Holdet 2012 - 2013

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Holdet 2012 - 2013

Postby Ishåki » Sat Jun 23, 2012 6:00:00

Det kan godt være at angrebet er ved at se fornuftigt ud, men uha hvor virker holdet tyndt bagude.

Paquet: husker jeg som en rigtig fighter med et knaldhård skud
Schoildan: defensiv ok, offensiv kun farlig inde foran mål i PP - ingen skudtrussel fra blueline
Ytterell: ung og efter sigende et talent som vil frem, men...?
Mads B.: efter sidste sæson at dømme på vej i den forkerte retning, men vi ved dog han har været rigtig god
Rasmus S.: en klog og teknisk god spiller, dog ingen trussel fra blueline
Thode: stor, men hvad kan han ellers?
Kasper K.: hvordan er han i det hele taget kommet ind i billedet?

Ingen tvivl om at de omtalte backer nok skal klare de defensive opgaver, men det er offensiv blueline jeg er bekymret for. Der kommer simpelthen til at mangle skudtrussel, hvilket gør at modstanderne kan koncentrere sig om at pakke forwards ned. Jeg synes der mangler min. 1 klasse back for at vi kan komme helt op i den sjove ende. Iøvrigt synes jeg at "trænerens søn" faktisk viste fremskridt sidste sæson og mon ikke han vil indgå i truppen for den kommende sæson.

Hvad angår Lies tilbagekomst bliver det spændende at se om hans fødder nu pludselig kan passe et par Reebok. Eller om ledelsen har valgt at trække i land. Jeg er dog sikker på at det var noget helt andet end skøjter, som var den egentlige årsag til sidste års brud - eksempelvis noget personfnidder med HC. Dog ærgerligt, hvis hans hjemkomst betyder at Christoffer Frederiksen bliver i overskud. Han er i mine øjne en af dem som vil blive til noget...
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

Postby Konr@d » Sat Jun 23, 2012 10:57:14

Jeg er enig i at WH af en eller anden grund altid ligger alle guldæggene i forwards kurven - men der er da heldigvis plads til at hente en back senere på året - hvis der er råd til det.

Christoffer F. kender jeg ikke så meget til, men hans stats er ikke særligt imponerende sammenlignet med f.eks Mikke Aagaards - stats er ikke alt, CF er ung og skal nok få sin chance hvis han altså kan noget.
Traditionen tro får vi nok vores del af skader.

Jeg syntes skøjte sagen var rigtigt dum, men det er fortid, lad det dog ligge og kom videre - man siger altså ikke nej tak til en spiller som Morten for at CF skal have noget spilletid - den må han som alle andre gøre sig fortjent til.
Har vi pt ikke plads til at de talenter vi har kan få spilletid, er det bedre at sende dem til andre klubber.
Om få år bliver der længere mellem snapsene - så kan vi forhåbentligt trække nogen hjem igen, større stærkere og bedre.
Konr@d

Postby Konr@d » Sun Jun 24, 2012 8:12:33

Ved ikke om Lies fødder pludselig kan passe et par Reebok skøjter, men han vil tilsyneladende gøre et forsøg

http://nordjyske.dk/nyheder/frederiksha ... 52f/6/1519

der står så ikke noget om hvad der skal ske hvis forsøget mislykkes
Konr@d

Postby jogl » Sun Jun 24, 2012 10:23:12

Nu er det jo ikke fordi Mads Bech ikke har scoret mål i PP, og hans slagskud er da ikke helt katastrofalt. Nu er det jo heller ikke kun hårde skud fra backen som tæller. Trafik foran mål og et lille håndleds tjat er lige så effektivt.
Jeg kan ikke kommentere på de to "nye" udenlandske backer, det eneste jeg ved er at Paquet har et ret godt skud.
Mht. Thode er jeg langt fra enig. Han er bla. blevet kåret som bedste back ved U-VM, og sidste sæson havde han en del skader. Mener helt klart han skal have chancen i år. Af en eller anden grund er han blevet forbigået de foregående sæsoner. Men det er der jo også andre backs der er.
Jeg mener at man i år bør dele krudtet i alle kæder, og sætte spillere som Bjerrun, T. Søndergård, C Frederiksen sammen med to mere erfarende spillere.
Mht. hvem der spillede dårligt sidste sæson.......Ja, hvem gjorde ikke det?
Hvis jeg kigger tilbage på 11/12 (som jeg egentlig helst vil glemme), er Klarskov og til dels Mark Mulller, Schoildan og T. Søndergård eneste spillere som viste det niveau de kan. Måske Chapman også skulle nævnes her, men han fik ikke meget spilletid.
jogl

Postby JoE_Kaffe » Sun Jun 24, 2012 1:49:40

Konr@d wrote:der står så ikke noget om hvad der skal ske hvis forsøget mislykkes

Det bliver ligesom med Jonsson. Lie prøver at træne i Reebok, det gør avs og så skifter han tilbage til Bauer.. Sådan skulle han også have gjort det inden sidste sæson, men han tænkte nok ikke så langt på daværende tidspunkt..

Og husk nu på, at Elite Nord tilbød Lie, at prøve et par Reebok. Reebok tilbød endda også at lave nogle costum made til Lie, som matchede pasformen til hans Bauer, men Morten nægtede pure fra start og hele vejen igennem. Han skulle bare have givet det et forsøg og så derefter meldt ud, at det desværre ikke var godt for hans fødder. Så havde Morten vist samarbejdsvillighed og hele den makabre sag havde været undgået..

Men okay, han fik jo en guldmedalje ud af det :D :D
JoE_Kaffe

Postby Konr@d » Tue Jun 26, 2012 10:21:04

keepere:
- Nolan
- 1. reserve - Lasse Jensen
- 2. reserve - M Hansen

1. kæden
Meyer - Trent - Bergman
Paquet - Schoildan

2. kæden
Andersson - Johnsson - Lie
Ytterell - Mads B

3. Kæden
Kennie - Nedermark - Kisum
R Søndergaard - Thode

4. kæden
Chapman / Lasse O - T. Søndergaard - Bjerrum
Kaspar K
Konr@d

Postby Munk » Tue Jun 26, 2012 12:47:02

Hov... du har glemt Christopher Frederiksen...

Desuden står både Andersson og Lie som RW... Så byt rundt på Meyer og Andersson, så går det op...

Mine kæder ville som udgangspunkt se sådan ud:

Bergman (LW), Daavettila (C), Andersson (RW)
Paquet, Mads Bech

Meyer (LW), Jonsson (C), LIe (RW)
Søndergaard, Ytterell

Christopher Frederiksen (LW), Nedermark (C), Kisum (RW)
Schioldan, Thode

Bjerrum (LW), Søndergaard (C), Kennie (RW)
Kasper VK

Det efterlader Chapman og Overgaard som et par boblere, som naturligvis skal kastes ind engang imellem. Og vi får jo også skader ind imellem... Derudover må Rasmus Christiansen og Mathias Larsen så på spring for den sidste back-plads i 4. kæde...

Det hold syntes jeg sgu' ser helt hæderligt ud... glæder mig til sæsonen kommer igang 8)
Munk

Postby Konr@d » Tue Jun 26, 2012 6:54:50

Glemte ikke CF, men kender ikke rigtigt noget til ham, så jeg bedømte ham ud fra stats til at være den tyndeste kop te :D

Hvad med bette Aagaard han er da et af de lyseste talenter siden Meyer
Konr@d

Postby dlok » Mon Aug 06, 2012 12:32:36

her er kæderne til sæsonens første rigtige træning..

1. backs 2.Phil - 3.anders T
andgriber. 21.lie - 15. nickolej N. 10.Oscar A

2. 11.bech - 69 . alexander Y
88. robin B - 86. kristoffer J. - 14. Kennie

3. 12.Rasmus s - 4.christian s
27. Nicolai M 7.Thomas S 17. Tobias K

4. 5.Kasper S - 6.Mathias L/ Kenneth Rævdal
94.Chirstoffer F - 22.Chr. Chapman - 16. Rasmus Bjerrum
19. Lasse O.

3reserver.: Jepper vinter - Jesper Pallesen - Emil Birk..

Dettte er højst sandsynligt kæderne fredag mod piraterne
dlok

Postby Ishåki » Mon Aug 06, 2012 4:50:07

Er Rævdal vendt hjem...? Synes ikke det har fremgået nogen steds...
Scanel Hockey Arena - også kaldet "Helvede i Nord" - nok mest pga. Danmarks ringeste tilskuerforhold...
Ishåki

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks