Mellemspil 2 - noget makværk

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Mellemspil 2 - noget makværk

Postby Ishåki » Sun Dec 07, 2008 10:11:08

Til mellemspil 1 kvalificeres om bekendt de 6 bedste hold efter grundspillet og holdene spiller herefter ialt 10 kampe, dvs 5 ude- og 5 hjemmekampe. Så langt så godt...

I mellemspil 2 mødes de resterende 4 hold som spiller ialt 9 kampe. Man skal således møde hvert af de øvrige hold 3 gange, hvilket jo vil give et skævt forhold mellem hjemme- og udekampe. Ved at studere turneringsreglementet er det gået op for mig, at en placering som nr. 7 giver en væsentlig og efter min mening uberettiget fordel fremfor at blive nr. 10, hvad angår tildeling af hjemmekampe. Det ser således ud:

Nr. 7: 2 hjemmekampe mod nr. 8, 9 og 10 - dvs. ialt 6 hjemmekampe og 3 udekampe.
Nr. 8: 2 hjemmekampe mod nr. 9 og 10 - dvs. ialt 5 hjemmekampe og 4 udekampe.
Nr. 9: 2 hjemmekampe mod nr. 10 - dvs. ialt 4 hjemmekampe og 5 udekampe.
Nr. 10: ialt 3 hjemmekampe og 6 udekampe.

Eftersom løbet sandsynligvis er kørt for Whitehawks mht. at blive nr. 6, viser ovenstående bare at det er meget vigtigt at man alligevel klør på og går efter at blive 7'er. For som nr. 8, 9, eller 10 er man bagud på point allerede inden mellemspillet starter (pointene er ganskevist halvveret) og med færre hjemmekampe end dem man skal overhale bliver det jo næsten håbløst fra starten.
Ishåki

Postby Slagteren » Sun Dec 07, 2008 10:37:01

Det er dejligt af dig at du har fremvidst dette så alle dem der ikke forstår hvordan det kommer til og foregå kan følge med.

Dog vil jeg altså rette dig når du siger at vi har midstet 6th pladsen.....3 point er vi fra Esbjerg. Så jeg syndtes slet ikke det er slut, især kan jeg ikke se hvordan du kan være så negativ når selv spanhel er begyndt og score !
Slagteren

Postby Ishåki » Sun Dec 07, 2008 10:52:34

Synes bare at Esbjerg virker om om de endelig har fået styr på holdet, deres indkøb af Matzka og Lysak mfl. berettiger ikke til en placering under stregen. Men vi får se på tirsdag, en 6 pointskamp ESBjerg-WH
Ishåki

Postby Lidstrøm » Sun Dec 07, 2008 9:13:21

Hej Slagteren...

Vi er 6 point efter Esbjerg fra i dag,ved ikke om det er den samme turnering vi taler om...

For jeg forstå godt at folk er negative,når vi ligger om roder i bunden af tabellen igen igen ....

Ang. Spanhel er begyndt at score,så skulle han vist have startet noget tidligere,for han er så ringe at man kun kan blive negativ,når man ser ham eller læser om ham.....

Og til sidst kan du jo se på dagens tilskuere tal,at folk er negative og ikke gider og se på spillere som Spanhel,for det er ikke pengeneeller tiden værd.....
Lidstrøm

Postby Corey » Mon Dec 08, 2008 8:50:57

Jeg syntes at det er en god og retfærdig regel, at nr. 7 får flere hjemmekampe end nr. 10.

Det giver desuden spænding noget at spille for lige til det sidste i grundspillet - desuden forhindrer det vel at HH starter deres sædvanlige juleudsalg af spillere.

Så op på hesten WH, og få skrabet nogen point ind.
Corey

Postby AK47 » Mon Dec 08, 2008 9:02:24

må jeg være så fræk at foreslå, at White Hawks lade sig falde tilbage til 9. pladsen, 10. pladsen er vist udenfor rækkevidde trods alt.

Hvis 9. pladsen har 6 udekampe, så er vi skisme da sikker på en plads i slutspillet, vi spiller jo bedst men en lang bustur i benene :lol:
Janum sponseres af Nibe Festivalen - "Den lille fede"

Gå nu på pension Janum
AK47

Postby #12 » Mon Dec 08, 2008 7:44:13

Lidstøm: Come on, nu er Spanhel endelig begyndt at score, og nu brokker du dig også over det.. Gaaab !!
Grunden til at folk ikke kommer til hockey er måske fordi de ikke gider betale så meget for at se WH tabe? Jeg tvivler på at de bliver væk pga. Spanhel..

Postby Lidstrøm » Mon Dec 08, 2008 10:12:29

Hej #12 (hvem mon du er fan af)

24 kampe og 5point 2 mål og 3 assist,GAAAAAAAAB SIGER JEG BARE..........

Jeg syntes helt personligt,at han er et MEGA flop,og at han har været det lige siden han ankom til Whitehawks,men sådan ser jeg det,og du ser det åbenbart anderledes.....

Har bare meget svært ved at se hvad den mand tilføre holdet,men du syntes måske ligefrem at sæsonnen er reddet fordi manden har lavet 5 point efter 24 kampe????? I min hockey verden er det sgu lig røv og nøgler....

Men jeg vil da godt give dig ret i at det ikke kun er Spanhel skyld,at der ikke kommer nogle tilskuerer,folk er nok trætte af at se det ene nederlag efter det andet....
Lidstrøm

Postby Lidstrøm » Mon Dec 08, 2008 10:28:45

Hej #12.

Har liget været på et lille kig hos DIU... Der står Spanhel noteret for ikke mindre end

27 kampe 7 point 4 mål og 3 assist,så kan du jo lige vurdere om det er en stor sæson indtil videre for Spanhel,jeg mener stadig han er et mega flop.....
Lidstrøm

Postby #12 » Tue Dec 09, 2008 8:28:01

Lidstrøm: Argh, nu skifter jeg sgu snart mit navn, det er for afslørende :D

Men nej - jeg synes skam ikke at sæsonen er reddet fordi han har lavet 7 point i år.
Det jeg ikke kan se pointen i, er at du stadig brokker dig, når nu manden endelig er begyndt at score. Du kan da ikke forvente at han indhenter hele sæsonens manglende point, fra hans side af, på én kamp? Jeg synes det er skønt at han er kommet igang nu, og jeg håber bare det varer ved...

Next

Return to Frederikshavn White Hawks