Hjemmeside

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Hjemmeside

Postby KBH » Mon Oct 06, 2008 12:40:05

Nu har jeg været inde på samtlige klubbers hjemmesider og konstateret, at der kun er én klub, der ikke kan finde ud af at tage billeder af spillerne - kan I gætte hvilken klub det er?

Det følger samme samme mønster som de tidligere sæsoner, hvor man når halvvejs ind i sæsonen, før der kommer billeder på af de nye spillere.

Synes det vidner om mangel på professionalisme. Både sponsorer og fans forventer da at kunne se, hvem det er der render rundt på isen. Mange af de andre klubber har endda også et holdfoto.

Nu hedder overskriften hjemmeside. Jeg synes ikke vores hjemmeside virker særligt dynamisk og tidsvarende - se bare på nogle af de andre klubbers hjemmesider. Ja se blot på Frederikshavn Fox´s hjemmeside - de kan endda finde ud af at tage spillerbilleder (og de er ikke så lidt kønnere end hockeyspillerne ;) ).

Og hvad med merchandise??? Det er et af de områder hvor mange professionelle sportsklubber tjener mange penge. Vi er sandsynligvis en af de klubber, der har det laveste budget - hvorfor f.... forsøger man så ikke at udnytte de muligheder der er??
KBH

Postby #12 » Mon Oct 06, 2008 4:52:53

og så er vi negative igen..
Ej, jeg synes sgu det er ok, så længe det er konstruktiv kritik, og det er det her vel ;)

Ja - det er for dårligt, at der ingen billeder er på hjemmesiden endnu. Måske er det fordi de bliver ved med at skifte ud i spillertruppen? Men på den anden side - de kan godt tage billeder til kampprogram mv..

Det med fan-merchandise forstår jeg heller ikke helt, men det skulle den nye supporterklub vist stå for? Ret mig, hvis jeg tager fejl..

Den med at dem fra Frederikshavn Fox er kønnere end hockeydrengene kan vist diskuteres :D (og ja - jeg er en pige :lol: )

Postby Skytten » Mon Oct 06, 2008 6:11:06

Man må vel konstatere, at vi er en meget lille klub, med få ansatte og dem der styrer hjemmesiden gør det i "fritiden".

At direktøren stanger ud hvordan hjemmesiden skal fungere og se ud, har han vel ikke tid til...så simpelt er det!

Tror ikke der mere at sige end Herning budget 17 mio med det råderum det giver, WH 8 mio og så er alt omkring klubben, spillere mv. derefter, uden at forklejne nogen indsats, alle gør vel det bedste de kan...måske :wink:
Skytten

Postby KBH » Mon Oct 06, 2008 7:21:51

Har da den største respekt for at webmaster bruger fritiden på hjemmesiden. Det er jo bare ikke ham, der er den knappe faktor i denne sag - hvis han havde billederne, er jeg ikke i tvivl om, at han ville lægge dem på hurtigt.

At Mogens ikke har tid til at arrangere, at nogen tager billeder af spillerne, den køber jeg ikke. Det har heller ikke noget med budgettet at gøre om man får taget billeder af de nye spillere i september eller man venter til december/januar!

Jeg kender ikke Frederikshavn Fox´s budget, men er det så meget større end FWH´s at de ikke har problemer med fotografer, webdesignere mv?

Der er heller ingen, der siger, at en ny hjemmeside behøver koste en bondegård. Der er nok mange unge knægte derude, der er skrappe til webdesign. Hvis man udskrev en konkurrence, hvor førstepræmien var et årskort - kunne det sikkert lade sig gøre?

Det behøver altså ikke koste så meget tid at skabe lidt mere liv og dynamik. Interviews med spillerne på hjemmesiden kunne også være en idé.

Professionel sport er altså en vare, der skal sælges, så det gælder om at gøre den så attraktiv som muligt. I den retning, kan der altså også gøres meget udenfor banen - og det er altså ikke alt sammen, som koster penge :wink:
KBH

Postby jobs » Mon Oct 06, 2008 7:53:44

Jeg siger det gerne igen... ;-)

Gear butikken før holdet. Send en udlænding hjem og ansæt mindst en mere i administrationen. Hvis budgetter etc. skal øges skal der mere fokus på alt det uden om. En direktør burde have hænderne fulde med at lede, lave økonomi etc. - ikke med at tænke på hjemmesider, debatfora, skaffe billetter til udekampe i slutspillet.
jobs

Hjemmeside

Postby A-torsten » Mon Oct 06, 2008 8:20:30

Hej,

Det er mig der for 4 år siden lavede den "nye" hjemmeside, og ja. Designet er bestemt ikke det kønneste og der kunne sagtens være flere funktioner.

Jeg er igang med en ny version af siden, men da der blot er tale om et fritidsprojekt bliver der kun udviklet på den når tid er. Dvs at der pt ingen tidshorisont er...

Ang billeder så undre det da også mig at webteamet endnu ikke har modtaget dem. Tror da bestemt de er taget. Mener de er i det nye magasin.

Ang fox team nord, så er det da vist kun billederne på den som er bedre. Designet er da lige som på whitehawks.dk ikke ret kønt...

mvh
Anders
A-torsten

Re: Hjemmeside

Postby Claus wh » Mon Oct 06, 2008 11:05:17

Jeg er webmaster på whitehawks.dk og vil da godt svare lidt på Jeres spørgsmål.

Mht. design, så har Anders allerede svaret på dette.

Når vi taler om billeder, så er det eftehånden 2-3 uger siden jeg rykkede for billederne første gang. Så de er altså taget, men jeg har stadig ikke modtaget dem, trods flere rykkere. Som en så rigtigt skriver, ja så kommer de på siden ved først given lejlighed, efter at jeg har modtaget billederne..... Men der er nok andre ting på Elite Nord kontoret der har større prioritet end de billeder...

Jeg så da hellere end gerne at der var interviews mm på hjemmesiden. Har desværre ikke tiden til det. Jeg bruger i forvejen rigeligt med tid på siden og døgnet har nu en gang kun 24 timer. Min arbejdstid og privatliv gør at det der skal på hjemmesiden skal laves i de sene aftentimer, så der er desværre ikke tid til at opsøge en spiller og lave interviews. Men hvis der er en der vil påtage sig opgaven, hører jeg naturligvis gerne.

Mht. merchandise så er det meningen at der er fanklubben der skal tage sig af dette. Måske Guldbæk & Co. kan komme med et input her....
Claus wh

Postby KBH » Tue Oct 07, 2008 7:02:50

Anders og Claus - det er bestemt ikke for at forklejne jeres frivillige indsats, at jeg har startet denne tråd. Som I selv begge skriver, er der en naturlig begrænsning på den tid, man har tilovers til en frivillig opgave.

Jeg mener det er Ledelsens opgave at udstikke nogle retningslinier for, hvordan virksomheden skal køres og i den henseende er hjemmesiden altså ikke en ligegyldig ting i nutidens verden. Ledelsen må have nogle visioner om hvordan siden skal fungere og hvilke elementer, der skal indgå (ikke kun hvilke elementer, der IKKE skal indgå :wink: ). Jeg er godt klar over at Mogens ikke har tid til at gå helt ned i detaljen om der skal være et link hér eller dér - men ideer og visioner må der være.

Hvis ikke man har de nødvendige ressourcer til at føre visionen ud i livet, må man jo være kreativ. Claus - du skriver f.eks. , at du ikke har tid til at lave interviews - det kan jeg sagtens forstå, at du ikke har. Hvis interviews er noget, der har opbakning hos Ledelsen, kunne man jo overveje at lade en af de unge spillere, der er på kontrakt, interviewe sine kollegaer - kun fantasien sætter grænser...

Claus - generelt må der jo også være andre end dig, der kan skabe materiale, der kan oploades på hjemmesiden?

Nu bor jeg i Københavnsområdet, så det sætter jo visse begrænsninger for, hvad jeg kan hjælpe med, men hvis du skal have en hånd med at oploade eller redigere billeder i ny og næ, kan du jo bare sige til :wink: (Forudsat at Mogens kan sikkerhedsgodkende mig).

Anders glæder mig til at se den nye version af hjemmesiden - jeg er sikker på at du lægger et stor arbejde i den!
KBH

Postby 3jw1n » Tue Oct 07, 2008 9:18:00

Nu læser jeg så denne tråd, og igen skal det siges det er ikke for at hakke på Anders og Claus der laver en dejlig mængde frivilligt arbejde. Men mit spørgsmål er så. Er der ikke ansat nogle til at lave hjemmeside/design ? Eller er det kun frivillige for som tidligere skrevet kan en "virksomhed" vel næsten ikke eksistere uden en vel fungerende hjemmeside og ikke mindst opdateret hjemmeside. Var det af og til en mulighed med et "admin login" Så kunne flere jo hjælpe til? og hjemmesiden er måske specielt vigtig nu da der ikke er aftale med Nordjyske medier? Jeg synes hjemmesiden skal have noget ros også derfor vil jeg sige det er dejligt den er overskuelig også synes jeg det er MEGA fedt når film af mål kommer op.
Lige til sidst vil jeg komme med et argument for at lave admin login, det ville måske kunne afhjælpe at man ikke læser om ting i Nordjyske(Aab stiftidne) eller på diverse hockey sider før det kommer på egen hjemmeside. Desuden skal I have stor ros jer der gør noget frivilligt for klubben, fedt at se.
I kan også kontakte mig hvis der er brug for hjælp er desværre bosat i Aalborg(BHUUUU ja).
3jw1n

Postby Mogens Andersen » Tue Oct 07, 2008 3:11:01

Jeg syntes da, at det er skandaløst, at en professionel klub ikke betaler for at få lavet deres hjemmeside.
Jeg tager hatten af for jer, som laver den frivilligt, det er godt gået, men at klubben vil være bekendt ikke at betale for det store stykke arbejde, det er for dårligt.
Og så kan i ikke engang få sendt billederne af spillerne, de værtsætter hvis ikke frvilligt arbejde i klubben mere.

Hjemmesiden er klubbens vindue til sponsorer, fans osv, og nu hvor aftalen med Nordjyske medier er gået i vasken, så er hjemmesiden endnu vigtigere.

Whitehawks ledelse kan blive ved med at forbavse på alle mulige og umulige negative måder, det er snart ikke til andet end at grine af.
Mogens Andersen

Next

Return to Frederikshavn White Hawks