Regler for karantæner i træningskampene?

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Regler for karantæner i træningskampene?

Postby jogl » Mon Aug 22, 2011 3:34:11

Nogen i dette forum der kender til hvornår man bliver tildelt karantæner ifbm. en straf man har fået i en træningskamp. Er det kun kampe med danske dommere der udløser karantæne, eller er det kun når to danske hold mødes indbyrdes. Går ikke ud fra at kampen mod Nybro udløser nogen karantæner.
Men uanset hvad, må spillerne da tage sig sammen på denne front. Man kan dog sige det er positivt, at der i år er 2 pokalkampe man kan afsone karantæner i, inden sæsonen går i gang.
jogl

Re: Regler for karantæner i træningskampene?

Postby Munk » Wed Aug 24, 2011 2:15:25

Kender ikke specifikt reglerne, men matchstraffe i træningskampe plejer da at give en karantæne.
Når det så er sagt er det da fuldstændig skandaløst at vores #11 fik matchstraf, når man kikker på det link der lå i nyheden: http://www.hockeymagasinet.dk/news/item.asp?id=21712. Mads forhindrer da bare at det udvikler sig yderligere. Han skulle end ikke ha' haft 2 min. (eller er mine WH-briller galt på den?).
Munk

Postby superfreshdk » Wed Aug 24, 2011 4:26:58

Nej Mads sgu ikke have været udvist...

Men det er heldigvis bare en game misconduct og den giver ikke karantæne.... Så vidt vides er det kun Anders Thode som fik Match og dermed automatisk karantæne....

/Anders
superfreshdk

Postby JoE_Kaffe » Wed Aug 24, 2011 5:35:53

Nogle af de supportere, der var med i Sverige, har fortalt at Bech ikke fik sin udvisning i det klip vi ser. Spillet var stoppet i omkring 10 minutter og vi ser kun en brøkdel af seancen. Bech får først sin udvisning senere i stoppet, da der er en, der tager kvælertag på Thode bagfra og Bech skøjter ned for at hjælpe ham.

Thode havde i øvrigt ikke gjort noget, da han blev angrebet bagfra..

Det er, hvad jeg har fået fortalt af to supportere
JoE_Kaffe

Postby Slagteren » Wed Aug 24, 2011 6:35:25

Kasseren i fanklubben har slutningen af slåskampen på video og når hun har tid uploader hun den på fanklubbens hjemmeside.

Vil dog gerne fortælle at det med thode og bech ikke passer..

Bech holdte en tilbage som vist på det klip i alle har set og bliver skubbet umiddelbart fordi svensker vil hjælpe sine hold kammerater. Beck gør som han skal og holder han tilbage, det finder svensker sig ikke i og starter en slåskamp med #11. bech lader sig ikke slå på og detfor ryger han ud. stor fejl af dommeren men dem havde han så mange af at det kom ikke bag på os.

Det med thode er ikke i orden. En slåskamp starter i venstre hjørne (kan ikke huske hvem der starter men #23 er med i det og for mindst 1 clean slag ind :) ) og thode skøjter alt hvad han kan, hopper på ryggen af en svensker for at holde ham tilbage da de var mange. det finder en anden svensker sig ikke i og tager rundt om halsen på thode og smider ham baglands ned i isen ryggen først. Også viser thode sig fra en god side og giver igen. Han skulle have været ude, 10min måske jae det kan forsvares fordi man hopper ikke på nakken af en modstander selv om han er på vej i en slåskamp. Vigtig info i dette her er at thode kom stærkt for at få fat i ham svenskeren og det så vildere ud end det virkelig var.

Ved ikke om det er forståligt, men ved kasseren har næste fra start - slut af første slåskamp og fra thode ligger på isen i 2 slåskamp.
Slagteren

Postby JoE_Kaffe » Wed Aug 24, 2011 8:02:31

Det var det, der blev skrevet på FB af 2 medrejsende. Måske den ene forvekslede Grey og Bech.. Det giver heller ikke nogen mening, at Thode skulle have været på is med 11, 25, 40, 61 og 8 :)

Anyway, ser dog frem til at se jeres optagelser :)
JoE_Kaffe

Postby jogl » Thu Aug 25, 2011 12:46:27

Nu gik mit spørgsmål ikke på om straffene i Sverige var rigtige eller forkerte. Men jeg håber da inderligt at der bliver sat mere fokus på dette i de næste træningskampe. For ellers ender det da med sæsonen starter med et halvt hold.
Kan så i tillæg fortælle at Grumsem har svaret på mit spørgsmål. Alle sager som skal afgøres i DIU (altså kampe i danmark med danske dommere) => karantæne ved MS. En MS i en træningskamp i Sverige bliver kun effektueret hvis det svenske forbund vælger at sende sagen videre til DIU. Det ved jeg så ikke om det er gjort. Men som jeg læser de tidligere indlæg, vil det kun være Anders Thode der har karanræne i 1. pokalkamp. Men der er selvfølgelig også nogle træningskampe at samle flere karantæner sammen.
Defor......SKÆRP JER DRENGE. I er kommet til landet med den mest svingende dommerlinie :D, og forhåbentlig også for at spille ishockey :roll:
jogl

Return to Frederikshavn White Hawks