Sleepy Season

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Sleepy Season

Postby Mogens Andersen » Thu Mar 26, 2009 1:11:16

Der bliver vist ikke meget silly season over Whitehawks, nærmere en sleepy season.

Jokinen, Birnstill, Martin og Spanhel har kontrakt, derudover forlænger Vilen, Dubkov og Pisar måske, og da hvor kære direktør har udtalt, at vi ikke nødvendigvis starter med 8 udlændinge, så ser det ret kedligt ud :?
De ikke engang snakker med andre udlændinge eller danskere, den ser godt nok tynd ud truppen, selv om der er lang tid til næste sæson.
Det bliver nok endnu en sæson med røven i vandskorpen, kedlige defensive drillo kampe, og få tilskuere på lægterne, alt tyder desværre på det, ja. alt tyder på en endnu dårlige sæson.
Jeg skal ihvertfald ikke købe noget sæsonkort endnu, man køber heller ikke en gammel bil uden at prøve den.

Og kald mig så bare negativ :D
Mogens Andersen

Re: Sleepy Season

Postby Jeff Corey » Thu Mar 26, 2009 1:52:07

kan sgu heller ikke se så meget nyt i den nye trup..

Silly Season startede ellers god, da det lød som om at den unge Herlev-dreng Frederik Storm var på vej, men desværre lyder det som om, at SønderjyskE henter ham for næsten af White Hawks..

White Hawks' lyder ikke til at kunne "holde" deres løfter. Henrik Christiansen har tidligere sagt til Nordjyske: "Vi behøver ikke at have 8 udlændinge, hellere 6, og så der kommer en rigtig kanon udefra!"

Jeg kan ikke se hvor de har både økonomi og recurser til at hente en udlænding af høj kaliber, når de både vil have Dubkov, Pisar & Vilén.

Frederikshavn White Hawks, hvornår får en overraskelse i spillertruppen igen? Det er ved at være længe siden den sidste "Kanon" har været her .......
Jeff Corey

Postby KBH » Thu Mar 26, 2009 2:49:37

Jeg giver jer fuldstændigt ret drenge - det ser sgu sløjt ud :(

Jeg har med i min aftenbøn, at Spanhel bliver løst fra sin kontrakt. En ung nordamerikaner a la Pelle vil tilføre os langt mere!

Mht kanonen - ud fra interviewet kan man jo se, at de ikke 100% har opgivet Davy. Det øjeblik de gør det, bliver der måske plads til en angriber, der kan score....
KBH

Postby Ishåki » Thu Mar 26, 2009 3:10:47

Læs nu Hr. Direktørens indlæg under hans egen gren - og få jer så lige et realistisk forhold til hvordan ishockey-verdenen nu ser ud. WH tænker for en gangs skyld langsigtet - og hvis missionen lykkes, vil vi efter et par rigtig magre år om føje år være med helt der oppe hvor det for alvor er sjovt.
Ishåki

Postby Mogens Andersen » Thu Mar 26, 2009 8:05:34

Hmmmmm troværdigheden for dette flotte eksperiment kan vist ligge på et lille sted, når vi før har set ledelsens flotte løfter om målsætningen for bare en enkelt sæson, og så husker jeg også et løfte om et sølvhold, som skulle forstærkes til denne sæson.
Det er nemt at love, men svært at holde i Whitehawks.

Der er også mange ???? ved det flotte projekt egen avl.
1. hvor mange af spillerne bliver til noget.
2. Hvor mange af spillerne vil blive ved med at spille.
3. Hvor lang tid vil sponsorene blive ved med at vi er bundhold, specielt i disse krisetider, hvor der er mange om budet efter sponsorkroner.
4. Hvor mange tilskuere skal Whitehawks miste på bekostning af de evige bundpladseringer.
5. Hvor længe holder træneren denne gang, og bliver projektet ikke skudt i sænk med ham.

Tja, det har Whitehawks vel svarene på, Mogens læser jo debatten, så han kan vel komme med en udtaelse her, ikke Mogens????
Mogens Andersen

Postby Corry Perry » Thu Mar 26, 2009 8:23:14

Lige nu er jeg bare mest utilfreds med det meget mulige exit af Davidson :(
Jeg så hellere Pisar eller Vilén forlade os for at give plads til Davidson.
Men selvfølgelig, hvis Vilén er MEGET billigere end Davidson sååå ku' jeg da tilfredsstilles en smule... :roll:
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby KBH » Fri Mar 27, 2009 7:39:51

Det er da helt fint at strategien er at man satser på egen avl, men det bør vel ikke være en undskyldning for, at man ikke kan være lidt kreative - ingen siger jo vi skal hente Larrivee, Matzka og Fagermo?

På udlændingesiden synes jeg da, at eksperimentet med Birnstill og Pelle har været en success. Man fik et par billige forstærkninger. Desværre fik Pelle så hjemve, men han gav da smæk for skillingen mens han var her. Hvorfor så ikke forsøge at hente én mere? Det kan jo selvfølgelig stadigvæk ske - som Mogens skriver kommer holdet nok først på plads i sidste øjeblik.

Den ideelle holdsætning for mig ville være (forudsat det lykkes at forlænge med Dubkov og Pisar):

Ung Nordamerikaner istedet for Vilén
Offensiv back - måske Jamie Milam istedet for Davidsson
Spanhel kan få chancen i starten af sæsonen - hvis han endnu engang ikke er klar fra start - må han videre.

Det kræver selvfølgelig en begrundelse. Jeg synes Vilén har gjort det rigtigt godt, og han har leveret varen, men vi mangler altså spillere med mere målnæse - så må vi forvente at de unge spillere fighter r.... ud af bukserne for os - og så er der måske i mindre grad brug for en type som Vilén.

En offensiv back istedet for Davidsson - hvorfor nu det? Ja vi har masser af backs og har 3 udl, men vores spil har i den forgangne sæson båret præg af at vi mangler den dimension i spillet. Vores angrebsspil bliver for forudsigeligt og nemt at optrævle. Ydermere får vi for lidt ud af powerplay og det tror jeg bl.a. skyldes manglen på en skudtrussel udefra. Se hvad Vanballegooie har tilført SE´s powerplay! En back mere betyder selvfølgelig at Tomi spiller i angrebet.

#12 er jo et kapitel for sig selv. Jeg ved godt, at jeg ofte hakker på ham, men jeg synes ikke det er uden grund. Han får aaaalt for lidt ud af sin speed og hvad værre er - i de kampe jeg så i slutspillet hverken forsøgte han noget eller fightede for sagen. Én ting er at tingene ikke kører for én i en periode, men der er ingen undskyldning for ikke at forsøge noget og derudover fighte r.... ud af bukserne. En kort opblomstring i hver sæson er bare ikke godt nok - så hellere en ung gut, der ikke er mæt af dage :)

Derudover så jeg gerne at man forsøgte at få et par danske spillere mere til klubben, så de kunne supplere vores egne unge spillere. Kunne godt forestille mig at mange spillere fra Rungsted, Hvidovre og Herlev var interesseret i at prøve noget andet. Spørgsmålet er om de kan lokkes til Nordjylland? :wink:

Det var så mit laaaange bidrag til sleepy/silly season :lol:
KBH

Postby Skytten » Fri Mar 27, 2009 9:01:08

Synes så absolut at det er svært at forudsige næste sæson, for hvor mange hold skal vi kæmpe imod og hvor mange tilbageværende får stor styrke...umiddelbart skulle man mene at vi i næste sæson havde store chancer for at bide skeer med de store, men men det bliver nok svært endda.

Vi er en "stor"klub hvad angår ungt pontentiale og det lyder fint med lidt ala danish young dreamteam, men som RMB måtte sande, så går den ikke alene med dansk avl og efter alle målsætninger i denne sæson er mislykket og tilskurerne heller ikke har valfartet, hvad ender det øko resultat så lige med at blive....tror sgu ikke WH har meget egenkapital, der kan berettige ret mange indkøb, eller dyre for den sags skyld.

Vi kan kun håbe at resultatet for sæsonen er hæderligt, at Henrik Christiansen denne gang kan få spillet og de unge til at gå op i en højere endhed og Wh trods alt stadig nyder stor opbakning i hvert tilfælde i erhversklubben, for stolpehelvedet og en mager trup kan nok sætte de "alm" tilskurer lidt skakmat :cry:

Vi må jo bakke op uanset og hvis Mogens (dir) og Henrik mener at vi er "nød" til at beholde #12 jamen så er der vel ikke noget at gøre. Elite Nord kæmper vel en kamp for at gøre det bedste, og vil vel gerne præsentere en mega flot trup, men det er der ingen mulighed for....

Forøvrigt må erhversklubben så "købe" f.eks udl 7 og 8 af måske god kaliber uden om WH budget/egenkapital, ellers kan man glemme det ?
Skytten

Postby WHawks » Fri Mar 27, 2009 3:05:15

Skytten wrote:Forøvrigt må erhversklubben så "købe" f.eks udl 7 og 8 af måske god kaliber uden om WH budget/egenkapital, ellers kan man glemme det ?

De kan ikke købes udenom budgettet, hvis du mener i forhold til loftet, ikke da 'lovligt' i hvert fald. Selv 100% sponsorbetalte spillere indgår i klubbernes max. budget på de 6mio (6,5).
WHawks

Postby Ishåki » Fri Mar 27, 2009 3:40:05

Alt andet ville da også være skørt, hvis hockey'en skal på ret køl igen herhjemme...
Den sidste rest af troværdighed må ikke sættes over styr.
Ishåki

Next

Return to Frederikshavn White Hawks