Hellige køer

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Hellige køer

Postby KBH » Sat Oct 25, 2008 7:31:06

Der er i længere tid gået rygter om en ny udlænding til WH istedet for Reeder. Nogle spekulerer i at det er en back - andre en forward.

I mine øjne mangler vores hold én af hver, for at kunne være med i det sjove selskab. Mange har tidligere skrevet, at de savner Sorokins - jeg kan kun være enig. Jeg mener at vi mangler en offensiv back med overblik - i stil med Sorokins. Derudover mangler vi i den grad en forward med en masse point i. Mindst én af de to skal kunne styre et PP.

Jeg gætter på at vi snart bliver præsenteret for en ny forward og senere på året en back!

Nu kommer vi så til meningen med denne post - flere har skrevet at den nye forward bør være en center! Det vil imidlertid stille os i et interessant dilemma - hvilken kæde skal han så være center i? :?

Hvis den nye er så god, at han skal spille i 1. kæden - er det så #21 eller #23 der skal rykkes i 3. kæden? Uanset hvad, vil det blive en "hellig ko" der skal slagtes og med størst sandsynlighed er det vores alle sammens #23 - er vi fans klar til det? Er han stadig hurtig nok og er det store fighterhjerte intakt?

Uanset om denne blasfemi sker i år eller næste år, er det uundgåeligt. Alle bliver ældre - trykket gik jo også af Turboen til sidst.

Lad min slå én ting fast - jeg har intet belæg for at vurdere om #23 er stærk nok til 2. kæden i en eliteserieklub, da jeg pga geografien ikke har mulighed for at overvære særligt mange kampe. Dette er udelukkende et diskussionsoplæg, da en evt. ny angriber kan præsentere os for dette dilemma!

En anden mulighed er, at den nye angriber er wing - så må vi se om det er Lie, Pelle eller Vilen, der bliver rykket. Jeg gætter på Pelle.

I disse muhammedkrisetider skal man jo passe på ikke at jokke nogen over tæerne, men jeg glæder mig til at høre jeres input :D
KBH

Postby Skytten » Sun Oct 26, 2008 1:11:29

Haha kære KBH tør du godt nævne #23...

Jeg tror ikke der bliver købt ind så nogle af de etablerede stjerner må vige, og der skal nok blive plads til alle ikke mindst set i lyset af at vores træner tør at spille med 4 kæder!

Tror der er meget fokus på øko i WH og med rette som man nu ser det i Herning, men mon ikke der kommer en markant forstærking for Reeder og Radim bliver jo dansk statsborger til jul...så vi kunne hurtigt blive gearet til færre udl i ligaen
Skytten

Postby KBH » Sun Oct 26, 2008 2:10:38

Jamen intet er da helligt for mig :wink:

Du tør derimod ikke svare på de teoretiske betragtninger, men kryber udenom med snak om manglende penge :D

Det kan være - som jeg skrev - at dilemmaet ikke opstår i år - men først næste å. På et eller andet tidspunkt, bliver der slagtet en hellig ko.

Hvis ikke en evt. ny udlænding kan forstærke 1. eller 2. kæden, har vi ikke brug for ham!

Jeg er stadig af den overbevisning, at vi får en spiller mere. Som jeg forstår det, var Reeder jo finansieret af Erhvervsklubben og var som sådan udover WH-budgettet. Mon ikke de erstatter ham? Men jeg er da enig i, at WH skal være mådeholdne, så vi ikke ender i samme situation som Herning. Håber iøvrigt at udlændingeloftet sænkes til 8 - men det er en helt anden diskussion :P
KBH

Return to Frederikshavn White Hawks