Helt ny begyndelse i næste sæson

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Helt ny begyndelse i næste sæson

Postby Jeff Corey » Fri Jan 16, 2009 6:02:15

Stoke City -

Vi ville godt nok have et godt hold med det du skriver, men hvor mange penge tror du frederikshavn kan trylle op af hatten?

Nu skriver du fx "Mindst i klasse med Tyler Redenbach" - synes du selv det lyder realistisk?
Jeff Corey

Postby Jeff Corey » Fri Jan 16, 2009 10:23:30

Mit bud til næste sæson -

Udlændinge der skal sendes hjem:

Mike Martin (Har langt fra haft en optimal sæson i år, og scorer slet slet ikke lige så mange mål som i fjor)

Ilya Dubkov (Jeg er personligt MEGET stor fan af Ilya, men han er desværre blevet for gammel)

Lobus Pisar (Har gjort det fantastisk for WH, uden tvivl en målmand man kommer til at savne, men det er vidst best for begge parter at han prøver noget nyt)

Tomi Jokinen (En sikker back, men der er ikke plads til ham når der skal reduceres til 8 udlændinge)

Martin Spanhel (Spiller godt nu, men det er slet slet ikke nok..)

Jaska Vilén (Kæmper med hjertet, men vi har mere brug for målscorere end hans spillertype)

Rob Globke (Gør det godt i hver 3. kamp, han er simpelthen for dyr til at have drivende i WH)

Radim Piroutek (Hvis han ikke bliver dansker så er han vidst spild af udlænding)

- Vi skal have hentet 2 eller 3 nye stærke backer som spiller med kroppen og har næse for mål.

- Vi skal have hentet 3 POINTMASKINER af forwards! Nogle der laver 1 til 1,5 point pr. kamp.

- Vi skal have hentet en klasse målmand, i nærheden af Pisars klasse.
Jeff Corey

Postby KBH » Tue Jan 20, 2009 8:14:24

Jeg er enig i en del af det du skriver, men jeg synes du er hurtig til at dømme Mike Martin og Pisar ude. De har ikke haft en optimal sæson, men det kan man jo ikke påstå, der er nogen på holdet, der har haft?

Mener stadigvæk de to kan bidrage positivt til næste års hold - hvis de vil? Hvis ikke de bliver, skal de erstattes af tilvarende udl.

I mine øjne vil en af de allervigtigste ting for næste års hold være, at vi får en skudstærk offensiv back, der også er god i powerplay. Vi har for få trusler fra blueline - det gør at vi skal spille os igennem hver gang. Hvis vi har skudtruslen med farlige returpucke - har vi endnu en streng at spille på. Synes også vores powerplay har haltet på den konto...

Jeg ser også gerne at vi får en ren canadisk 1. kæde - så en center og en wing til at supplere Matt Davidson. Om vi så har råd til Dubkov som center i 2. kæden... tjaaa kunne være fedt nok med ham evt. mellem Jensen og Lie.

Håber også vi får Reinert tilbage næste sæson (på trods af højforræderiet :wink: ). Det vil give lidt ekstra bredde på danskersiden. Kunne da også være fedt, hvis vi kunne lokke en anden dansk spiller til det nordlige - et scoop som da vi hentede Mølle :D

Radim må være fortid på førsteholdet - medmindre han får nyt pas. Tomi/Birnstill, Dubkov/Spanhel - lidt mere usikkert om der er plads til dem i kabalen. Spanhel spiller fantastisk lige nu, men se på hans stats i den tid han har spillet i WH - ikke just en pålidelig pointmager. Både Tomi og Birnstill udfylder lidt samme rolle - stabile backs. Spørgsmålet er om der er plads til dem begge, hvis vi skal have plads til en rigtigt god offensiv back? Dubkovs rolle som holdets stjerne har alderen nok umuliggjort - men han er stadig en rigtigt god spiller, så økonomien må være afgørende for, om vi kan bruge ham som center i 2. kæden.

Vilén og Globke må definitivt være fortid. Det er gode spillere, der fighter godt, men det er ikke lige de typer, vi har brug for. Lad de unge spillere fighte for os og lad scoringspresset hvile på vores udlændinge!

Buttom line må være, at vores ønskeliste må toppes af en offensiv back og to driftssikre forwards med målnæse. Hvad vi derudover har råd/plads til, må økonomi, kontraktforhold osv. afgøre :wink:
Last edited by KBH on Tue Jan 20, 2009 9:36:06, edited 1 time in total.
KBH

Postby 3jw1n » Tue Jan 20, 2009 9:32:40

Radim får nyt pas :D
3jw1n

Postby KBH » Tue Jan 20, 2009 9:46:21

3jw1n wrote:Radim får nyt pas :D

Det har jo været proklameret i flere år - vil se det, før jeg tror det :wink:
KBH

Postby 3jw1n » Tue Jan 20, 2009 2:09:32

Vil jeg også men havde hørt fra en af hans kollegaer det var søgt i Dec og derefter skulle det bare være formaliteter men det tager jo også lang tid for staten ? :d
3jw1n

Postby WHfan » Tue Jan 20, 2009 4:41:08

[quote="KBH"]Jeg er enig i en del af det du skriver, men jeg synes du er hurtig til at dømme Mike Martin og Pisar ude. De har ikke haft en optimal sæson, men det kan man jo ikke påstå, der er nogen på holdet, der har haft?

Mener stadigvæk de to kan bidrage positivt til næste års hold - hvis de vil? Hvis ikke de bliver, skal de erstattes af tilvarende udl.

I mine øjne vil en af de allervigtigste ting for næste års hold være, at vi får en skudstærk offensiv back, der også er god i powerplay. Vi har for få trusler fra blueline - det gør at vi skal spille os igennem hver gang. Hvis vi har skudtruslen med farlige returpucke - har vi endnu en streng at spille på. Synes også vores powerplay har haltet på den konto...

Jeg ser også gerne at vi får en ren canadisk 1. kæde - så en center og en wing til at supplere Matt Davidson. Om vi så har råd til Dubkov som center i 2. kæden... tjaaa kunne være fedt nok med ham evt. mellem Jensen og Lie.

Håber også vi får Reinert tilbage næste sæson (på trods af højforræderiet :wink: ). Det vil give lidt ekstra bredde på danskersiden. Kunne da også være fedt, hvis vi kunne lokke en anden dansk spiller til det nordlige - et scoop som da vi hentede Mølle :D

Radim må være fortid på førsteholdet - medmindre han får nyt pas. Tomi/Birnstill, Dubkov/Spanhel - lidt mere usikkert om der er plads til dem i kabalen. Spanhel spiller fantastisk lige nu, men se på hans stats i den tid han har spillet i WH - ikke just en pålidelig pointmager. Både Tomi og Birnstill udfylder lidt samme rolle - stabile backs. Spørgsmålet er om der er plads til dem begge, hvis vi skal have plads til en rigtigt god offensiv back? Dubkovs rolle som holdets stjerne har alderen nok umuliggjort - men han er stadig en rigtigt god spiller, så økonomien må være afgørende for, om vi kan bruge ham som center i 2. kæden.

Vilén og Globke må definitivt være fortid. Det er gode spillere, der fighter godt, men det er ikke lige de typer, vi har brug for. Lad de unge spillere fighte for os og lad scoringspresset hvile på vores udlændinge!

Buttom line må være, at vores ønskeliste må toppes af en offensiv back og to driftssikre forwards med målnæse. Hvad vi derudover har råd/plads til, må økonomi, kontraktforhold osv. afgøre :wink:[/quote]

Jeg syntes helt klart at birnstill er en af de bedste og stabile på holdet.. Han bliver bedre og bedre. Han har et godt overblik og laver nogle gode offensive træk..
WHfan

Postby Skytten » Wed Jan 21, 2009 8:26:22

Hmmm gør det også den store forskel, hvad pas manden har nu hvor er så absolut er i sit efterår som spiller, alt han har vist i denne sæson er skøjteløb :?

Han skal sgu ontrent være gratis næste sæson efter årets præstation ellers kan han lægge skøjterne på hylden, sorry men vi kan ikke samle på skøjteprinsesser der intet bidrager med...så pas eller ej betyder ikke det vilde!
Skytten

Postby Springsteen » Wed Jan 21, 2009 10:29:46

Enig mht. Radim. Om han så er nok så pæredansk næste år, og ikke skal have en krone for at spille skal han væk fra det hold! Han er simpelthen fyld og har intet at bidrage med mere! Det samme gælder Tomi Jokinen!

Hvornår bliver Elite Nord et topproffesionel selskab, der ikke tænker socialt over for spillere som disse, frem for at få skabt et ordentligt hold i Frederikshavn???

Så farvel og tak til Radim og Jokinen i har gjort det godt, men der er IKKE mere tilbage i dem!

Mike Martin har vi iøvrigt næste år også han skrev en 2 års kontrakt sidste år jo, efter som han ikke lod sig friste af tyske tilbud eller mangel på samme...

Mener også Birnstill har et år mere og her må jeg sige vi altså allerede har to rigtig fornuftig udlændinge til næste år, hvis vi sådan skal starte helt fra bunden, som vi er mange der mener må være tid nu!

Der vil ikke gå meget tabt fra hovedparten af os der følger holdet år efter år, hvis de resterende 8 udlændinge ikke er her næste sæson, men dog har vi trods alt udlændinge vi godt kan give ny kontrakt, her mine bud:

Matt Davidsson: Manden må stå øverst som 3. udlænding til næste sæsons trup. Han er målfarlig konstant i sit spil og da også topscore. Skøjte stærk, fysisk stærk, super teknik, skyder godt og læser altid spillet godt. Er gået lidt ned på det sidste, men ingen kan spille på højt niveau over en sæson på 45-50 kampe og vi ved alle hvad Matt står for! 8)

Dubkov: Hvis vi skal beholde hele 4 af vores nuværende 10 udlændinge til næste sæson, mener jeg Dubkov må være manden. Han har spillet sit bedste grundspil nogensinde i Frederikshavn og været stabil i sit spil. Altid målfarlig og utrolig fysisk stærk i front og har været hovedmanden bag vi trods alt har haft en super førstekæde ind til nu. Arbejder stenhårdt. Har 1-2 år i sig i nu trods sin alder, som jeg ser det. Stærkt gået Dubkov :D

Martin Spanhel: Har været vores måske bedste spiller i nu over 10 kampe. Utrolige kvaliteter Spanhel viser på en hockeybane, teknisk dygtig, skøjte stæk og nu pludselig konstant målfarlig. Det samme så vi mod slutningen af sidste sæson. Det er bare ikke nok til han skal have chacen, at Spanhel er helt væk sæsonens første 30 kampe igen, fatter ikke hvad der sker med den mand :shock: Men nyder en hver kamp pt, det er en fornøjelse og se Spanhel sådan :lol:

Pisar: Favel. Han holder ikke niveau mere og er måske holdets dyreste udlænding. Har gjort det kanon, men både for ham selv og Whitehawks er der tid til nyt...

Vilen: Gør det egentlig udemærket og har ikke skuffet, men... Han er bare en af de utallige udlændinge der ikke gør nok forskel, og vi har ikke plads til dem, hvis vil væk fra at ligge nr. 9 det meste af en sæson år efter år... farvel til Vilen.

Globke: Det samme kan man vel sige om Globke. Ikke en dårlig spiller, fysisk stærk og skøjter godt, men han gør bare ikke nok forskel i en stærk liga som den danske er blevet... Farvel Globke
Springsteen

Postby A-torsten » Wed Jan 21, 2009 12:14:56

Det er fint nok at man ønsker spillerne hen hvor peberet gror.... Men fakta er at følgende har kontrakt med FIK til næste sæson, og således spiller her med mindre de selv siger stop eller klubben giver dem en kompentation

Nr 2 - Mike Martin
Nr 12 - Martin Spahnel
Nr 25 - Tomi Jokunen
Nr 44 - Steve Bernstill

Det er altså bestcase 4 nye spillere vi skal ud og have fat på.... Hvis resten af udlændingene forsvinder...

/Anders
A-torsten

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks