Rob Globke

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Postby WHawks » Tue Dec 30, 2008 12:33:30

Det er jo også væsentlig større sandsynlighed for at få en klassespiller når man betaler for det. Dermed ikke sagt at Globke er i den billige ende. Herning har dog (haft) mange flere midler at gøre med når de skulle hente udenlandske (og danske spillere), end vi nok nogensinde får :)
WHawks

Postby KBH » Tue Dec 30, 2008 7:36:21

Der er da ingen tvivl om at en stor tegnebog giver større muligheder - men lidt held skal der også til.

Jeg havde inden sæsonen luret på Goldie til WH - jeg tror ikke han er dyrere end Globke. Som tingene har udviklet sig, er det nok meget godt, at vi ikke fik ham :wink:
KBH

Postby Jeff Corey » Tue Dec 30, 2008 12:40:28

Det er jo også væsentlig større sandsynlighed for at få en klassespiller når man betaler for det. Dermed ikke sagt at Globke er i den billige ende. Herning har dog (haft) mange flere midler at gøre med når de skulle hente udenlandske (og danske spillere), end vi nok nogensinde får.

Se sidste år:

Totempo HVIK : Ondrej Steiner og Andrej Rajcak

EfB Ishockey : Jonathan Zion

Odense Bulldogs : Brett Lysak, Nicklas Rahm

Alle klubber med ca. samme budget som Frederikshavn White Hawks, som henter spillere med succes!

Og ved i hvad forskellen er på de spillere FIK henter, og dem de andre hentede??
De ovennævnte som har haft stor succes i Danmark, er alle vant til europæisk ishockey!
Matt Davidson hentede FIK fra en anden klub i europa, han har også stor succes...
Jeff Corey

Postby WHawks » Tue Dec 30, 2008 3:37:16

Tror godt du kan regne med at alle de nævnte klubber her større budget end os, med hvik som værende den eneste vi er i nærheden af, men når det så er sagt, vil jeg nu heller ikke kalde Steiner og Rajcak nogle topspillere i ligaen, jeg ser ham ikke som værende i klasse med Brent Kelly, Redenbach osv eksempelvis.
Derudover er netop de to østeuropæere næppe i den dyre ende, og må vel derfor hvis man vil betragte dem som store profiler være noget af et fund i sammenligning med de spillere jeg omtalte som værende betalt ala Brent Kelly og Campbell i Herning. Jeg siger jo ikke at det er umuligt at finde guldæg, bare at det er langt mere sandsynligt når man betaler det mere for en spiller.
WHawks

Re: Rob Globke

Postby Springsteen » Fri Feb 27, 2009 10:47:04

Nu er den her tråd om Rob Globke efterhånden en gammel en, men jeg må simpelthen ind og give min mening om Globke, nu hvor vi er nået hen til playoff og Rob Globke er blevet spillet ind på holdet...

Jeg mener virkelig Globke har udviklet sig til en klassespiller for vores hold! :D
Imponerende fighter, super teknik, har speed, skaber farlige situationer konstant med sin gode fysik og ja ikke mindst målfarlig konstant! 8)

Kæmpe ros til klubben for at have hentet en klasse udlænding et stykke inde i sæsonen og dejligt at se en mand gå 100% ind for det, håber virkelig med det niveau Rob har spillet sig op på de sidste 2 måneder, at han er sten sikker udlænding nr. 5 i Frederikshavn næste år!
Springsteen

Postby Corey » Fri Feb 27, 2009 12:15:17

Enig - i går var vel hans bedste kamp i WH trøjen
Corey

Postby KBH » Fri Feb 27, 2009 1:35:47

Jeg er enig i at Globke spillede en flot kamp igår og at hans niveau har været højere de senere kampe.

Jeg mener dog ikke han er en vi bør satse på i næste sæson - men det kommer selvfølgelig an på, hvem vi ellers får signet med. Han er en fantastisk arbejdsmand, men han bliver altså aldrig den spiller, der kommer til at levere snittet på over 1 p pr. kamp og afgøre kampene for os. Til det han formodenligt koster, vil jeg hellere have en, der i højere grad laver point. Hellere en 1/2 kæde mand fra AHL end en 4-kæde mand fra NHL.

Vi har masser af gode fightere feks Vilén, Dubkov, Martin.... men vi skal altså også have plads til den/de udl. der er målfarlige hele tiden og kan hive kaniner op af hatten.

Hvis vi "hænger på" Spanhel næste sæson, stiller det endnu større krav til de andre udl. vi skal have. Adam Calder, som vores nye træner efter sigende har kigget på, kunne være en glimrende forstærkning. Deschatelets har jeg derimod ingen fidus til, medmindre han bare er spilleren, som Calder fungerer optimalt sammen med. Den nye træner kunne også tage en tur til Norge - der er også masser af spillere, der allerede har vist deres værd i europa.

Den helt store stjerne igår (som så mange gange før) var Dubkov - helt klart vores bedste kort offensivt!
KBH

Previous

Return to Frederikshavn White Hawks