Sleepy Season

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Sleepy Season

Postby KBH » Fri Mar 27, 2009 4:34:41

Ja - men mon ikke det Skytten mener er at hvis WH´s budget kun er på f.eks. 5 mio - så kan Erhvervsklubben bidrage med en ekstra spiller, bare hele budgettet ikke bliver over det tilladte? :wink:
KBH

Postby Skytten » Fri Mar 27, 2009 7:19:33

Sorry, der skulle ikke have stået (ellers), men (eller) - det var ment som et spørgsmål.

Har jeg så fået svar på... :wink:
Skytten

Postby Mogens Andersen » Tue Mar 31, 2009 5:11:09

Så er Odense desværre gået konkurs, så det er en gylden mulighed for at få nogle gode danske spillere til næste års trup.
De udenlandske er Whitehawks nok ikke interesseret i, da det er bedre at beholde de gamle som f.eks kanonen Spanhel.... Davidson ryger helt sikkert, da han var topscorer, og dem skal vi kun have en sæson i Whitehawks, og så er det ud.
Det bliver nok heller ikke til nogen danskere, da klubben ikke snakker med nogen, så de andre klubber er nok igang med forhandlingerne inden ugen er gået.
Sleepy sleepy season, glæder mig til at se Whitehawks regnskab, det må være meget dårligt.
Mogens Andersen

Postby KBH » Tue Mar 31, 2009 5:40:23

Er desværre bange for at du har ret Mogens - udmeldingerne virker meget defensive. Men mon ikke næste sæson er den hvor #12 træder i karaktér :lol:

Sgu lidt ærgeligt at vi ikke har lidt mønt på kistebunden at gøre godt med, for der må være masser af spillere i Odense, Herlev, Rungsted og Hvidovre, der vil prøve noget nyt!

Hvis Davidson er for dyr, må de da godt hente Konsorada i Norge - han er sikkert billigere :wink:
KBH

Postby Skytten » Tue Mar 31, 2009 10:51:06

Mon ikke WH har travlt med at holde skruen i vandet, som mange af de andre klubber ikke formår...og øko er nok heller ikke så flot efter denne sæson.
Vi vil så gerne aftage alle de store spillere fra alle andre klubber, men tæring efter næring er nok der vi holder til, nok lidt kedeligt, men trods alt bedre end en konkursbegæring, og så må vi jo håbe vi med tiden kan komme så godt med øko, at der er råd til dyrere spillere, men finder man de rette til at spille sammen behøver de ikke alle at være voldsomt dyre for at kunne udrette små mirakler...som sidste år :wink:

Davy var skuffende i slutspillet, som Spand L har været det i det meste af sæsonen..han havde vel 3 gode uger...Davy trods alt måske kun 3 dårlige uger.
Skytten

Postby AllanM » Tue Apr 07, 2009 4:03:36

Godt vi har nogle kompetente ledere i WH, er sikker på de skraber det bedste hold sammen som økonomi osv. tillader.
Synes det er kanon at der allerede er så mange fra den forgange sæson der er på kontrakt. Og at der måske er flere forlængelser på vej er super. Så har vi efterhånden et hold der er godt spillet sammen.
Men det ville da være perfekt med et par forstærkninger af danske spillere.

Alle de drømme og spekulationer folk har går jo ikke helt i hånd med det økonomiske.

Og at vi skulle forblive et bundhold med det hold vi har, er der jo ingen der ved. Alle andre hold skal jo også tænke på økonomien (nogle mere end andre). Synes personligt det ser spændende ud, hvor alle hold nu skal satse mere på danske spillere. Jeg tror det bliver meget mere spændende end det har været før.

Men jeg er helt enig i tråden fra WH, sats på egne/danske spillere, så meget som muligt.
AllanM

Postby KBH » Tue Apr 07, 2009 7:45:40

AllanM wrote:Godt vi har nogle kompetente ledere i WH, er sikker på de skraber det bedste hold sammen som økonomi osv. tillader.
Synes det er kanon at der allerede er så mange fra den forgange sæson der er på kontrakt. Og at der måske er flere forlængelser på vej er super. Så har vi efterhånden et hold der er godt spillet sammen.

Alle de drømme og spekulationer folk har går jo ikke helt i hånd med det økonomiske.

Og at vi skulle forblive et bundhold med det hold vi har, er der jo ingen der ved. Alle andre hold skal jo også tænke på økonomien (nogle mere end andre). Synes personligt det ser spændende ud, hvor alle hold nu skal satse mere på danske spillere. Jeg tror det bliver meget mere spændende end det har været før.

Men jeg er helt enig i tråden fra WH, sats på egne/danske spillere, så meget som muligt.

Allan - jeg vil godt have lov at kommentere én ting. Du skriver at det er positivt, at så mange fra den forgangne sæson er på kontrakt, så det er et hold, der er godt sammenspillet.... Vi troede jo også inden denne sæson, at vi var et skridt foran de andre, fordi så mange fra "sølvholdet" stadig var på kontrakt og burde være sammenspillet - se hvordan dét gik :shock: Mest katastrofalt så fungerede vores 1. kæde ikke - Heikki byttede om hele tiden, men den fandt vel aldrig helt melodien?

Derudover fungerede vores PP slet ikke - der tror jeg altså vi mangler en styrmand + plus én eller to med et godt slagskud. Reinert vil måske kunne bidrage lidt i PP - men er det nok?
KBH

Postby WHawks » Tue Apr 07, 2009 9:26:55

KBH wrote:
AllanM wrote:Godt vi har nogle kompetente ledere i WH, er sikker på de skraber det bedste hold sammen som økonomi osv. tillader.

Allan - jeg vil godt have lov at kommentere én ting. Du skriver at det er positivt, at så mange fra den forgangne sæson er på kontrakt, så det er et hold, der er godt sammenspillet.... Vi troede jo også inden denne sæson, at vi var et skridt foran de andre, fordi så mange fra "sølvholdet" stadig var på kontrakt og burde være sammenspillet - se hvordan dét gik :shock: Mest katastrofalt så fungerede vores 1. kæde ikke - Heikki byttede om hele tiden, men den fandt vel aldrig helt melodien?

Derudover fungerede vores PP slet ikke - der tror jeg altså vi mangler en styrmand + plus én eller to med et godt slagskud. Reinert vil måske kunne bidrage lidt i PP - men er det nok?

Hvordan kommer du til den konklusion at førstekæden ikke fungerende i denne sæson, den har da i højeste grad været bærende (i flere forskellige kombinationer iøvrigt), måske endda i lige så høj grad som Hernings har været, bare på et lavere niveau. Det er meget meget få hold der ikke ændrer i en førstekæde i løbet af en sæson, måske endda flere gange, det er der intet unaturligt i, og skal ikke ses som en svaghed.
Det er da tydeligvis kæderne under, der langt fra har været gode nok, det ses også meget tydeligt på pointproduktionen for spillere i disse kæder. Bortset fra det har du da ret i at man absolut ikke kunne se at holdet var stort set uændret fra forrige sæson, i hvert fald ikke kunne man ikke se nogen positive ligheder :)
Vores PP var statistisk ikke blandt ligaens ringeste, til gengæld var vi et af de hold med flest 2min udvisninger, hvilket mere tyder på at vi var et af liganes mest udisciplinerede selvom vi ikke totalt fik så mange udvisningsminutter som nogle af de øvrige, hvilket skyldes få game msiconduct og match penalties.
Vi skal også huske på at vi var oppe imod hold der i mange tilfælde var hold der var købt for penge man ikke havde, og det giver derfor ikke et reelt billede af styrkeforhold i forhold til hvad vores økonomi kan føre os til i næste sæson.
WHawks

Postby KBH » Wed Apr 08, 2009 6:16:42

Jeg ved ikke lige hvorfor du synes vores 1. kæde kørte som smurt i olie?? Vi var det hold i GS, der scorede næstfærrest mål. Jeg synes i høj grad at vi i GS havde scoringsproblemer. Det var ikke det antal mål vi lukkede ind, der kostede sejren - det var dét ene mål eller to vi ikke formåede at score. Vores første mand på topscorerlisten var MD som nummer 15!

Så skriver du at problemet var, at de andre kæder ikke producerede? Det var da netop kendetegnet for Herning, Esbjerg, RMB, OIK... at det var førstekæden, der gjorde forskellen for dem.

Jeg siger ikke 1. kæden var decideret dårlig, men den kom bare aldrig til at køre på alle 3 cylindre på én gang, så den fik samme betydning for os, som nogle af konkurrenternes 1. kæder. Og ja - vist bytter man om i kæderne i løbet af en sæson, men man bytter ikke ud i den grad vi så det - uden at der er problemer.

Jeg ved ikke hvor du ser PP statistikken henne? Min oplevelse var helt klart, at vores PP var ineffektivt og at der var for få skud? Men den opfattelse er jeg måske ene om?

Og ja - nogle af de andre hold købte ind for penge de ikke havde - men det gjorde de altså ikke alle sammen - og vi sluttede altså næstsidst i GS.

Hvor vi så ikke er enige om så mange andre ting, deler vi da et fælles håb om at den økonomiske spændetrøje gør, at næste sæson bliver sæsonen, hvor vi kan blande os i det gode selskab i GS :D
Last edited by KBH on Wed Apr 08, 2009 7:59:52, edited 1 time in total.
KBH

Postby AllanM » Wed Apr 08, 2009 7:44:27

Det er jo altid nemt at se tingene i bagklogskabens lys. Men det er jo helt rigtigt at der blev flyttet rundt i kæderne fra kamp til kamp sidste år, det tror jeg ikke skaber stabilitet. Vi så jo sidst på sæsonen da man fandt frem til nogle faste kæder, at så kørte det jo ok, pånær i første kamp mod Herlev, så spillede de sgu et godt mellemspil, og serien mod Rødovre ja, der var vi da bestemt heller ikke væk.
Og måske lige med undtagelse af Spanhel (selvom jeg er meget i tvivl med ham, for jeg synes sgu han arbejder godt for holdet, men får for lidt ud af det selv), så kan jeg ikke se hvem af de spillere, som allerede er på kontrakt, som ikke skulle være der.
Og Reinert går jo også lige ind på holdet, han kender jo mere eller mindre alle sammen. Og jeg er sikker på at han kommer op på højt niveau igen. Han havde aldrig hjertet med i AaB.
Mht. pp, så er jeg enig i at det kunne have været bedre, men der manglede vi nok et par folk som Fanduls og Sorokins.
AllanM

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks