I artiklen er nævnt 13 spillere der ikke er at finde i WH i den nye sæson. For nogle af disse, er det vanskeligt at se hvad WH har kunnet gøre for at holde på dem.
- Frederik Andersen - talent man ikke kan holde på.
- Jesper Jensen - talent man ikke kan holde på (men een det gør ondt at miste).
- Martin Højbjerg - skal naturligvis prøve talentet af i andre steder.
- Mikkel Højbjerg - skal naturligvis prøve talentet af i andre steder.
- Kim Petersen - slog ikke til alligevel.
Så er vi nede på 8.
- Schioldan, Karrierestop
- Reinert, Karrierestop
Man kan diskutere hvorvidt nogen eller noget i klubben har kunnet have indflydelse på at en spiller stopper karrieren tidligere. Det lavere lønniveau der er kommet i ligaen rammer hårdt for spillere i karrierens efterår, som har en familie. Når egne ambitioner stagnerer er der kun lønnen, og glæden for spillet tilbage. Men man skal jo også tænke fremad.
Så er vi på 2 danskere + 4 udlændinge. I sig selv ikke voldsomt i forhold til så mange andre klubber, men alligevel mener jeg en debat er på plads. Hvorfor forlader disse spillere klubben?
Syntes Morten Lie skøjte-historien stinker af at der ligger noget andet under. Det er meget ØV, syntes jeg, at Lie er væk. De største tab for klubben er uden tvivl Lie og Jensen (kan slet ikke overskue hvis vi havde mistet #9 også).
Smedegaard har sandsynligvis blot fået et bedre tilbud end hvad WH har villet betale, og så er en esbjergdreng væk (det kan han ikke bebrejdes). Ærgerligt og et tab, da hans karriere først er ved at komme i gang. Han bliver uden tvivl en god spiller for Odense.
Ulændingene - alle væk. Hvad kan dette tilskrives?
Det er ikke den største ulykke at miste udlændinge - det er i princippet blot at finde nogle nye, men det skal vel være sådan at klubben skaber et miljø for spilleren der gør, at denne har et ønsker om at kontraktforlænge. Og her tror jeg ganske enkelt WH svigter.
Den økonomiske krise har klubben håndteret til UG. Men det betyder naturligvis at lønforhøjelser er svære at få i hus. Men er det ikke sådan alle steder?
Det efterlader Træneren. Er Henrik Christiansen god nok? Jeg tror desværre at HC's stil ikke bekommer vores udlændinge. Men er der et alternativ? (som vi også har råd til - har vi råd til at lade være).
Jeg syntes man skulle gøre Mike Grey til spillende træner, med en assistent i boksen. Mike har ikke mange sæsoner tilbage og Mike som træner når han ikke spiller mere er, i mine øjne, et "must have". En spillende træner funktion kunne være en overgangsperiode. Tror det er tiden at køre Mr. Frederikshavn i stilling til en forhåbentlig lang træner-karriere i WH.
"The Show must go on", og andre spillere kommer ind, men det er en anden debat.
Hvad mener hockey-frederikshavn?...