IscenterNord

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: IscenterNord

Postby nielsen024 » Mon Feb 14, 2011 11:05:34

Jeg er ikke helt enig i de sidste par indlæg, da jeg bestemt mener, at der før i tiden var mange flere tilskuere på isstadion. Kan godt være enig i at en del sæsoner før stolperne, også var lidt magre tilskuermæssigt set. Det mener jeg bunder ud i, at vi havde en række år, hvor tingene sejlede lidt i klubben. Der var en periode med et hav af trænerfyringer, der var en del dyre spillere, der aldrig rigtig slog helt til. Der kneb det gevaldigt med det flotte spil på hjemmebane, der naturligvis gik ud over tilskuertallet, hvilket ikke bare er noget der sker i vendsyssel, det sker over alt.

Den store synder er i mine øjne den forringelse af forholdene i skøjtehallen, hvor man har spoleret den store tribune totalt. Jeg forstår ikke tilhængere af klubben forsvare denne kendsgerning, de burde være rasende. Hvis man mener tilskuerne i Frederikshavn er medløbere, der kun kommer, når det går godt, så vil jeg spørge, hvor i verden kan man ødelægge forholdende for publikum, hvor tilhængerne flegmatisk slår let ud med armene, og bare acceptere at nu er det sådan ?. Så er mit svar = I Vendsyssel.

I næsten samtlige andre klubber i ligaen har man med årene forbedret forholdende for tilskuerne, hvor man i Frederikshavn er gået den modsatte vej, og har forringet forholdene totalt. Det kan kun ske i Vendsyssel, at publikum bare finder sig i det, bortset fra dem der er blevet væk.

Da jeg selv kom i hallen, har jeg for det meste haft fast ståsted, der dog har skiftet et par gange, bla da der skulle inddrages et sted til udeholdets tilskuere. Jeg fandt mig så en ny plads, der passede fint indtil ødelæggelsen af tribunen. Jeg stod ikke på tribunen, men der hvor jeg stod, var der pludselig overrendt af mennesker, der flygtede fra tribunen, hvilket er fuldt forståeligt.
Det er ikke nok med, at det har spoleret folks mulighed for at se ishockey, der er også blevet en frygtelig grim hal at se på. På Tv ligner det en træningshal, da man kun kan se skilte og plader, publikum er helt gemt væk. Det er skammeligt at se, når man trofast er kommet i hallen i 25 år.

Hvis vi går tilbage i tiden, så var der altså tider, hvor der var mindst var 1500 pr kamp, om det så var bundholdet, de spillede imod. Med de nuværende forhold, kan jeg godt forstå, at tallet ligger og svinger mellem 600 og 1200, for der er absolut heller ikke flere, der kan se kampen tilfredsstillende, som man burde regne med at kunne, når man vil betale for at se live-ishockey i hallen.

Man kan ikke engang tillade sig at sælge billetter til fuldt hus under et slutspil, så ville halvdelen få mere ud af at høre kampen i radioen.
nordjyden
nielsen024

Postby Ishåki » Mon Feb 14, 2011 4:51:08

Godt skrevet, lige mine ord...
Selvfølgelig har de forringede forhold kostet tilskuere, jeg selv har set stortset samtlige kampe siden 1980, men i denne sæson kan mine kampe tælles på een hånd. Jeg er sikker på at mange andre har det på samme måde. De 2323 tilskuere forleden var for min del bægeret der flød over, tvivler på at slutspillet bliver med min deltagelse...
Ishåki

Postby NO98 » Wed Feb 16, 2011 5:45:33

I vil blive savnet :D :D :D
NO98

Postby Ishåki » Mon Feb 21, 2011 5:17:42

Forbedringer på vej i Hvidovre skøjtehal
21.02.2011 kl. 13:48 af Thomas Friberg

Hvidovre skøjtehal er ikke kendt for at have Danmarks bedste tilskuerfaciliteter, men nu skulle der ifølge Cheftræner Jesper Andersen være forbedringer på vej.

-Vi er i tæt dialog med Hvidovre Kommune omkring ændringer af hallen. Toiletforhold, adgangsforhold og udsyn skulle gerne forbedres i løbet af forholdsvis kort tid. Forbedrede sikkerhedsforhold og logistik for tilskuerne er ligeledes på tegnebrættet.
-Vores VIP-forhold er rigtig fine, men vi vil også gerne forbedre forholdene for alle andre tilskuere i hallen, og det har høj prioritet for os, så vi kan fortsætte den positive udvikling vi har kæmpet hårdt for de sidste to år slutter Jesper Andersen.

Tja.... :?
Ishåki

Postby AK47 » Tue Feb 22, 2011 10:01:29

Øh undskyld jeg blander mig her i debatten, men er der nogen af Jer, der siger, at vi skal forbedre forholdene for tilskuerene, som har et rigtig godt forslag til, hvor pengene skal komme fra :shock:

Jeg har set hockey i Frederikshavn i rigtig mange år (30), og jeg synes s.. da også det med alle stolperne er træls på nordjysk, men jeg tvivler godt på, at man laver det om på langsiden. Men jeg synes da ideen om at lave en ny løsning i nordenden lyder rigtig godt, men igen vi skal altså have pengene til det.

Og så lige til allersidst så må jeg bare lige skrive dette, vi ligger nummer tre i ligaen, men en fornuftigt "indkøbspolitik", det er stort set vores egne drenge, der præsterer på isen gang på gang, så det kan I ikke brokke Jer over, så tager vi lige en tur mere om hallen, :roll:

Glem det nu nyd hockeyen og mød så op og støt Jeres hold i slutspillet, ja s.. da også til de andre kampe.

Vi ses på fredag :D
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby nielsen024 » Sat Feb 26, 2011 11:54:31

Jeg er udemærket klar over, at man ikke kan forlange en ny hal eller tilbygning til den nuværende, så langt er vi enige. Mit synspunkt er bare, at man erkender, at den overbygning der er lavet over hovedtribunen, var en rigtig dårlig ide, der har skæmmet tilskuerforholdene så meget, at mange bliver væk, hvilket er fuldt ud forståeligt.

Den overbygning må man pille ned igen, hvis man vil have have et større publikum til kampene. Jeg forstår slet ikke, hvordan nogen kan tage så tåbelig et tiltag i forsvar. Jeg har aldrig i mine dage set andre steder, at hverken ishaller eller fodboldstadions har skæmmet deres hovedtribune med tætstående stolper, er sikker på,at man andre steder havde opfattet det som en stor aprilsnar.

Alle andre steder gør man alt for at få hallerne til at virke publikumsvenlige, det kan man vist ikke sige om Frederikshavn. Det er mig en gåde, hvordan nogle kan forsvare dette.

Under 1000 mennesker til første slutspilskamp er jo ikke meget. Kan man forestille sig at rigtig mange, har valgt at blive hjemme fra hockey, når nu man gør alt for at publikum ingenting kan se, eller skal stå i og danse frem og tilbage under hele kampen for at se det meste af banen.

Man har tidligere fra klubbens side været ude med riven, når publikum har svigtet. Man har sandelig også været meget ihærdig nu for at få folk til at blive hjemme. Håber nogen vågner op, så hallen kan føres tilbage i normal tilstand.
nordjyden
nielsen024

Postby Ishåki » Sat Feb 26, 2011 5:17:33

Kunne ikke have sagt det bedre :!:
992 tilskuere til en liv-eller-død kamp er meget skidt, ja vel nærmest pinligt. Tror desværre ikke at opbakningen pt. er større i Frederikshavn (medmindre der lokkes med gratis entre som da #23 spillede jubilæumskamp) - men heldigvis skal klubben ikke leve af os almindelige tilskuere. Men hvor må man da i FWH være misundelige på eksempelvis Herning, hvor der ofte er 2-3000 tilskuere til en almindelig grundspilskamp, selvom holdet vel egentlig ikke har præsteret ret meget bedre end os.
Ishåki

Postby Corry Perry » Sat Feb 26, 2011 10:04:53

Jeg har en hel del kammerater der MEGET gerne kom til ishockey hvis der var noget mere af dette: :wink:

http://ducks.nhl.com/club/page.htm?id=58119

Kom i gang Elite Nord :wink:
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby Ishåki » Wed Mar 16, 2011 10:48:48

Efter et forrygende godt resultat i Vojens kom der blot 1380 tilskuere til den efterfølgende hjemmekamp. Bliver spændende at se om dette tal bliver overgået fredag kl. 21 (TV-kamp). Jeg tvivler desværre, men mon ikke disse kritikere har fat i noget af det rigtige:
http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/ny ... er-kampen/

Hvis hockeyen på nogen måder skal udvikles i Fr.havn må der tages action inden det er for sent. Tilskuerforholdende skal gøres markant bedre, hvordan og hvorledes må komme fra FWH - hvis de overhovedet har lidt visioner i den retning. Jeg er desværre bange for at det rager dem en høstblomst...
Ishåki

Previous

Return to Frederikshavn White Hawks