Helt ny begyndelse i næste sæson

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Helt ny begyndelse i næste sæson

Postby nielsen024 » Wed Jan 14, 2009 11:10:23

Ja nu er der skrevet så meget sandt om kampen iaftes mod Herlev, det var absolut bunden, vi skrabede. Vores spillere var nogle lade hængerøve fra kampens første fløjt. Hvis de ingen klubfølelse har, synes jeg vores udlændinge, skal tage det første fly og rejse af helvede til. Fortabelse og modløshed lyste ud af hver enkelt spiller, det hold kan ikke repareres, der skal skiftes ud.
Begynd allerede nu og send spillere hjem, hvis det kan lade sig gøre kontraktmæssigt. Vi er færdige for i år, lad krafterne dreje sig om, at vi næste år kan få et rigtigt ishockey hold. Jeg mener ALLE udlændinge skal skiftes ud, kan ikke længere få øje på kvaliteter, der er værd at bevare. Det vil sikkert være godt for både klubben og Pisar, at han forsøger et andet sted. Lad os få en dansk målmand til klubben og lad ham og Aaby konkurere om pladsen, så spare vi også en udlænding på målmandsposten.
Næste år ville det også være perfekt, om vi kunne spille med backer også, for der halter vi godt nok fælt.
Vores finske træner håber jeg også. vi siger farvel til, for han kan ikke få bare en kæde til at fungere, han kan heller ikke sætte holdet op til kamp. Vil også hjælpe med en træner, der har kendskab til power play.
Håber indkøbene bliver mere heldige, vi har haft alt for mange fusere de seneste år. Lad os få nogle krigere fra AHL, de er som regel bedst. De spillere der har NHL erfaring, har intet vist. De er sandsynligvis blevet i NHL, hvis de var gode nok, det siger vel sig selv.
Farvel og tak til samtlige udlændinge, men næste år vil det pynte med 8 nye fightere. Det vil også klæde de danske spillere, hvis dem der ikke gider eller har luft, siger farvel og tak.
Jeg vil glæde mig meget til næste sæson, håber inderligt at klubben tager denne storvask. Der må ikke satses en krone på de nuværende udlændinge, nu er vi blevet pint længe nok.
Lad os stå sammen og kæmpe for en lysere ishockey fremtid for vores klub.
nordjyden
nielsen024

Re: Helt ny begyndelse i næste sæson

Postby Munk » Thu Jan 15, 2009 10:50:31

[quote="nielsen024"].....Der må ikke satses en krone på de nuværende udlændinge, nu er vi blevet pint længe nok.
Lad os stå sammen og kæmpe for en lysere ishockey fremtid for vores klub.[/quote]

Nu er der jo nogle kontrakter at tage hensyn til. Martin og Birnstill har fx. begge 1 år tilbage. Man må også huske at vi HAR spillet gode kampe. Der er bare for få, men det beviser at spillerne godt kan. De mangler bare at kunne HVER gang. Derfor er jeg meget enig i at vores træner må pakke sit grej efter denne sæson.

Selvfølgelig skal der ske udskiftninger... det er der jo hvert eneste år. Af danskere håber jeg på at Reinert kommer tilbage. Desuden at Kennie får mere spilletid næste år. Han har fået alt for lidt iår. Om nogen danskere skal væk ved jeg ikke. Måske Kasper P. Han har kontraktudløb. Schioldan har ikke styrke som før hans minigitis-sygdom, men han er vel stadig god nok - er trods alt også frederikshavner og dem skal der støttes op omkring uanset hvor langt de er i deres karriere.

På udlændingesiden siger jeg:

Farvel til:
Træner
- Han magter åbenbart ikke at sætte holdet op til kamp, og har stort ansvar for årets fiasko.
Pisar
- Ser ikke ud til at gide mere - har desuden hørt at han vil hjem.
Piroutek
- Medmindre han får DK-statsborgerskab vil det være en "medlidenhedskontrakt".
Spanhel
- Kræver at være i en god kæde for at han kan spille godt. Kan ikke være "bærende".
Vilen
- Medmindre han er billig. Det er han næppe (Kontraktudløb).
Globke
- Medmindre han er billig. Det er han næppe (Kontraktudløb).

Behold:
Martin
- 1 år tilbage af kontrakt. Svær at erstatte.
Birnstill
- 1 år tilbage af kontrakt. Er formodentlig heller ikke dyr.
Jokinen
- Kontraktudløb, men har kæmpet godt som back og er uden tvivl billig -> økonomisk råderum til en profil.
Davidson
- Er vores bedste forward, men er gået lidt i stå siden der blev lavet om i kæderne.
Dubkov
- Er på vippen, men har til trods for et kæmpe defensivt arbejde stadig formået at score over 1 point i snit i grundspillet og han plejer at hæve niveau'et mod slutningen af sæsonen. Om han skal blive afhænger naturligvis også af hans løn-niveau.

Det allervigtigste i mine øjne er 1 ny superback idet jeg håber på Aaby som 1. målmand og han skal have støtte i forsvaret. Dernæst skal vi have mere end 2 spillere der kan producere over 1 point i snit, hvis vi vil lidt længere op i tabellen.

Ja ja... silly season er ikke igang endnu...
Munk

Postby KBH » Thu Jan 15, 2009 2:26:30

Kunne næsten ikke have skrevet det bedre selv :lol:
KBH

Postby WHawks » Thu Jan 15, 2009 5:40:04

Med al respekt for Aaby, så glemmer i altså de 10-15 kampe (ja det er højt sat) Pisar tidligere i denne sæson har vundet for os, fordi han på det seneste har spillet elendigt, noget der ellers ikke har været normalt med ham. Aaby er slet slet ikke klar til at være førstekeeper, skulle han blive det er det vel det nærmeste vi kommer en accept af at vi hører til hos Herlev. Igen jeg synes ikke Aaby er dårlig, men første keeper, vær nu lidt seriøse.
Skrider Pisar, hvilket meget kunne tyde på, så skal der hentes en ny keeper i høj klasse, hvis vi vil fremad i ligaen. Det er helt i orden at Pisar vil prøve noget nyt og at vi ikke længere kan give ham det han ønsker. Han er uden sammenligning den bedste keeper vi har haft i min tid som fan som daterer sig tilbage til den kære finske sprællemand ved navn Juha-Pekka Pulliainen. Og det er jo ikke dårlige keepere vi har haft, Berggren, Westermark og førnævnte 'Yugo'.
Nå men tilbage til listen. Jeg kan sagtens følge argumenterne, og er som sådan enig i dine betragtninger omkring de fleste spillere, dog mener jeg som nævnt i et andet indlæg at det er på tide at skifte Dubkov ud med en mere produktiv center på niveau med hvad de øvrige i ligaen har kunnet finde, jeg synes i høj grad Dubkov har levet højt på at være i kæde med mener jeg en af ligaens største positive overaskelser i forhold til sidste sæsons grundspil, nemlig Davidson der nu viser hvad en spiller af hans kaliber kan.
Birnstill, Martin, Jokinen og Spanhel hænger vi jo på kontraktmæssigt, men ud fra det vores dirktør skriver her på siden kunne det jo godt lyde til at man måske ikke vil holde på alle de udl. man ellers har kontrakt på næste sæson. Sådan læser jeg det i hvert fald. Af de firenævnte ville jeg ikke have noget problem med at vi holdt fast i Birnstill, Jokinen og Martin, Spanhel er stadig en fuser af dimensioner set over en hel sæson. Derudover så jeg gerne at vi beholdt Davidson, der vel er den eneste rigtige offensive udenlandske forward vi har der kan levere næsten hver kamp.
Drømmen vil da så være at vores udl. hedder Davidson, Martin, Jokinen, Birnstill, som skal suppleres af en ny udl. målmand, en udl. pp back en playmaker center og en solid wing i stil med Vilen.
WHawks

Postby Munk » Fri Jan 16, 2009 10:32:20

[quote="WHawks"].... Aaby er slet slet ikke klar til at være førstekeeper, skulle han blive det er det vel det nærmeste vi kommer en accept af at vi hører til hos Herlev. Igen jeg synes ikke Aaby er dårlig, men første keeper, vær nu lidt seriøse.[/quote]

Hvad kender du til om Aaby er klar til at være førstekeeper? En sådan vurdering er nærmest umulig at foretage da han jo ikke har haft en kinamands chance for at bevise sit værd (Frits Nielsens egne ord på TV igår). Igen igår blev han nærmest gjort til grin ved at blive taget ud allerede i 1. periode efter at have været starter. Ikke noget at sige til at han var "gal i skralden". Ved han er meget træt af ikke at få chancen noget mere, og igår er blot yderligere brænde på bålet - vi risikerer sgu at miste ham og hvor fedt vil det lige være. Han er fremtidens mand i WH-målet og skal have tillid.

[quote="WHawks"]... jeg synes i høj grad Dubkov har levet højt på at være i kæde med mener jeg en af ligaens største positive overaskelser i forhold til sidste sæsons grundspil, nemlig Davidson der nu viser hvad en spiller af hans kaliber kan.[/quote]

Ja, det har han. Men har Davidson ikke i samme grad levet godt af at være i kæde med Dubkov.... Den ene hånd vasker den anden ved du nok.
Munk

Postby WHawks » Fri Jan 16, 2009 11:00:54

Ja, men Frits er også en kegle, ham og Bøjgaard siger jo hvad som helst for at promovere den tåbelige holdning om at bare de unge danskere får spilletid så bliver de også på magisk vis ligepludselig ligaklasse....men det er en anden snak.
Det ville være fint om Aaby fik flere kampe, ingen tvivl om det, men jeg kan jo lige så nemt vende den om og sige, hvad ved du om at han ER klar til at være førstekeeper når han netop som du selv siger ikke har fået chancen ret mange gange. Og fra at være dygtig ung dansk keeper til at være på det niveau som Pisar har holdt i en del sæsoner efterhånden der er altså et stykke, alt andet er naivt at tro. Og igen hovedpointen var også at det er da sindssygt så hurtigt folk er/var til at falde Pisar i ryggen efter 3-4 dårlige kampe over en hel sæson, ok de kom så lige oveni hinanden næsten alle sammen, men han har som jeg skrev tidligere jo reddet os mange flere gange i denne sæson. Når Aaby forhåbentlig næste sæson får flere kampe, men stadig med den beskyttelse at han "kun" er anden-målmand og er klar til at springe ind i stedet for hvem det end nu måtte være der bliver hentet ind som førstekeeper til næste sæson. Så kan man jo begynde at tale om at forfremme ham sæsonen derefter såfremt han har vist noget i de forhåbentlig 10-12 kampe han får i en optimal verden :)
WHawks

Postby Munk » Fri Jan 16, 2009 11:24:58

Lad nu være med dit "årh hvad med dig selv". Og det er for let bare at sige at dem der mener noget andet end dig er "kegler", "siger hvad som helst" og har "tåbelige holdninger".

Jeg har aldrig påstået at Aaby ER klar. Jeg har blot stillet spørgsmålstegn ved dit postulat om at han IKKE er det. Det ved vi jo reelt ikke når han ikke får chancen.

Derimod tør jeg godt påstå at han er det ENESTE kort vi har på hånden lige pt. når det gælder målmænd. Og ved at behandle ham som Heikki har gjort er vi ved at smide dette ene kort væk. Det er for dumt.

Ja, Aaby er stadig grøn. Men han har et højt niveau, som med tiden uden tvivl bliver højere såfremt han får spilletid. Og en ny målmand der HAR nået sit topniveau er dyr og sandsynligvis udlænding. Med det nye udlændingeloft vil det være smart med en dansk goalie og et ekstra plus hvis han er af "egen avl".

Og lur mig om ikke Hirsh får en dansk klub at spille for også. De danske keepere hænger ikke på træerne. For min skyld ville det være fint med ham i WH hvis/når Pisar smutter.
Munk

Postby WHawks » Fri Jan 16, 2009 12:33:57

Vil meget gerne tage snakken med dig omkring hvorfor de påstande som Frits og Bøjgaard sidder og udspyer hver eneste tv-kamp fuldstændig uimodsagt, MEN som jeg skrev var det en anden snak og hører i og for sig ikke til i dette emne, forhold dig nu bare til indholdet der drejer sig om det her emne.

Først skriver du: "Jeg har aldrig påstået at Aaby ER klar. Jeg har blot stillet spørgsmålstegn ved dit postulat om at han IKKE er det. Det ved vi jo reelt ikke når han ikke får chancen."
Derefter: "Ja, Aaby er stadig grøn. Men han har et højt niveau, som med tiden uden tvivl bliver højere såfremt han får spilletid."

Åbenbart ingen problemer med uden at have set ham i aktion mere end en håndfuld kampe at komme med den bedømmelse, du kan godt selv se hvem der er der griber ting ud af luften ikke. Jeg synes selv at jeg ser meget mere realistisk på det, og det er du formentlig også godt klar over. Hvis Eller og nu Heikki mente at han er god nok ville han selvfølgelig også have spillet mere.
Aaby har vel spillet ca. 7-8 hele elite kampe over 2 sæsoner. Det jeg har set er da fint for en så ung keeper, men dog intet der indikerer at det her er en mand der er værd at satse alt på, som det at lave ham til førstekeeper allerede nu, på så spinkelt et grundlag. Jeg fastholder min forrige pointe, lad da manden få lov at være rigtig anden keeper, for det er vi helt enige om at det kan man vel ikke engang kalde det han har været i denne sæson. Og nej det er ikke i orden at han kun får (indtil videre) ca. 150min på en sæson. Der er dog langt derfra og så til at begynde at kræve ham som førstekeeper, og hævde at det er den eneste vej frem.
Og skulle keeperen næste sæson hedde Hirsch, hvilket jeg ikke tror på, gør det da ikke Aabys situation bedre, det er da fuldstændigt ligegyldigt om den keeper der tager hans plads er fra Uzbekistan eller Whiskybæltet.
WHawks

Postby Munk » Fri Jan 16, 2009 1:41:23

Ok... vi lader Frits og Bøjgaard ligge... som du siger det er et andet emne...

Nu er det ikke blot min vurdering at han har et højt niveau. Hallo... den unge mand blev udtaget til ungdomslandshold. Det bliver man vel ikke uden niveau. Så det er jo ikke grebet ud af luften...

Men vi er da enige om at han ikke kan stå alene. Han skal da ha' een at støtte sig til. Det var derfor jeg kom ind på Hirsch. Hvorvidt det var et relevant eksempel tager jeg ikke stilling til. Men jeg er uenig i at det er ligegyldigt hvor han kommer fra.

Tror ikke vores synspunkter i virkeligheden er så langt fra hinnanden.

En pudsig formulering: "en rigtig andenkeeper". Hvornår er man det? Er det når man næsten er ligeværdig med 1. keeperen (som fx. Greer/Galbraith - er det mon stavet rigtigt :?)? I så fald køber jeg den og lader det være enden på min del af Aaby debatten for nu.
Munk

Postby stoke city » Fri Jan 16, 2009 2:09:51

Sæsonen er ikke slut endnu og lad os håbe at resultatet igår giver WH et skub i den rigtige retning. Jeg mener at sæsonen, og de 2 sæsoner før den, viser at der er behov for en revolution i WH. Det er ikke marginalspillernes skyld at vi ikke præsterer bedre, det er vore "stjerner" som ikke er stjerner nok. Derfor skal de skiftes.

[b]7 udlændinge der skal ud:[/b]

Matt Davidson:
er vores topscorer og en rigtig holdspiller. Han er ikke koldblodig nok og er for svag i nærkampe.

Ilya Dubkov:
set over hele sæsonen vores bedste spiller, fylder utroligt meget både defensivt og offensivt, men dubkov er ikke ny længere og producerer ikke point som i gamle dage.

Martin Spanhel:
er iøjeblikket i topform og så er han jo god, men han har nu haft 2,5 sæson til at forsøge at leve op til hans imponerende cv, hvilket han aldrig har været i nærheden af.

Mike Martin:
er altid topmotiveret og meget stærk i det defensive, men offensivt mangler han coolness og kreativitet. mm skyder hårdt men rammer vel kun målet 1 ud af 20 gange. Har en væsentlig skyld i vores dårlige powerplay.

Rob Globke:
er en tro kopi af Matt Davidson på godt og ondt, har været en skuffelse.

Jaska Vilen:
et stort fighterhjerte er hans største aktiv, vi har unge spillere som kennie Christensen der kan gøre det ligeså godt.

Lubos Pisar:
han kunne engang, alene mand vinde en kamp for os. Han savner tydeligvis motivation. Det vil være bedst for begge parter hvis han finder motivationen et andet sted.

[b]3 udlændinge vi skal beholde og 5 nye:[/b]

Radim Piroutek:
har spillet er regulær møgsæson som han ikke kan gentage. Har heller ikke fået meget tillid fra træneren. Radim er billig og bliver måske dansker.

Tomi Jokinen:
En af Danmarks mest undervurderede spillere, spiller sjældent en lortekamp. er skkert billig.

Steve Birnstill:
Et af de bedste indkøb af WH i mange år. Bliver stadig bedre og bedre, skulle efter sigende være meget billig.

Ny målmand:
her søger vi en kapacitet mindst i klasse med Koenig eller Leinonen.

Ny back:
en agressiv, hårdtskydende, pasningssikker og målfarlig back mindst i klasse med Sorokins, Signoretti, Van Ballegoi eller Karmhag.

Ny center:
En spiller på et niveau der kun sjældent er set i dk, et scoop, en mand der går forrest både på og udenfor banen.
mindst på niveau med Rihijærvi eller Skriko, (ved godt Skriko ikke var center)

2 nye wings:
her søger vi efter regulære målmaskiner, mindst i klasse med Redenbach, Kelly og Laliberte. De skal kunne markere sig i top ti på topscorerlisten

PS. der skal også ny træner til f. eks er svensker, (Gøran Karlstrøm)
stoke city

Next

Return to Frederikshavn White Hawks