Søjler fra nye tribyner?

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Søjler fra nye tribyner?

Postby Slagteren » Wed Oct 08, 2008 12:18:16

Ville lige høre om der er andre der har hørt hvordan de nye tribyner bliver lavet???

Har hørt at det er 18x18 stål stolper de banker ned i jorden, 2 for hver "spær" i hallen. altså de buer i loftet, tror der er ca 7meter mellem.

Syndtes det er noget lort hvis der er sådan de gør det, altså at betale 100kr. for at se 3/4 dele af banen pga en skide stolpe? står ikke i kantine enden men tænk på de "gamle" fans der har haft den samme stol i 20år som nu skal flytte sig fordi lige der hvor deres plas var, ja der skal stå en stolpe så dem med mange penge kan side lidt bedre.

Syndtes at hvis det er sådan bliver der pisset på pøblen igen.
Slagteren

Postby Number99 » Wed Oct 08, 2008 12:56:34

Det kendetegner desværre alt hvad der foregår i klubben. Det ville være mest fornuftig at hænge den tribune op, så stolperne hæfter på tagspærrende (gav det mening)
Har oplevet følgende NHL kampe LIVE!

- 30.09.2007: Anaheim - Los Angeles (London)
- 05.10.2008: Pittsburgh - Ottawa (Stockholm)
- 03.10.2009: St. Louis - Detroit (Stockholm)
- 09.10.2010: San Jose - Columbus (Stockholm)
Number99

Postby kaspern » Wed Oct 08, 2008 1:12:18

[quote="Number99"]Det kendetegner desværre alt hvad der foregår i klubben. Det ville være mest fornuftig at hænge den tribune op, så stolperne hæfter på tagspærrende (gav det mening)[/quote]
Nu er jeg ikke helt inde i den pågældende sag, men det er bare ikke altid at den løsning er mulig. Jeg tvivler på at dengang de byggede på hallen, at de havde overvejet at spærrene skulle kunne holde til det.
Derudover har ingeniøren uden tvivl forsøgt ændre løsning end at placere de stolper, ellers har den pågældende ikke tænkt sig særlig meget om. Dertil skal det siges, at det måske ikke har været muligt, at udføre det på andre måder, enten pga. man ikke har kunne få det til at holde eller at det i så fald ville have været uhensigtsmæssig dyr.

Men at sige at det er typisk FIK, det må vist bare være for at brokke sig lidt mere over jeres klub :wink:
kaspern

Postby 3jw1n » Wed Oct 08, 2008 2:10:06

Tror desværre dette er den billigste mulighed hvilket nok er det der er søgt. Forstår dog ikke hvorfor søjlerne skal stå ved hvert enkelt spær og har intet hørt om det. Håber da ikke de kommer til at genere så meget som det lyder. Men dette var jo også tilfældet da de lavede tribunen i den sydlige ende hvor der nu står stolper. Tror ikke det er muligt at hænge noget op i de gamle limtræs spær desværre. Kan ikke se hvorfor den ikke kan placeres oven på kantinen i stedet men igen ved ikke noget om det.
3jw1n

Postby Skytten » Thu Oct 09, 2008 2:12:35

Det bliver vel nogenlunde som på den anden side, der bliver vel taget højde for så lidt chikane som muligt, så alle stadig kan se og skidtet bliver vel hængt op og så skal nogle få stopler vel støtte...synes Mogens til infomøde sagde omkring 10 stk, eller så var det et andet sted jeg hørte det...
Skytten

Postby Slagteren » Thu Oct 09, 2008 4:27:05

[quote="Skytten"]Det bliver vel nogenlunde som på den anden side, der bliver vel taget højde for så lidt chikane som muligt, så alle stadig kan se og skidtet bliver vel hængt op og så skal nogle få stopler vel støtte...synes Mogens til infomøde sagde omkring 10 stk, eller så var det et andet sted jeg hørte det...[/quote]

Info mødet?? beklager jeg var ikke med der. ville osse bare gerne høre hvad planen var.
Slagteren

Postby Corry Perry » Thu Nov 20, 2008 6:37:00

Ja, så kan byggeriet gå i gang og os, de trofaste, kommer til at stå til regnskab!

Jeg synes selvfølgelig det er positivt at vi har så mange sponsorer og erhvervsklub medlemmer, men i stedet for at vælge alle mulige nødløsninger med byggeri af tribuner og diverse moderniseringer, ville det så ikke have været nemmere at man i sin tid havde bygget en helt ny og moderne ishockeyhal, frem for den (hvad jeg mener) ligegyldige træningshal?
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Ligegyldige træningshal ?

Postby A-torsten » Fri Nov 21, 2008 8:58:39

Hmm..

Corry Perry... Du er da helt væk i din betragtning.. Tror du at Frederikshavn White Hawks er de eneste der har is under fødderne i frederikshavn ?

Der er også FIK som har massere ungdomshold, der er et 1. div hold.. Der er et hold for uøvede... Et hold for veteraner... Der er en kunstskøjteforening i frederikshavn... Og mener også der er noget curling...

Vores træningshal er da bestemt ikke ligegyldig...

Og prisen for en ny hal kontra renovering af den gamle med ny hal og nye EK-tribuner kan da vist slet ikke sammenlignes..

Vores hal er da helt fin pt... Der kommer MAX 14-1600 tilskuere til vores elite-kampe... Og den slat bliver vist ikke generet af nogle tynde stolper fra en tribune..

/Anders
A-torsten

Postby Corey » Fri Nov 21, 2008 9:16:41

Selvfølgelig bliver man generet af stolperne, det siger sig selv.

Hallen er i forvejen bygget sådan, at der med bar 1400 - 1600 tilskuere er mange steder hvor man kun kan se en del af banen.

I sidste sæsons slutspil, skulle man møde op 5 timer før kampen for at sikre sig en plads, og man var tvunget til at pisse i sit øl glas, for gik man på potten, er det sikkert som amen i kirken at pladsen var optaget når man kom tilbage.

Istedet for at bygge en træningshal, skulle man have bygget en opvisningshal, og så brugt den gamle som træningshal.
Men ja det havde været dyrere
Corey

Postby Ishåki » Fri Nov 21, 2008 1:19:58

Nej, træningshallen er bestemt ikke ligegyldig og er et stort aktiv for FIK.
Den eksisterende løsning var hvad brugerne (FIK) ønskede dengang - set i bagklogskabens skær burde man jo nok have stræbt lidt højere. I det hele taget er placeringen ikke ideel, efter min mening burde man have bygget et nyt anlæg i forbindelse med ArenaNord og således haft gavn af en række fællesfaciliteter så som parkering, omklædningsrum, cafeteria, lounge mv.

Men desværre er det løb kørt, der kommer ingen ny skøjtehal indenfor de næste 25 år, og så kan man jo ligeså godt få det bedste ud af det man har.

Men vil give jer ret, en 10-20 søjler langs den store tribune vil være noget skidt - jeg har længe været pisse irriteret over det bundt højtalerkabler der går ned fra loftet over speakerboksen.
Ishåki

Next

Return to Frederikshavn White Hawks