8 udlændinge

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

8 udlændinge

Postby Corey » Mon Jan 05, 2009 9:41:39

Nu sænkes udlændinge grænsen til 8 udlændinge, hvilke konsekvenser bør dette have for vores hold ?

I min verden må dette være et smerteligt men nødvendigt farvel til Jokinen og Piroutek.
Ned på 1. div. med dem, så kan vi hente dem op i tilfælde af skader.

Men hvem skal vi beholde ? jeg har kun 3 der er sikre: Pisar, MM og Davidson.
Jeg kan ikke huske hvem der har kontrakt for næste sæson, men Birnstill har så vidt jeg husker, så ham må vi også beholde.
Globke er nok for dyr til det lønloft der også bliver indført.
Jaska har egentligt overrasket mig positivt, og måske vil han være ok, i en liga hvor niveauet ikke er skruet kunstigt op ved hjælp af massivt overforbrug rundt omkring.
Dubkov og Spanhel må ud, selv om de gør det ok pt. begge 2, har vi brug for spillere der gør det ok fra september.

4 eller 5 nye udlændige, og så må vi nok bide i det sure æble og hente farisæren fra aalborg hjem ;)
Corey

Re: 8 udlændinge

Postby M Spanhel » Mon Jan 05, 2009 10:53:38

Jeg er ikke enig med dig Corey.

Mener jo Dubkov spiller på et meget højt niveau, han er god defensiv god i powerplay boxplay. Syntes bestemt han skal blive. Tror Radim blev dansker i december.

Helt enig med Jaska han kæmper røven ud af bukserne hver kamp. mener Birnstill udvikler sig enormt og kan blive en super back. Globke tror jeg også kunne blive god med lidt mere tid heroppe, spændende spiller. Spanhel siger ligesom sig selv da han har kontrakt næste år:)
Johnny Pedersen
M Spanhel

Postby Mogens Andersen » Mon Jan 05, 2009 12:05:24

Nu skal vi jo huske, at topscoreren skal fyres efter sæsonen, så der ryger en udlænding allerede der :0)
Mogens Andersen

Postby WH forever » Mon Jan 05, 2009 12:33:40

Desværre alle Wh fans.... jeg har desværre hørt et rygte om at Pisar har meddelt klubben at han stopper i Wh efter sæsonen..... kan det bekræftes ?
WH forever

Postby Corey » Mon Jan 05, 2009 1:30:50

[quote="M Spanhel"]Jeg er ikke enig med dig Corey.

Mener jo Dubkov spiller på et meget højt niveau, han er god defensiv god i powerplay boxplay. Syntes bestemt han skal blive. Tror Radim blev dansker i december.

Helt enig med Jaska han kæmper røven ud af bukserne hver kamp. mener Birnstill udvikler sig enormt og kan blive en super back. Globke tror jeg også kunne blive god med lidt mere tid heroppe, spændende spiller. Spanhel siger ligesom sig selv da han har kontrakt næste år:)[/quote]

Tja man må sige at Spanhel og Dubkov har fundet melodien her på falderebet inden mellemspillet, bare det dog var sket noget før.

Jeg har lavet lidt statistik over de 7 kampe der er spillet her i 4 runde - sjovt resultat det giver :)

Navn mål assist point
Spanhel 6 3 9
Dubkov 1 7 8
Grey 1 6 7
Morten L 3 3 6
Globke 3 3 6
Jaska 4 1 5
Davidson 3 2 5
Jesper J 1 3 4
Jokinen 1 3 4
Kennie 2 0 2
Schoildan 0 2 2
Birnstill 0 1 1
Kasper P 0 1 1
Piroutek 0 1 1
Corey

Postby Jeff Corey » Mon Jan 05, 2009 2:05:58

Udlændinge der skal blive: Matt Davidson, Lobus Pisar, og måske Mike Martin..

Jeg giver jer ret i at Ilya spiller på et højt niaveu, men han er altså snart 40 år, og skal derfor ikke blive i klubben, desværre..

Udlændinge som skal hentes: Blaine Down + Et par store stærke backer så vi har styr på defensiven!

Desuden skal Thomas Reinert hentes tilbage, han vil nemlig meget gerne tilbage til frederikshavn, har jeg fra en pålidelig kilde!
Jeff Corey

Postby jogl » Mon Jan 05, 2009 3:17:51

Selvfølgelig skal vi ha Thomas Reinert tilbage. Han må også være træt af alle de km. han tilbageligger på landevejen. Tror han vil kommet styrket tilbage fra AaB.
Pisar er en meget vigtig brik på holdet. Men tror i ikke at spillet ville blive en del anderledes uden ham? Jeg tænker på at "Vi" ofte stiller os tilbage på banen og regner med at Pisar nok skal klare den for os. Måske vi skulle give Aaby og en anden dansk keeper (måske Simon Nielsen) chancen.
Jeg tror ikke vi har kontrakt med Spanhel næste sæson, og med Dubkov lavede vi en 2+1, så der er heller ikke nogen garati for han spiller her næste sæson. Men enig i at vi godt kan bruge en ekstra back. Det kunne være fint om man kunne trække Sorokins tilbage for en enkelt sæson. Så kunne udlændinge flokken se sådan ud:

Dubkov - M. Martin - Sorokins - Birnstill - M. Davidson - Blaine Down - Ash Goldie - Scott Matzka

Radim må blive på betingelse af dansk statsborgerskab, og Jokinen må bruges som reserve. Det er vel også muligt at søge dobbelt statsborgerskab, så han kan beholde sin finske stolthed.

På dansker siden må vi nok indse at det er ved at være tid at sige tak for nu til C. Shoildan. Tror Mike G. kan køre 1-2 sæsoner mere.

Heikkis 1+1 skal ikke udnyttes. Farvel til ham og ind med Jiri Justra (nå ikke). Nej jeg håber ikke at klubben vil beholde Heikki. Min mening begrunder jeg med at han har haft en god trup, som 2 kampe før grundspillets afslutning ligger næstsidst. Jeg mener også han har sendt potentielle målscorer på porten uden at give dem chancen. Ind med Mario Simioni i stedet. Hvis ikke han har kontrakt med Sønderjyske, kunne det være en god erstatning.
jogl

Postby Corry Perry » Mon Jan 05, 2009 4:05:00

Jogl: Simioni har skrevet en 3-årig kontrakt med SE, så han kommer sandsynligvis ikke;)

Blaine Down, Goldie og Matzka sammen med Zorro og Mike Martin bliver nok bare en tand eller 2 for dyre.

Det med at Pisar ikke vil blive er lidt med blandede følelser. Han gør-og har gjort det kanongodt og han er en superkeeper. Jeg vil allerhelst have at han bliver hos os, men omvendt så kunne det give plads til Aaby som har fået alt for lidt spilletid i år.

Pirou og Joki skal da bare have sparket hvis ikke de kan/vil blive danske. De har ikke højt nok niveau til at skulle blive. Kun en gang i mellem viser de tænder.
Og Reinert skal sjovt nok være velkommen af mig, selv om han blev forbandet langt væk til Aalborg;).
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby WHawks » Mon Jan 05, 2009 8:20:52

Jeg har fået fortalt at Mike Martin, Birnstill, Spanhel og Jokinen alle er på kontrakt næste sæson. Derudover er alle danskere der har spillet elitehockey i denne sæson med undtagelse af Kasper P. også på kontrakt.

Så der er halvdelen af udlændinge pladserne allerede optaget, og vi ser allerede noget tynde ud vil jeg mene, hvis Spanhel og Jokinen skal tage to udl. pladser.

Jeg håber at vi kan holde fast i Davidson og Pisar, men mon ikke det bliver utroligt svært, Dubkov har jeg det lidt sværere med lidt afhængig af hvad hans løn er. Han skal ikke have løn til at være en af vores bedste mere synes jeg, for det er han ikke. Vil endda gå så langt som til at sige at de fleste andre første centere i ligaen er bedre inkl. Herlevs.

Og det er i Danmark, næsten umuligt, at få dobbelt statsborgerskab i forhold til Jokinen som én nævnte. Jeg er ret sikker på at han iokke bliver betragtet som et særtilfælde :)
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Medborge ... erskab.htm
WHawks

Postby Olli » Mon Jan 05, 2009 10:25:29

[quote="jogl"]Dubkov - M. Martin - Sorokins - Birnstill - M. Davidson - Blaine Down - Ash Goldie - Scott Matzka
[/quote]

Er det dit alvor, at du tror på, at Fwh kan få de spillere til sommer?
Olli

Next

Return to Frederikshavn White Hawks