Ny træner!

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Ny træner!

Postby Mogens Andersen » Sun Feb 08, 2009 12:37:19

Hvor meget for den nye træner i løn, siden så mange ved at vi sparer penge på den post?????
Mogens Andersen

Postby WhiteHawks » Sun Feb 08, 2009 12:55:40

[quote="NO98"]Glæd jer nu over sporten, at klubben ikke er i samme vanskeligheder som det er tilfældet andre steder, og at der er fornuft bag beslutningerne i klubben.

Når man peger fingre af andre, er der som bekendt 3 der peger ind mod en selv, måske i "psudofans" skulle arbejde lidt på jeres egen rolle - og slippe af med rygtet, "Danmarks suverænt dårligste publikum". Tag en studietur rundt i aldre hockeyarenaer - se hvordan man kan støtte sit hold, i medgang og modgang. Hvis man ikke er en del af løsningen, så er man en del af problemet.[/quote]

Hvis klubben ikke kommer ud med noget bedre end det de har præsteret de sidste mange sæsoner, så bliver både tilskuer og dermed også sponsorer væk, og så står vi pludselig også i vanskeligheder. Se bare på Nordsjælland. Lad nu kun være med at tro, at alt er godt bare fordi vi kommer ud med et godt regnskab i år, men tænk også lidt langsigtet. Husk på vi var meget heldige sidste sæson, og måske ligeså heldige i denne sæson, men det kan vi ikke leve på i længden. Jeg forventer ikke vi, med vores position i dansk ishockey, skal ligge i toppen, og jeg forventer heller ikke vi vinder hver kamp! Men jeg forventer at se blod, sved og tårer og en heroisk fight på isen, men her falder vi alt for tit igennem med sløve indsatser og udlændinge der flopper eller bare har det for nemt ved at lave ingenting! Dette medfører ikke blot svigtende tilskuertal, men også en dårlig og trist stemning på lægterne, og dermed har vi retten til at kalde os "Danmarks suverænt dårligste publikum". Dette kan du dog ikke, NO98, kun give kritikerne skylden for, men også ligeså meget klubben og spillerne. De får løn for at underholde de betalende gæster, og selvfølgelig har vi alle ret til at kræve noget ”Value for Money”, og får vi ikke det, er det klart folk bliver skeptiske, og den dårlige og kedelige stemning breder sig blandt de nordligste hockeyfans!!!
WhiteHawks

Postby Lidstrøm » Sun Feb 08, 2009 4:29:25

Kære NO98.
Man har jo lov til at stille sig kritisk overfor nogel af de valg klubben gør....

Det glæder mig at du kun ser det gode i deres valg af ny træner,og iøvrigt mener at bare kører der ud af i Whitehawks......Det er der så andre der ikke er helt enige med dig om, så derfor kan man debatere det har på siden.

Af hensyn til dit problem med dette debatforum, som du næsten ikke orker at læser mere, kan jeg da prøve og hjælpe dig lidt...
Lad være med at læse dette debatforum når det er så hårdt for dig,og brug din energi på at skabe en fantastisk stemning på lægterne i stedet for......
Lidstrøm

Postby NO98 » Sun Feb 08, 2009 6:41:12

Min pointe er; det er nemt at skyde beslutninger ned, når man ikke selv har ansvaret for en alternativ løsning. Hvis nu....at der var en 18-1900 til vores hjemmekampe, tror jeg også holdet leverer varen, der er grænser for hvor meget man sætter sig op foran en halvtom tribune. Det er sku´helt menneskeligt.
Det dårlige fremmøde - har også en økonomisk side. De mål man sætter sig, må være indenfor den økonomiske ramme. Hvad betyder en guldsæson, hvis man derefter lukker ned pga. økonomi?
Jeg siger ikke at jeg er enig i alle beslutninger, men jeg tror derimod, at alle de der er tilknyttet holdet, har samme mål som alle andre, en stor sportslig succes nu og i fremtiden.

Og så synes jeg, at Henrik fortjener opbakning, frem for spådomme om at det "nok går galt, trænerfyringer etc."

Holdet har været for svingende i år, men at blive hjemme hjælper intet. Hvis man mødte trofast op - kunne man håbe at det ville ændre sig.

Kald mig bare tossegod, men jeg tror på den positive vinkel :-)

Kære Slagter - så har jeg ikke nævnt de unge fans!!! Men jeg tager afstand fra alle der laver ballade, unge som gamle, på stadion eller i byen. Røgbomber og slåskampe - det er for primitivt hvis man spørger mig.

Kære Lidstrøm - jeg har ikke patent på dagsordenen i dette forum - men at varsle trænerfyring allerede nu, ikke se grund til at købe sæsonkort - pga. ansættelsen af Henrik, så er MIN mening at man er for langt ude :-)
NO98

Postby Lidstrøm » Sun Feb 08, 2009 9:39:50

Jeg mener til en hver tid det er trænere der skal sætte holdet op til at kæmpe røven ud af bukserne, og kun trænere.Især når der ikke er 1800 til 1900 tilskuer, for hvis de levere varen så kommer der også mange tilskuer i Fr.havn, det har der altid været når det kører rigtig godt.

Hvis du kigger på andre sportsgrene i nordjylland,så er det bare sådan at når man er i toppen kommer der flere folk og ser og støtter holdet.Og det kan vi to ikke lave om på,selv om vi meget gerne ville :D

Helt klart så skal Henrik C. have opbakning, hvilket han også har fået fra Whitehawks ved at de ansatte ham igen på en 3 årig som førsteholds træner, men vi kan ikke lave om på de ting der sket,så derfor kommer der jo også nogle negative meldinger om ham,for det var ikke ret godt sidst han var træner hos os.

Ang. trænerfyring så er da røget nogle stykker for tiden på det sidste før tid, og så når man tager en tidligere træner tilbage igen på en 3 årige kontrakt, er det sgu da ok humor at skrive at han nok også ryger for tid..

Glæder mig at læse at du ser på det med positiv indstilling, men må jo også gerne have humor med, især i disse tider med en 8. plads, for vi skal jo have lidt til at holde humøret oppe :D :D :D

Og personligt er jeg glad for at du ikke har patent på dagsordenen i dette forum,for så blev det sgu nok lidt kedeligt, når der er så mange positive ting i at ligger nr.8 og spille totalt defensivt hockey :lol: :lol: :lol:
Lidstrøm

Postby NO98 » Mon Feb 09, 2009 6:22:03

[quote="Lidstrøm"]Hvis du kigger på andre sportsgrene i nordjylland,så er det bare sådan at når man er i toppen kommer der flere folk og ser og støtter holdet.Og det kan vi to ikke lave om på,selv om vi meget gerne ville[/quote]

>>BINGO<<
Sådan er tendensen nemlig i det nordjyske. Men hvis du ser i, eksempelvis Vojens, så skal der mere end 3-4 hjemmebanenederlag, til før fansene bliver negative, og bliver væk. Se that's the spirit.

En nordjysk QUOTE. Det er ikke så ringe endda. Sjovt at forsøge beskrive noget positivt - ved at forsøge at gøre et negativt ord lidt bedre :D :D :D :D :D :D
NO98

Postby Corey » Mon Feb 09, 2009 8:31:45

Mike´s holdning til træner valget:

http://www.kanalfrederikshavn.dk/blog/m ... hitehawks/
Corey

Postby Skytten » Mon Feb 09, 2009 9:04:08

Håber da virkelig Henrik får succes, for der er nok ingen tvivl om at han er væsentlig billigere end hvad vi ellers kunne have fået og som sagt tidligere kender han alle forhold i klubben og ikke mindst talenterne, som i de følgende år bliver nok så væsentlige, da vi heldigvis har en god ungdomskultur.

Ingen tvivl om heller, at det bliver meget spændende sæsoner vi går i møde, da klubberne med størst talentmasse alt andet lige vil kunne markere sig mere, og der står vi jo godt, modsat andre der mere har kunnet gøre det pengene.

NO98 at tro at 18-1900 på lægterne får klubben til at rykke fra 8-10 pl til top 4 tror jeg er noget naivt, det vil give en god stemning og kunne løfte spillerne engang imellem, men ofte de sidste par år når der har været "mange" på isstadion, så har spillerne omtrent fået "gummi" både det ene og andet og vi har tabt kampene.
Hold i NHL der har 20.000 tilskurer taber sgu også 7 kampe i træk :lol:
Vojens er helt speciel i DK, men der består byen heller ikke af meget andet end hockey, og holdet er væsentlig dyrer end vores og lev også for det meste varen, ikke mindst på hjemmebane, vores spillere kunne lære lidt af det, for vinder du 90% på hjemmebane så kommer folk også, men vinder du kun 2-3 kampe ud af 10 så orker folk ikke bruge flere hundrede kr pr uge.
Skytten

Postby Corey » Mon Feb 09, 2009 9:39:48

De ekstra indtægter fra 1800 - 1900 tilskuere istedet for 800 - 900 tilskuere, kan vel betale lønforskellen på f.eks. Radim / Jokinen og Redenbach / Kelly.

Giv nu Henrik en chance, man kan ikke både blæse og have mel i munden (læs: indspille unge talenter og vinde guld).
Se på de næste par sæsoner som en investering i fremtiden.
Corey

Postby Elpipedeloro » Tue Feb 10, 2009 9:55:20

heintzel wrote:Lad os håbe at Henrik har udviklet sig med 1 div som har gjort det rigtigt flot.

Heintzel, min gamle ven... Det er Anders Thomsen der er træner for 1 division... 8)
Elpipedeloro

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks