hele Danmark formået at holde vores tilskuer antal fra sidste år. Ja enda har vi en lille fremgang (sikkert pga flere Aab kampe) Men vi har altså et gennemsnit lige omkring de 1000 pr kamp.

Og jeg mener at den nye fanklub har en del med dette af gøre også, ikke kun resutaterne men også det at der er mere liv derude og vi har et godt rygte ude i det danske land.
Slagteren

Postby NO98 » Sun Feb 13, 2011 10:08:44

Ok - så skriver vi 1000 istedet for 800, det var nu ikke det vigtigste budskab jeg ville af med. Resten er min egen mening, "grebet ud af den blå luft?" - kald det bare det - men det er stadig min mening.

Og jeg mener også jeg anerkende fanklubben i min besked.

Det med det gode rygte...det skal du nok lige have forbi en troværdighedsforhandler og få vurderet :-)

Vi skal have det bedste ud af det - vi er heller ikke nok til at skændes :-)
NO98

Postby Slagteren » Sun Feb 13, 2011 8:34:33

Det jeg mente med taget ud af den blå luft det var tallene som du kom med, fordi der har lige været en masse i nordjyske stiftidene og på tv2sport via en kamp omkring klubbernes tilskuere tal. Der kom der blandt andet frem at vi havde plus på nogle få procenter, hvor SE var tættest med -8% (kan ikke huske om det var 6-8 %). Og der var vores dir. ude at sige det var fordi vi havde de unge spillere og fordi Elite nord gjorde en masse for deres tilskuere. Jeg er ikke enig i den udtalese. Du skriver også at vi skal være foran med 4-5 mål før folk begynder at klappe, sådan har det været men det er efter hånden ved at blive meget bedre og det syndtes jeg at vi kan takke den gruppe som for nogle år siden startede med at lave stemning og senere hen fanklubben for. Så længe de kæmper på isen så klapper flere folk om de er bag ud eller foran, nok fordi at der er nogen nu som går forrest som vi har manglet.

Det med det gode rygte...det skal du nok lige have forbi en troværdighedsforhandler og få vurderet <----Det kan jeg ikke ligge genkende til da fanklubben aldrig har været indblandet i noget vold, hærværk eller ulovligheder af nogen art. De problemer der har været de er ude på mails til alle medlemmerne, så det skulle også gerne være over :)

Vi skal have det bedste ud af det - vi er heller ikke nok til at skændes <---100% rigtigt derfor bruger mange folk mange timer på at give deres hold den bedste opbakning.
Slagteren

Next

Return to Frederikshavn White Hawks