Gennemsnits levealder i F.I.K.?

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Er vi for negativt indstillet i White Hawks?

Ja
10
53%
Nej
9
47%

Total votes : 19

Postby WHawks » Fri Dec 19, 2008 4:20:36

Lige et par ting, nej Piroutek bliver ikke dansker til december (ikke i år i hvert fald). Betragtninger omkring hvilke spillere vi skal beholde til næste sæson vil jeg gemme til vi har set de nye en hel sæson. For det første fordi det for mig er ret uklart hvilke spilere der allerede har kontrakt næste sæson og hvem der har optioner osv, så vidt jeg husker er Birnstill på en 3 års eksempelvis i forbindelse med at han "bestod" sin try-out.
Omkring udlændinge og lønloft, er det bestemt ikke noget der vil gavne os. I forhold til udlændinge loftet så kan vi næppe være særligt attraktive for andre danske spillere her i det aller nordligste vendsyssel. I hvert fald ikke i samme klasse som en udlænding som eksempelvis Birnstill, og da slet ikke i samme prisklasse. En tilsvarende dansk back men den pointproduktion kunne være Duus, Pander, Eskesen eller Stefan Lassen (ja han har været her, men det var altså før han slog rigtigt igennem). Ingen af de herrer der ville kunne lokkes til Frederikshavn, og da slet ikke til de penge Birnstill får.
Og ja et lønloft vil da sikkert på kort sigt også hjælpe økonomien i klubberne, men var det ikke en bedre ide at se indad de steder hvor direktørene ikke kan styre pengeforbruget fremfor at lave et fælles lønloft som enten bliver så lavt at det VIL sænke liganiveauet så meget at det kommer til at koste yderligere sponsorer og tilskuere (ja det er muligt at miste endnu flere). Eller lønloftet bliver så højt at klubber som FWH og HH under alle omstændigheder ikke kommer i nærheden af det, og hvordan fanden skulle det så stoppe de to fra et overforbrug. Det skal jo så lige indskydes at FWH i den forbindelse jo kunne præsentere et fint regnskab, lad os håbe det stadig er fint efter sæsonen også.
WHawks

Postby Skytten » Fri Dec 19, 2008 9:06:06

Jeg synes det er noget uhyggeligt at se de store negative tal næsten alle andre klubber melder ud og de har skullet reddes fra en side af, men tror også vi havde været een af de klubber hvis ikke vi havde nået finalen sidste år, dog måske ikke med så store tal...Cobras har vel lige så stort underskud som vi har budget :wink:

At der skal ske noget og at klubberne er villige til at finde en løsning er vel sikkert, så i den forbindelse tror jeg det bliver svært nu at sige hvem der skal blive og ikke blive. At der ryger en del i WH tror jeg man uomtvistlig kan regne med, både p.g.a nye regler, men også fordi for mange ikke har slået til...

Tror man kommer til at se en noget anderledes liga til næste år, men tror ikke ubetinget det har negativ konsekvens for os, da vi umiddelbart vil have nemmere ved at honorere et lønloft end andre klubber...tror da fanden vi liger i bunden når man ser tallene for de andre, synes faktisk det er pinligt af ledelser og best i de andre klubber og vi kan så vifte lidt med hatten for lidt større ansvarlighed i WH :lol:
Skytten

Postby Ishåki » Fri Dec 19, 2008 12:35:39

I bund og grund skyldes denne uansvarlighed blandt ledelser vel det faktum, at ALLE ønsker at være mellem de 8 om kvalificerer sig til det forjættede land, mens INGEN ønsker at trække sorteper og ende udenfor slutspil - med en økonomisk katastrofe til følge...

Alle lever over evne og regner med (håber på) at katastrofen rammer naboen. Kun WH iser en smule sund fornuft og sætter tæring efter næring - selvom det sandsynligvis viser sig at sæsonen ender med et drønende underskud, pga. manglende resultater, ekstra lønudgifter til fyrede spillere og deres afløsere, samt ikke mindst svigtende tilskuertal.

Man bliver nødt til på en eller anden måde at finde en turneringsform, som sikrer at ingen behøver at frygte ikke at kvalificere sig til slutspillet og følgelig gå på sommerferie i allerede starten af februar med en dertil hørende økonomisk katastrofe. Jeg ved bare ikke lige hvordan en sådan turneringsform skulle strikkes sammen - men vi bliver altså nødt til at tage vare på alle klubber, ellers dør ishockeyen langsomt i DK.
Ishåki

Postby Mogens Andersen » Sun Dec 21, 2008 3:31:23

1. Whitehawks er ikke en skid bedere kørende økonomisk end andre klubber, havde vi ikke kommet så langt sidste sæson, så havde vi også haft et kæmpe minus.
Det er fakta, som enhver med en IQ på over 10 kan regne ud.
Hvordan mon økonomien ser ud efter denne sæson????

2. Whitehawks budget er ikke til en skid, de har alle dage overbudgeteret med tilskuere, hvordan en revisor og ledelse i Whitehawks går med til den slags, det er ufatteligt.
Der er noget som hedder god revisorskik, men den overholder Whitehawks revisor absolut IKKE.

3. Hvis der bliver skåret ned til 8 udlændinge, mon så ikke bare klubberne køber dyrere og forhåbentligt bedre udlændinge.
En ting er sikkert, de danske spillere bliver dyrere, og så er økonomien ligevidt.

Logik for burhøns.
Mogens Andersen

Postby cawh » Sun Dec 21, 2008 9:16:57

Mogens Andersen:

Sikke dog en gang markværk og lort at fyre af, synes sku du burde finde en anden sportsgren at se.

Du er total langt ude, måske er vores økonomi ikke så god og ja sidste sæson reddede økonomien for os.

Synes at du inden du udtaler dig, undersøger dine påstande først såsom hvor meget er der budgetteret med tilskuer og sponsormæssigt osv.
cawh

Postby flems » Sun Dec 21, 2008 9:47:12

[quote="Mogens Andersen"]1. Whitehawks er ikke en skid bedere kørende økonomisk end andre klubber, havde vi ikke kommet så langt sidste sæson, så havde vi også haft et kæmpe minus.
Det er fakta, som enhver med en IQ på over 10 kan regne ud.
Hvordan mon økonomien ser ud efter denne sæson????

2. Whitehawks budget er ikke til en skid, de har alle dage overbudgeteret med tilskuere, hvordan en revisor og ledelse i Whitehawks går med til den slags, det er ufatteligt.
Der er noget som hedder god revisorskik, men den overholder Whitehawks revisor absolut IKKE.

3. Hvis der bliver skåret ned til 8 udlændinge, mon så ikke bare klubberne køber dyrere og forhåbentligt bedre udlændinge.
En ting er sikkert, de danske spillere bliver dyrere, og så er økonomien ligevidt.

Logik for burhøns.[/quote]

du ved da også alt...

god jul alle sammen
flems

Re: Gennemsnits levealder i F.I.K.?

Postby Mogens Andersen » Mon Dec 22, 2008 9:35:09

[quote="WH til jeg dør"]:shock: :shock:

Ja hvad er den blandt tilskuerne?

Nu har de lavet en masse lort, i alt for mange kampe. Fint vi utilfredse. Det sgu forståeligt! MEN!!!!! Når de så spiller en forrygene kamp helt fejl, med perfekt sammenspil, en kamp vi kæmper 100 % i alle 60 minutter, og hele banen, en kamp der guldmedaljerne værdige, men hvad fanden sker der herinde?!
Folk kratter hul i gamle sår.
Kom nu videre, ros dem når det går dem godt. Det satme ikke mærkeligt det debatforum på klubbens hjemmeside blev lukket! Magen til negativ folkemængde skal man lede længe efter i andre klubber! Tror vi har en lav levealder her inde. Man bliver i hvert fald ikke gammel af det andet humør folk bærer.
Generelt, vær nu lidt mere positive!

Og det var så en enlig svale med Hvidovre kampen, så er det vist bevidst til fulde, med dagens store nederlag.
Selv direktøren har givet op nu, det går sgu godt :0(
Mogens Andersen

Re: Gennemsnits levealder i F.I.K.?

Postby KBH » Tue Dec 23, 2008 8:44:58

[quote="WH til jeg dør"]:shock: :shock:

Ja hvad er den blandt tilskuerne?

Nu har de lavet en masse lort, i alt for mange kampe. Fint vi utilfredse. Det sgu forståeligt! MEN!!!!! Når de så spiller en forrygene kamp helt fejl, med perfekt sammenspil, en kamp vi kæmper 100 % i alle 60 minutter, og hele banen, en kamp der guldmedaljerne værdige, men hvad fanden sker der herinde?!
Folk kratter hul i gamle sår.
Kom nu videre, ros dem når det går dem godt. Det satme ikke mærkeligt det debatforum på klubbens hjemmeside blev lukket! Magen til negativ folkemængde skal man lede længe efter i andre klubber! Tror vi har en lav levealder her inde. Man bliver i hvert fald ikke gammel af det andet humør folk bærer.
Generelt, vær nu lidt mere positive!

Glædelig Jul[/quote]

Hvis du stadig kan bevare optimismen, er jeg imponeret! :shock:
KBH

Postby Skytten » Tue Dec 23, 2008 9:06:45

En helt igennem lortesæson indtil nu....og jeg vil skide på alle argumenterne og alle undskyldningerne, for der er ingen.

Træneren kan åbenbart ikke sætte spillerne op andet end hver 3-4 kamp og de gider ikke kæmpe andet end hver 3-4 kamp, pinligt pinligt at vi er vicemestre, det var vist et lucky punch :cry:

Til alle jer der konstant skriver vi ikke må ytre os negativt, der vil jeg bare sige, godt vi har jer til at holde optimismen oppe, men jeg tror i falder stærkt i antal hver dag :wink:

Vi må erkende at dette er en helt igennem Herlevsæson, dog sender vi nok ikke spillerne hjem, men kunne vi sende en del hjem når/hvis vi misser PO - kunne det redde lidt på øko!
Skytten

Postby WH til jeg dør » Fri Dec 26, 2008 9:11:52

Det utroligt så klog man kan blive af at læse avis! Hvis man havde en lille interesse i klubben, og en smule indblik hvordan tingene er skruet sammen, så ville i sgu nok vide hvor lidt jeres fucking 100 kr pr kamp har at sige i deres sammenlagte økonomiske beregninger. Men nej hvorfor ikke bare sidde og råbe og skrive som rød stue i børnehaven.

Dette er og bliver en Børnehave!
Henrik som tr;ner, saa kan man da ligesaa godt droppe Ishockey i Frederikshavn :D
WH til jeg dør

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks