FWH-SE

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

FWH-SE

Postby Ishåki » Sat Sep 17, 2011 5:59:54

Det største spændingsmoment for mig i aften er, hvorledes det nye kamptidspunkt lørdag 19:30 bliver taget imod af publikum. Det kan vise sig at blive okay, men jeg frygter at det bliver en fiasko. Resultatmæssigt kan det vist kun gå fremad, hvilket nedenstående oversigt fra al-bankligaen.dk med al tydelighed viser - kun 1 eller 2 scoringer i de seneste fem kampe, tja, det vinder man sjældent på... :?

Formen – fem seneste kampe:
Frederikshavn:
Herning (u) 2-6
SønderjyskE (u) 2-7
SønderjyskE (h) 1-1
Rosenborg (h) 2-1
Stavanger (h) 1-1
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

Re: FWH-SE

Postby MacReady » Sat Sep 17, 2011 2:43:49

Ja, både de få scoringer, men så sandelig også 13 mål imod lugter skidt. Havde vi så selv scoret løs, var det lettere fordøjligt. Pt. er der åbenbart tre ting som halter. Manglende evne til at omsætte chancer i mål. At lukke af bagude, samt indstillingen. Måske kan det sidste være svaret på de to første problemer. Desværre er indstillingen så nok samtidig det mest alvorlige problem. Kommer HC med endnu en udmleding efter dagens kamp om at indstillingen er forkert, så burde der ringe en alarmklokke eller to.

God kamp til alle.
MacReady

Postby NO98 » Sat Sep 17, 2011 8:18:04

Flovt, er der andre ord? øv
Last edited by NO98 on Sat Oct 29, 2011 5:48:55, edited 1 time in total.
NO98

Postby Corry Perry » Sat Sep 17, 2011 9:48:31

Pinligt, kunne være et beskrivende ord.

I sidste uge skrev jeg at jeg ville være optimist, men med dagens indsats røg den optimisme sig en ordentligt tur.
Helt ærligt, hvor fanden er gejsten egentligt henne??? Vi har 4 PP i første periode samt et 5 mod 3 PP hvor vi ingen mål får. Pucken bliver spillet langsomt og usikkert rundt, og man formår aldrig at ryste SE ud af deres positioner. Der mangler fantasi og kreativitet i spillet, og så en ordentligt omgang røvfulder til vores absolut intetsigende sogenannten stjerner!

I min verden er FWH et bundhold. Lige siden jeg begyndte at se hockey i 2003, har vi været et bundhold, med enkelte undtagelser i et par slutspil. Sæson 2009/10 samt 2010/11 var kun en sød drøm der i denne sæson ser ud til at blive afløst af virkeligheden. Vi spiller ligeså dårligt som vi gjorde det for 3 år siden. Og fri mig venligst fra fraser som at holdet skal spilles sammen. Selvom det her hold ikke er sammenspillet, så kunne man da i det mindste forvente en lidt anden mentalitet, men det får/fik vi ikke.

Utroligt vag kamp. ØV!
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby nielsen024 » Sat Sep 17, 2011 11:02:42

Tror klubben står overfor en kæmpe udfordring, hvis der skal komme noget fornuftigt ud af dette hold. Noget er der åbenlyst galt, for hvordan kan et helt hold virke så uoplagte og ligegyldige. Har sjældent oplevet så lad og gumpetung en indstilling til tingene, det var direkte pinligt. Havde bare en spiller vist mandsmod, kampgejst og lysten til at skøjte igennem, var han i særklasse blevet " man of the match", men det var der åbenbart ingen der gad.
I hvilken automat har man trukket de nye canadiere ? Hvis det er deres standard, de viste iaften, så fyr dem omgående, de tror vist de er på ferie, for arbejde gad de da ikke. ( ligesom resten af holdet).

Havde ellers glædet mig, nu hvor medierne har udråbt Frederikshavn som et sikkert top tre hold. Der bliver sgu ingen top placeringer med det makværk de leverede iaften, så er det vist mere end heldigt, at man ikke kan rykke ned. Det værste er, at man går med fornemmelsen af, at det er en okay trup, hvorfor fanden leverer de så sådan noget lort ?.

Der skal vist en grundig gennemgang til fra top til bund omkring holdet, for noget galt er der ihvertfald, og de fejl skal findes, ellers risikere vi en rigtig møgsæson.
nordjyden
nielsen024

Postby jogl » Sun Sep 18, 2011 4:54:15

Forstår godt at folk er utilfredse/skuffede. Det er selvfølgelig selvforstærket af at vi for nogle uger siden var udråbt som favoritter til at vinde grundspillet. Er ikke i tvivl om at de fleste der skriver i dette forum håber at skuden bliver vendt hurtigst mulig. Der er mange bud på hvad der er galt, men måske er holdet bare ikke bedre. Tror nu ikke det er tilfældet.
Folk nævner at klubber som Herning og Sønderjyske ikke har startproblemer selvom de også har mange nye folk. Kunne årsagen være så simpel at vi har et trænerteam som ikke kan engelsk??? Det er jo vanskeligt og nok også en smule kejtet hvis kommunikationen i truppen ikke er ok. Det vil både gå ud over selve spillet/taktikken, men også over sammenholdet og holdånden. Hvis ikke folk kan kommunikere med hinanden, vil der hurtigt kunne dannes grupperinger.
Jeg håber at holdet kommer til at fungere inden for en kort fremtid. Ud fra statistikker er vores nye spillere jo på samme niveau eller bedre end andre nye spillere i ligaen (og lad nu være med at skrive at vi ikke kan bruge det til noget, det ved jeg godt). Håber vi får det set senere i sæsonen.
Men HUSK: det er i modgang at holdet har brug for opbagning!!! :shock:
jogl

Postby nielsen024 » Sun Sep 18, 2011 9:59:34

Er helt enig i, at holdet har brug for opbakning, men det skal de så gøre sig fortjent til. Det er ingen katestrofe at tabe til Sønderjyske, men det var mere måden det skete på. Havde det nu været en herrekamp, hvor der blev fightet fra begge sider, så kunne man leve med det, men iaftes så vi et hjemmehold, der mentalt stadig var på sommerferie, og det er ikke godt nok.

Der må være nogle problemer, der skal løses, og her siger min fornemmelse, at det er store problemer, ellers vil det blive småt med opbakning. I en kamp som iaftes finder jeg det helt okay, at publikum giver udtryk for deres utilfredshed, for sådan en kamp skal man ikke kunne spille på hjemmebane, og forvente folk vil klappe dem af banen.

Jeg ved ikke hvor mange point de nye canadiere har lavet i andre klubber, ved bare at det jeg så iaftes, det var pivringe. Jacina viste et par eksempler på en kanon god puckkontrol, ellers var der ikke meget bemærkelsesværdigt ved de nye udlændinge, det skulle da lige være deres indlysende ligegyldighed.
nordjyden
nielsen024

Postby Corry Perry » Sun Sep 18, 2011 10:55:32

Nielsen, synes ikke på nogen måde at fansenes opførsel efter 0-4 målet var i orden. Det er aldrig i orden at buhe og synge smædesange mod egne spillere. Brokke sig kan man da, men at være nedladende overfor holdet er bare ikke i orden. Men ganske rigtigt, holdets præstationer har i høj grad indflydelse på stemningen, og gårsdagens nederlag var bare ikke i orden. Holdet sidste år fightede meget mere, og det var nok til at stemningen var god, selvom man ikke nødvendigvis vandt.

Edit*
Holdet sidste år var langt mere homogent end det vi hidtil har set. Der mangler en eller anden form for dynamik spillerne imellem. Jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre :(
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby Slagteren » Sun Sep 18, 2011 11:04:51

Opførelsen efter 0-4 målet var pga frustationer over spillet på banen og det at næsten alle spillerne gav op. Det er helt i orden at fans viser deres frustationer over spillet og mangel på vilje det støtter jeg 100% op om. Det som jeg bare må beklage er at det går ud over en spiller som ikke har den største andel i det, nemlig Marislav vores målmand. Opførelsen overfor ham igår var uacceptabel og efter følgende var der kun skam tilbage hos mange af dem som var en del af det. Jeg kan kun sige at det blev ikke taklet på en ordenlig måde, men husk på spillerne slås eller giver en unødvendig takling når de er frusteret vi andre kom ud med det på denne måde og det er ikke i orden ligesom det andet. Vi skulle have sunget til HC istedet da det er ham som er træner og til det vil jeg bare sige man lære som tingene skrider frem og dette her har jeg også lært af. Men derfor skal vi huske de har brug for os på lægterne og det skal vi sgu vise på tordag !!
Slagteren

Postby nielsen024 » Sun Sep 18, 2011 11:42:03

Er helt enig i, at det var den forkerte mand, der fik publikums vrede at føle. Målmanden var den forkerte at revse, da han slet ikke havde et kæmpende mandskab foran sig. Det var bestemt ikke på målmandsposten, vi havde et problem, det var spillerne og sandsynligvis træneren i boksen. Som holdet så ud, kan man fristes til at give træneren hovedansvaret, da det er hans opgave at få det optimale ud af holdet, og det har han ikke bevist i denne sæson, hvis vi tager trænings og pokalkampe med. Har aldrig været tilhænger af vores nuværende træner, og har på fornemmelsen, at han ikke holder sæsonen ud.
nordjyden
nielsen024

Next

Return to Frederikshavn White Hawks