Sleepy Season

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Sleepy Season

Postby KBH » Wed Apr 08, 2009 8:12:20

Jeg giver dig ret Allan! Bortset fra Spanhel - er der ikke nogen af dem, der er på kontrakt, som ikke burde være der. Min pointe var bare, at vi ikke skulle føle os for sikre på at de er sammenspillet...

Man forhandler så med Vilen, Dubkov og Pisar. Dubkov har været en klippe for os - arbejder altid stenhårdt og er parat til at udfordre på egen hånd - han vil være svær at finde en erstatning for. Pisars sidste par sæsoner har været knap så gode som de foregående, men han har bestemt ikke været nogen dårlig målmand for os. Det handler vel om, om han stadig er motiveret for at spille for os?

Vilen er også en fin spiller - han kæmper godt, men er han helt så målfarlig, som man kunne ønske sig? Jeg ville hellere se Dima i trøjen igen istedet, men ved ikke om han er dyrere end Vilen.

Jeg giver dig også ret med Fanduls og Sorokins i PP - den slags typer kunne måske have givet os de sidste procent, vi manglede set over en hel sæson.
Last edited by KBH on Wed Apr 08, 2009 8:13:38, edited 1 time in total.
KBH

Postby WHawks » Wed Apr 08, 2009 8:13:02

Jeg vil vove den påstand at når 5 hold har trupper de ikke har råd til (Odense, NC, HVIK, Herning og RMB), så spiller det en ret afgørende rolle på hvilken placering især de svageste hold økonomisk vil få i det spil. Og selvom du ikke er enig i den betragtning kan du jo godt se at du ikke kan sammenligne styrkeforholdet med disse frem mod næste sæson ud fra hvilke hold de kunne lave i denne sæson for penge de ikke havde.
For at få lidt faktuelt på bordet så er her de to mest producerende spilleres pointproduktion (GS+MS) lagt sammen for at illustrere min pointe at vores førstekæde faktisk klarede sig ganske fint i forhold til de klubber vi bør kunne konkurrere med:
Herning: 145p
Odense: 126p
Esbjerg: 118p
SE: 96p
Frederikshavn: 94p
Rødovre: 89p
Nordsjælland: 78p
Aalborg: 71p
Herlev: 62p

Som det fremgår er det kun Herning, Esbjerg og Odense der er langt foran med deres to bedste spilleres produktion gennem sæsonen. Problemet er at man skal meget meget langt ned for at finde spiller 4-5 og 6 hos os, deri ligger problemet, ikke på de første 1-3 spillere. Dubkov endte som nr. 10 på topscorer listen og Matt Davidson som nr. 15 efter GS og MS. Det er egentlig godkendt for det næstmindst scorende hold i ligaen, og viser at de har holdt klassen, men at der har manglede sekundær pointproduktion.
I forhold til styrke fra blueline er vi egentlig også enige, vi havde Birnstill, Bech og Martin som eneste reelle trusler her, de scorede tilsammen 14 mål. Hvilket er det samme som Milam (i langt færre kampe) alene eller færre end VanBallegooie.
Ender vi med selv 9-10 hold i ligaen (tvivler på mere end 8 ) er jeg overbevist om at vi nok skal klare os fint, fordi vores danskere holder er fint niveau i forhold til en del andre klubber, dertil kommer at vi har rigtigt mange spændende spillere på vej nedefra som SKAL have mere spilletid denne sæson Nordentoft, Kennie osv. Vores budget vil i hvert fald i næste sæson selvom det nok ikke er helt tæt på loftet ikke være det halve af nogle af de andre, og det vil alt andet end lige give bedre muligheder for at konkurrere på lige fod. Vi vil næppe heller være den eneste klub der starter med under 8 udl. I hvert fald deler jeg ikke din negativitet omkring den manglende udmelding om nye spillere, så vidt jeg ved er det kun Rødovre der allerede har sikret sig flere spillere end os (2). Det er købers marked i den kommende sæson, der er absolut ingen grund til at forhaste sig, især ikke når det kommer til udlandske spillere.
I forhold til Vilen, Dubkov og Pisar kan jeg ikke forestille mig andet end at vi ender med at forlænge med højest een af disse, måske endda ingen, men der bliver vi nok meget klogere i de næste uger.

Edit: Fanduls kan i øvrigt stadig lave points, i hvert fald i den hviderussiske liga som niveaumæssigt er meget tæt på den danske: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3605
Om det var en fejl at skille sig af med ham eller ej finder vi nok aldrig ud af, men det havde ikke kun noget at gøre med hans evner på isen angiveligt...
WHawks

Postby KBH » Wed Apr 08, 2009 8:26:44

Wow - der er en, der har styr på data :lol:

Jeg tror såmen ikke vi er så uenige. Jeg mener også at vi på danskersiden er med, langt henne af vejen. Vores problem er, at vi skal have nogle nøglespillere, der fungerer.

Jeg er bare bange for, at vi næste sæson står med nogle udlændinge, der ikke hører til de mest producerende i ligaen - Spanhel, Vilen... Men nu er det jo svært at spå, hvem de kommer til at stå overfor - det kan jo være at folk som Matzka, Kelly, Fagermo, Larrivee... forsvinder ud af ligaen!
KBH

Postby WHawks » Wed Apr 08, 2009 10:24:22

Helt sikkert, der SKAL simpelthen findes 1 eller 2 målscorer typer som erstatning for de to herrer Dubkov og Davidson, for du har da helt ret i at Spanhel næppe nogensinde bliver topscorer i den danske liga, sikkert ikke engang i top 20. Jeg kan godt følge dig i at når man har 4 pladser besat allerede til næste sæson og man formentlig kun ender på 6 udl, er Jokinen og Spanhel ikke skræmmende :)
Til gengæld er Birnstill og specielt Martin (selv med en mindre god sæson), helt sikkert på et niveau der gør at vores backkæde ser fornuftig ud, også selvom den ikke laver 20-25 mål på en sæson. Og jeg synes også at kunne se tegn på at Birnstill kunne blive en rigtig fornuftig blueliner, vores klart bedste kort på den front i den overståede sæson.
WHawks

Postby Skytten » Wed Apr 08, 2009 11:12:06

Det var en god snak i havde der KBH og Whawks, i kan jo på hver måde jeres kram, så jeg hehøver ikke bidrage :lol:
Håber bare uanset liga til næste sæson , at vi kan rykke lidt op i feltet GS igennem, det giver lidt mere engagement og lidt flere tilskurer. Det er det der skal give grobunden for en stærkere økonomi så vi kan spise med blandt "the final four" i GS og PO

Men uanset kommer fokus på øko til at styre dansk ish nogle år frem, og det er nok kun til vores fordel, for der er ingen tvivl om at vi ikke havde ligget 9 i GS, hvis klubber der ikke havde råd, havde måttet holde sig fra dyre indkøb!
Skytten

Postby Mogens Andersen » Thu Apr 09, 2009 5:22:32

Mads Møller er træt af AaB (hvem er ikke det), så det var måske noget at få ham til klubben?
Nå nej, Whitehawks snakker jo ikke med nogle spillere, så det kan da være ligemeget, lad bare den chance gå forbi kære Whitehawks.

http://nordjyske.dk/sport/forside.aspx? ... 10%2c5%2c3
Mogens Andersen

Postby Corry Perry » Thu Apr 09, 2009 5:46:11

[quote="Mogens Andersen"]Mads Møller er træt af AaB (hvem er ikke det), så det var måske noget at få ham til klubben?
Nå nej, Whitehawks snakker jo ikke med nogle spillere, så det kan da være ligemeget, lad bare den chance gå forbi kære Whitehawks.

http://nordjyske.dk/sport/forside.aspx? ... 10%2c5%2c3[/quote]

Det er da bare med at få kuglepennen op af lommen kære Mogens :wink:
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby Ishåki » Fri Apr 10, 2009 7:38:43

Må jeg minde om at denne Mads Møller tidligere af WH-fans er blevet udråbt til at være både usympatisk og et svin - personligt har jeg svært ved at se at dette kan ændre sig bare fordi han trækker den hvide trøje på.

Iøvrigt vil jeg ikke bytte Kasper P. for Møller. Rygterne går på at Kasper er på vej til AAB, men jeg synes faktisk han er blevet rigtig god ham Kasper, fremfor alt holder han sig nu væk fra straffeboksen...
Ishåki

Postby KBH » Fri Apr 10, 2009 8:19:21

Nu kender jeg ikke så meget til Mads Møller, så jeg skal ikke kunne vurdere, om han vil være et godt bytte ift Kasper P.

Kasper er helt klart blevet mere diciplineret i sin tid hos os, men jeg synes han spiller med for stor risiko og det koster af og til. Vi så det flere gange mod RMB i sæsonens sidste kamp.

Man kan da håbe på at Mads Møller blomster op, hvis han skulle skrive kontrakt med os. Nogen gange er det jo sundt med luftforandring :P
KBH

Postby Skytten » Fri Apr 10, 2009 8:50:32

Synes da vi skal beholde Kasper P og se om Mads Møller kan udvikle sig i WH trøjen, det kunne Stefan Lassen da :)
Altså svin og svin, når først en spiller der tidligere er benævnt som svin spiller for ens klub, så er han ikke et svin længere...tror de fleste fans fra andre klubber mener Mike G #23 er et svin og en hollywooddreng, men mon ikke de fleste vil elske at have ham på holdet.

Glemmer ikke hvor hadet Olaf Eller var som spiller og senere også som træner indtil han, ja rejste nordpå....så mange gode spillere benævnes som svin, fordi de gør alt det "trælse" ved ens hold.

Hvis Mads Møller er så træt af Aab, men har hus og kone i Aalborg, så er der kun 20 min (30 min) på motorvej til at prøve noget nyt, og så koster han nok ikke som mange andre backer...p.g.a situationen.

30 min på vejen betyder noget når det er 6 gange om ugen, så ud af busken WH og se om man kan lave en fornuftig aftale for begge parter.
Skytten

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks