Kvartfinaler

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Kvartfinaler

Postby Ishåki » Wed Feb 18, 2009 9:42:43

Efter tirsdagens runde er de betydende placeringer i mellemspil A og B nu fastlagt. Mit gæt på kvartfinaler er som flg.:
Herning-FIK
Rødovre-AAB
Odense-Rungsted
Vojens-Esbjerg

Eneste lidt tvivlsomme er om Herning tager FIK eller AAB. Jeg tror dog at Herning ser FIK som en lettere modstander end AAB. Tror dog også at FIK har bedre chance mod Herning end Rødovre, så det passer helt fint...
Ishåki

Re: Kvartfinaler

Postby KBH » Wed Feb 18, 2009 11:04:29

Jeg både tror og håber du ikke får ret. Jeg tror Herning vælger Aab. Der er kortere til Aalborg og vi har trods alt været bedre kørende end Aab de seneste kampe. Hvis vi havde haft Dubkov og Kasper P med igår - havde Aab ikke vundet.

Det kan godt være vi ikke spiller prangende, men Aab er efter min vurdering ringere p.t.

Uanset om Herning vælger os eller Aab, bliver det næppe noget problem for dem at gå videre....
KBH

Postby Skytten » Wed Feb 18, 2009 1:22:50

Håber inderligt at Herning vælger den korte tur til Aalborg, ellers er vores slutspil ovre efter 4 kamp!!

Vi har de klart bedste chancer mod RMB, de vil være så opsatte på at lamme os, som de glemte sidste år, at de kan lamme sig selv og synes så absolut ikke RMB har virket skræmmende de sidste mange kampe, men det kræver figth og vilje som sidste år, ellers er det også mod RMB slut efter 4 kampe.

Herning er ubetinget den mest skræmmende modstander for et hvert hold og hvis de ikke vinder for 3 år i træk, så må i kalde mig Mads og vi har jo heller ikke verdens bedste stat mod dem, så det er helt forkert at tro at de vil være nemmere end RMB, slet ikke - tværtimod!
Skytten

Postby Ishåki » Wed Feb 18, 2009 1:34:20

Mener sagtens vi kan matche Herning. I indeværende sæson har vi tabt 0-2 og 3-5 dernede, i den første kamp var vi endnu ikke oppe i gear, i den sidste kamp førte vi 3-1 inden 3.periode. Hjemme er det blevet til sejr på 2-0 og en hjerneblødning på 1-4. Med en kontrolleret defensiv (iøvrigt Hernings eget våben) kan det sagtens blive tætte kampe der ligesåvel kan vippe til vores fordel. Herning har alt at tabe, mens vi har alt at vinde og kan spille frit. Rødovre håber jeg ikke på, især pga. den lange rejse.

Jeg er iøvrigt helt sikker på at Herning tager FWH. AAB har langt bedre hold spiller for spiller og jeg tror de frygter at Kirsten Arvidsen får sat skik på holdet. Se hvad han udrettede i Hvidovre, et forfærdeligt hold at spille imod - tætte kampe som de lukker bagud og lever på fight og kontra...
Ishåki

Postby Skytten » Thu Feb 19, 2009 12:38:09

Man kan vel med rette sige, at vi som bundhold får en af to skræmmende modstandere, og vi får mere end svært med at matche dem når det virkelig gælder i slutspil. Alt kan selvfølgelig lade sig gøre i sport, så kan vi finde lidt fra sidste år kan vi overraske, men at vi skulle komme bagfra to sæsoner i træk tvivler jeg meget stærkt på.

Herning har et slutspilsgen de fleste hold ikke kan matche, og det så vi også i finalen sidste år, der var aldrig tvivl, så at gentage finalen i første kamp i slutspillet bliver endestationen mod dem.

Kampene hidtil i sæsonen kan vi ikke bruge til en skid, vi har spillet som dag og nat og vi får som et af de dårligst hold et formodentlig finalehold som kvartfinalemodstander.

RMB undervurderede os grovt sidste år, det er der ingen der gør i år...derfor kommer vi heller ikke langt i år, tror jeg heller ikke WH spillere selv tror på...urealistisk, men før set i sport, så vi har stadig håb !!! og det er vigtigt
Skytten

Postby Ishåki » Sat Feb 21, 2009 8:00:56

Okay - jeg havde håbet på Herning men det blev altså Rødovre. Ikke den store forskel omend Herning er en mere attraktiv modstander for os tilskuere. Bortset fra et 0-6-nederlag i Rødovre har vi spillet tætte kampe mod dem, så mon ikke også det bliver lige i denne serie.

Man skal iøvrigt ikke være den helt store ekspert for at se hvorledes semifinalerne bliver:
Herning-Odense
Rødovre-Vojens
Alt andet vil være usandsynligt. De største pres for noget andet er vel FIK og AAB...
Ishåki

Postby WHfan » Sat Feb 21, 2009 1:28:29

[color=#FFFFFF][quote="Ishåki"]Efter tirsdagens runde er de betydende placeringer i mellemspil A og B nu fastlagt. Mit gæt på kvartfinaler er som flg.:
Herning-FIK
Rødovre-AAB
Odense-Rungsted
Vojens-Esbjerg

Eneste lidt tvivlsomme er om Herning tager FIK eller AAB. Jeg tror dog at Herning ser FIK som en lettere modstander end AAB. Tror dog også at FIK har bedre chance mod Herning end Rødovre, så det passer helt fint...[/quote][/color]

Skulle det være de hold der går videre, så tror jeg nu mere på at Herning tager sønderjyske, har de ikke en noget bedre statistik mod dem? det kommer nok også an på hvordan det påvirker Odense at de er gået i betalingsstandsning.. Herning har nok ikke helt glemt at Odense tog pokalen for næsen af dem.. :)
WHfan

Postby Slagteren » Sat Feb 21, 2009 1:31:52

Det blev jo slet ikke som ishåki havde spået det til, nok fordi at der er kortere til Aab, de har spiller bedre mod dem. og fasiliteterne er 1000gange bedre end i Frederikshavn hvor hernning fans kalde fylde halvdelen af fik`s hal op hvis de måtte.

Jeg kan godt forstå at alle holdene har fået de modstandere som de nu engang har. Men nu møder Rødovre igen Frederikshavn, det kunne være sjovt hvis vi vandt igen. Fordi så skal der jo self. nye regler til igen for ishockey i danmark og det bliver kun sjovere og sjovere og se de latterlige forslag.
Slagteren

Return to Frederikshavn White Hawks