Falliterklæring!

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Falliterklæring!

Postby WhiteHawks » Mon Dec 22, 2008 9:16:13

Undskyld mig, men er det ikke lidt af en falliterklæring det Mogens Andersen kommer ud med idag. Selvfølgelig er det godt at vi har økonomien i tankerne, men synes det begynder at handle lidt for meget om penge, end at drive en ordentlig sportsklub der kan sælge den gode underholdning, som nu engang er den varer de har at tilbyde!
Man melder ud at målet er top 6, og at holdet er bedre end nogenside før, og så alligevel dumper man fuldstændig. Efterfølgende prøver man at snige sig udenom med sådan en lorte udmeldning som idag, netop hvor der er fokus på den dårlige økonomi i de danske klubber. Ved ikke om man tror, at man på den måde kan snakke sig udenom den totale fiasko vi ser i øjeblikket. Prøv engang at se på holdet! Hvis man hellere vil undvære et enkelt slutspil, hva er så grunden til at spilde penge på dyre udlænge som Dubkov, Spahnel osv., istedet for at satse på ungdommen. Prøv at tænke lidt langsigtet! Hvor mange sponsorer har lyst at smide penge i klub, der gang på gang ligger og roder i bunden foran tomme tribuner, og udelukkende får negative og dårllig omtale rundt omkring i landet?
WhiteHawks

Postby agerskovjensen » Tue Dec 23, 2008 2:19:20

vi har nu engang de udlændinge vi har, og det er dem klubben mener gør holdet samt de danske talenter bedre.. at de melder ud at målsætningen er top 6 er vel en fair udmelding, at den så ikke bliver opfyldt, ja det kan vi måske godt kalde en fiasko, men ikke at målsætningen er top 6.. Det var WHITE HAWKS målsætning, men desværre også de andre klubbers målsætning, de har så desværre åbenbart fået skrabt et bedre hold sammen end os, MEN KIG NU FOR HELVEDE DA PÅ DERES ØKONOMI - det lyder lidt som om på nogen herinde, at man hellere helt vil undvære ishockey i Frederikshavn, skam dig.. Jeg mener at viskal bede Mogens Andersen om at bruge mange flere millioner end han har, så vi kan få lukket ned for ishockeyen i Frederikshavn, nej vel, vi er altså nogen(mange) som fortsat gerne vil ud og se lidt hockey
agerskovjensen

Postby FWH_Support_Brønshoj » Tue Dec 23, 2008 3:13:59

WhiteHawks, det er en urimelig betragtning, du der skyder ud fra hoften. Økonomien SKAL være på plads, før du kan få langtidssikret sportslig succes. Alt andet vil være at tisse i buskerne.

Det er en yderst fornuftig betragtning Mogens der melder ud. Hellere et par år i bunden med styr på økonomien, end at undergrave hockeyens fremtid i Frederikshavn.

Med lønloft mv. til næste år, får vi igen gode muligheder, da vi åbenbart har en holdbar indtægtsside i forhold til mange af de andre klubber, som har levet over evne i denne sæson.

Mht timingen af Mogens' udmelding, synes jeg også at den er ok. Jeg tror, at der er mange af os, som har gået og frygtet for FWH's økonomien i en tid med vigende tilskuertal på hjemmebanen og økonomisk forfald hos konkurrenterne
FWH_Support_Brønshoj

Postby Fiksuperstars » Tue Dec 23, 2008 8:32:39

Til FWH support brønshøj:

Kan du ikke lige kontakte mig på mail, fiksuperstar@hotmail.com , jeg vil godt lige diskutere med dig..
Aalborg på landkortet - FIK i hjertet
Fiksuperstars

Postby WhiteHawks » Tue Dec 23, 2008 10:11:31

Tror i pengene kommer af sig selv. Hvis du ikke har en ordentlig varer at sælge, så er din omsætning sjældent stor. Kan man leve af 71 betalende til en ishockey kamp (5000 kr. blev der sat i banken efter sidste hjemmekamp). Hvis I havde et firma ville I så blive ved med, at skyde penge til et sponsorat, hvis der kun kommer 500-700 pr. kamp, fordi man konstant ligger og kæmper i bunden, og sæson efter sæson er i krise med dårlig og negativ omtale. Hvis vi ikke kommer i slutspillet, tror I så det er ligeså nemt at skaffe sponsorater, som efter forrige sæson, også i disse finansielle krise tider? Firmaerne sponsorer jo ikke kun, for at få gode sidepladser, men håber nok også på lidt opmærksomhed i hallen! Som sponsor ville jeg i hvert fald føle mig godt og grundigt snydt, hvis jeg havde smidt 500.000kr i klubben, og så hører en direktør sige, at et slutspil ikke er det vigtigste, inden sæsonens sjoveste del overhovedet er startet. Det vil ikke få mig til, at vende tilbage til næste sæson med en stor pose penge.
Vi kan jo bare se på Herlev. Synes ikke de har lavet nogle vilde satsninger de sidste par sæsoner, alligevel er de i stor økonomisk krise i øjeblikket. De skyldes jo nok også manglende resultater og videre arrangement til slutspillene.
Jeg forventer ikke, at man smider flere millioner i holdet, for at det kan ligge i toppen af dansk ishockey. Men med et kig ned over holdet, og med de dispositioner og handlinger vi har fortaget igennem de sidste sæsoner i tankerne, kunne jeg godt have nogle større og bedre forventninger, end det vi ser lige nu. 10 % har været godt og 90 % en gang lort under EliteNords eksistens. :!:
WhiteHawks

Postby Mogens Andersen » Tue Dec 23, 2008 10:15:24

Er vores økonomi god ha ha ha, det er jo latterligt, drop nu jeres naive holdning, i tror da ikke på alt, hvad Mogens Andersen lukker ud.

Dem der ikke kan se, at et sølle overskud på 13 kg blev reddet af en enormt bedre sæson end forventet sidste år, kan heller ikke ligge 2+2 sammen.
Hvordan ser vores økonomi ud næste år, hvis ikke vi når slutspillet?? og vi skal forøvrigt langt i slutspillet bare for at få et lille minus på bogen, vent og se.....

I skal da ikke tro mig, men send en mail til Mogens Andersen, så kan han uddybe det i næste "kære fans", hvis ellers han tør, og ikke har for travlt med at spille på violinen og finde på nye undskyldninger om, hvor evigt uheldige vi er buhu buhu.

Godt nytår kære naive godtroende hardcore fans.
Mogens Andersen

Postby Fiksuperstars » Tue Dec 23, 2008 11:32:01

sport og ishockey i særdeleshed er særdeles påvirklige for mange udefrastående faktorer.. Og vi må sige at især i nordjylland skal gøre noget ekstra for at tiltrække og bibeholde tilskuere mv.! Om det arbejde er godt nok, efter ressoucerne, ja, men et koldt kig på tallene, nej!

Jeg er uenig med jer i at Mogens kommentar er tynd, fordi hvis jeg igen siger mange udefrastående faktorer som påvirker kan man sige at de andre har været bedre end os og det viser tablen også, men der har på INTET tidspunkt været tuderi fra Klubben side generelt.. Og kan slet ikke se hvor du vil hen med dine synspunkter, "mogens andersen".. Jeg er enig i din betragning omkring økonomien, og selvfølgelig skal der også kigges frem mod næste sæson og fremtiden rent økonomisk.. Men på generalforsamlingen blev der sagt at vi kun var 43.000 kr. fra at nå det økonomisk mål omkring sponsorindtægter.

Sponsorerne i Frederikshavn og White hawks generelt må siges at være det der virkelig driver forretningen, jeg ser tilskuereindtægterne som en slags creme på toppen af kagen.. Det kan godt være at du ikke vil sætte dine penge i et sponsorat, Whitehawks, men erhvervsklubben har aldrig været større og støtter med større og større beløb fra år til år.. Samtidig har Elite Nord stor held med deres pakkesponsorater, specielt hovedsponsorer, som ligger 400.000 kr. er derover..

Generelt skal der være plads til kritik, fordi det er den eneste måde at blive bedre på.. Det er ved at forlange af hinanden... MEN kritik avler noget negativt, man skal også være opbakkende og støttende! Vi har alle herinde en interesse i White Hawks og vil klubben det bedste. SÅ LAD OS DA SAMLES OG HVER ISÆR STØTTE HOLDET - KLUBBEN - Ja, alt omkring FREDERIKSHAVN WHITE HAWKS!!!

MAX STØTTE!!! - VI HAR ALLE ET ANSVAR FOR AT VENDE DEN ONDE CIRKEL... VI SKAL OPBYGGE IKKE NEDBRYDE!!!
Aalborg på landkortet - FIK i hjertet
Fiksuperstars

Postby NO98 » Wed Dec 24, 2008 7:08:40

Mogens Andersen, igen imponerer du som verdens klogeste mand, ufattelig indsigt du udviser. Godt at du kan berige os andre naive fans!!!

Holdet er muligvis svingende, men de som har svigtet mest er holdets fans!!!!!
Godt at der er styr på det økonomiske, specielt set i forhold til andre klubber. Selvfølgelig vil man gerne ligge i toppen - men i guder hvor ser man hvilken psudo fanskare klubben har - de kommer når det går godt. Det er hvad man andre steder kalder medløbere.

Hvis det hele er så dårligt som i påstår konstant, hvorfor tager i så ikke til Ålborg - det må være så meget bedre. Det er muligt at de kan bruge småbumsede 17 årige Mogens Andersen'er, altid klar med en røgbombe i baglommen.
NO98

Postby Mogens Andersen » Wed Dec 24, 2008 9:23:20

NO98 du er ihvertfald en af de naive, så du siger bare til, hvis der er noget du vil have at vide.

Jeg skal lige tilføje, at jeg er 45 år gammel, og været fan af FIK/Whitehawks i 25 år, så jeg er altså ikke 17 år og klar til at kaste med røgbomber, som du påstår.

Jeg er til gengæld en meget dårlig fan, da jeg ikke kan stå på lægterne hver kamp, der er også familie og arbejde som skal passes, så jeg må være en medløber i dine øjne.
Det er sørgeligt, at jeg ikke kan være en rigtig hardcore fan, men jeg kan selvfølgeligt blive skilt og skrotte arbejdet, det er jo vigtige at være på lægterne hver gang ikke NO98????
Mogens Andersen

Postby NO98 » Wed Dec 24, 2008 10:18:27

Godt at det blev afklaret. Dine indlæg bærer nemlig ikke præg af den livserfaring du bryster dig med.
Nu påstår jeg ikke at du kaster med røgbomber endsige er 17 år. Læs indlægget igen - og se denne ( 'er), så får sætningen en helt anden mening :D :D

Egentligt er det kun første linje der er til dig, men du har åbenbart behov for at tro at hele indlægget handler om dig. Tro mig, dine indlæg viser med al tydelighed, at du ikke skal opfattes særligt seriøst, og slet ikke optage så meget plads i mine indlæg!!!
Om du er en dårlig fan, er kun dig selv der kan bedømme. Når der er kun er 700 tilskuere, er der mange der vælger at blive hjemme - jeg kan da huske at der har været flere, så nej det er ikke vigtigt at være der hver gang - men åbenbart meget mere vigtigt at skrive debatindlæg, der gang på gang viser utilfredshed.
Jeg tror tilskuere generelt kommer i den frekvens det kan harmonere med arbejde og privatliv, også i dit tilfælde.

Min pointe var; det er nemt at juble i medgang, men prisværdigt at støtte og opmuntre i modgang.

Men jeg tager din invitation med glæde.
Spørgsmål: Hvorledes er der ultimo 2008, balance i budgettet, i forhold til sponsorindtægter, forventede tilskuere og endelig sammenlagt egenkapitalen for årets resultat. Det må være et enkelt og ligetil spørgsmål. Når nu du kan rejse kritik, må du også kende de faktiske tal. Jeg ser frem til at blive meget mere oplyst.
Når vi nu har en så stor kapacitet i dig, må vi naive fans håbe at du kan være vores guiding star til fremtidig lykke og succes. :D
NO98

Next

Return to Frederikshavn White Hawks