Så er vi tæt på

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Så er vi tæt på

Postby MacReady » Mon Sep 05, 2011 11:42:49

Endelig begynder det at dufte af lidt "rigtig" hockey igen, når SønderjyskE kommer på besøg i pokalen og selv om der utvivlsomt er et stykke vej endnu før holdet er helt optimeret, vil det under alle omstændigheder være en indikation på hvor vi står pt. Jeg har desværre kun haft mulighed for at se årets første træningskamp, så er spændt på at se drengene i aktion på torsdag. Udefra ser det ud som om vi har lidt problemer med at omsætte vores spilovertag til mål, hvor i mod at Lipo virker til at havde fundet sit niveau? Er der en eller anden som har set nogle flere kampe og som evt. kunne skrive et par ord om holdet og hvordan perspektivet ser ud? Bl.a. kædesammensætningerne. Kunne være spændende at høre nogle meninger og synspunkter omkring dette.

På forhånd tak.
MacReady

Re: Så er vi tæt på

Postby jogl » Mon Sep 05, 2011 12:43:58

Hej McReady.

Er i næsten samme situation som dig, bortset fra at jeg "kun" har set den sidste kamp mod Rosenborg. Men ud fra denne ene kamp kan jeg da kommentere enkelte spillere som fik store høvl på denne side efter den kamp du så.

Lipovsky: Fik jo kraftig kritik efter den kamp som du jo åbenbart har set (mod AaB). Mod Rosenborg stod han en flot kamp med nogle rigtig gode redninger. Han var en af de bedste hos WH. Han så lidt svag ud i nogle situationer bag mål.

Andrew Sarauer: Fik meget dårlig kritik efter kampen mod AaB. Jeg tror personligt vi får ganske stor gavn af denne kæmpe. I kampen mod Rosenborg var det mange gange ham der førte pucken frem af banen, og han er meget svær at få pucken fra. Han minder lidt om Dubkov. Brændte dog en stor chance en mod en med RIK keeperen.

Mike Martin: Fik ord som rusten og færdig med på vejen efter kampen mod AaB. Han spillede en stor kamp mod RIK. I fravær af 3 backer, var der kun 5 tilgængelige på denne plads. Tror han var på is i næsten 40 effektive minutter. Spillede med samme ro og overblik som i "gamle dage". Var klar til at offer sig selv om det kun var en træningskamp. Han var nede på isen i 2 situationer hvor RIK var tæt på en friløber. Han bliver om ikke guld værd, så meget værdifuld i den kommende sæson.

Mht. sammensætningen af kæderne, har jeg ingen kommentar. Der manglede jo 6 spillere (M. Bech + M. Lawrence var småskadede, Bjerrum, M. Muller, T. Søndergård og A.Thode var fraværende pga. U20 i Canada.). Men kan se ud fra diverse referater, at der ikke har været nogen rød tråd i træningskampene. Men der har jo også været en del skader. Så det er vel ganske naturligt.

Men ellers kan jeg jo kun som du, anbefale at nogle som har set flere kampe komme med nogle kommentarer.

God sæson :lol:
jogl

Postby MacReady » Tue Sep 06, 2011 3:20:25

Hej jogl

Tak for respons og dit view på truppen og kampen som du så. Ja, der er mange store og små spørgsmål som venter på at blive besvaret og det bliver utvivlsomt en ualmindelig spændende sæson vi går i møde. Og endelige, endelig er det snart torsdag. Skal bare lige ha' overstået en ligegyldig landskamp først :-)

God sæson.
MacReady

Postby Chelseaman » Tue Sep 06, 2011 10:53:30

Jeg har set alle træningskampene på hjemmebane, og især i de to sidste kampe imellem Stavanger og Rosenborg, så stod Miroslav Lipovský meget godt, og hvis han holder det niveau, så har vi intet at frygte. Eneste problem er at Lasse Jensen rejste hurtigt, så vi mangler en kvalificeret målmand.

Greg Jucina virkede i kampen mod Rosenborg, som en der er ved at komme i gear, så vi skal nok se en masse positivt fra ham.

En spiller jeg er meget betaget af er Dominic Leveille, og tror han bliver sæsonenes store positive overraskelse. Håber ikke, at han går død som Jake Morrisette gjorde sidste år.

Klarskov ser også skarp ud, og virker som en god mand.

Det var lidt opdatering på de nye, som alle virker som overvejet køb til truppen.
Chelseaman

Return to Frederikshavn White Hawks