Hva' fa'en er en fan

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Hva' fa'en er en fan

Postby Munk » Mon Apr 27, 2009 8:31:22

Man læser gang på gang i WH debatten indlæg fra folk der stort set udelukkende kritiserer. Disse indlæg bliver gang på gang besvaret hvor folk brokker sig over dette kritik. Denne brok kommer bla. fra folk der kalder sig "rigtige" fans - Et begreb jeg ærligt talt er ved at brække mig over. Hvornår er man en rigtig fan? Hvis der er "rigtige" fans - så må der også være "forkerte" fans?

I min verden eksisterer "rigtige" fans slet ikke. Der er kun fans. Nogle fans viser så lidt mere entusiasme end andre, men gør det dem mere "rigtige" fans?

Jeg syns da umiddelbart jeg er fan af Whitehawks. Kommer til de fleste hjemmekampe. Ser måske en enkelt eller 2 udekampe (når det er i Aalborg - så er der ikke så langt). Jeg hører ikke til blandt de der synger, men jeg råber da med på spillernavne når vi scorer og buh'er da også hvis dommeren eller en modspiller er et svin. Og jeg bærer et WH-halstørklæde. Jeg køber ikke sæsonkort, men hvis jeg gjorde, ville det være for at spare penge - ikke for at støtte klubben. Er jeg "go" nok til at være fan?

De der kalder sig "rigtige" fans har travlt med at lave kasser at putte os i. Man har så fundet på kasser som man har give stemplet rygklapperfans, eller medgangsfans. Hvorfor give disse negative (og lidt latterlige) prædikater, til fans der holder med samme hold som een selv. Man kan ikke påtvinge entusiasme. Ihvertfald ikke på denne måde.

Al ære og respekt til de der forsøger at skabe stemning i hallen. De skal bare ikke gøre os andre til lavere rangerende fans fordi vi ikke lige synger med.

Og til de negative som gang på gang skriver i debatten uden at have noget godt at sige. Der skal naturligvis også være plads til jer. I er også fans i min bog. Men når I formulerer jer negativt og bekendtgør at dem der ikke deler jeres mening er idioter, så knækker filmen, og så pisser I os andre af... Det er OK at have en holdning, men andre har andre holdninger.

Jeg vil ikke sige at min holdning er den rigtige, men I den gode debats navn giver jeg den til kende - deler jeg mon den med nogen?
Munk

Re: Hva' fa'en er en fan

Postby heintzel » Mon Apr 27, 2009 10:55:06

Hvad er rigtige fans. Det er i mine øjne de fans der altid har støttet klubben i tykt og tyndt, dem der kommer uanset om holdet spiller godt og skidt. Fans er dem der giver en klub sjæl og passion. Det er dem der giver klubber en identitet og det er ikke mindste dem der skaber den stemning på et isstadion alle os fans elsker.
Samt rigtige fans stiller ik klubben i dårligt lys i medierne... Som man desværre ser i fodboldklubber og så småt i hockey også..

Blot min mening
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Postby nielsen024 » Mon Apr 27, 2009 1:44:40

Hej vil da lige deltage i denne debat. Jeg giver Munk ret, der er ingen, der har patent på at være rigtige fans, det er vi alle på hver vores måde. Kommer man kun 3-4 gange i løbet af en sæson, så er man måske ikke helt rigtig fan. Det er meget svært at sige.

For mig personligt er hjemmekampene hellige, der kommer ishockey og White Hawks i første række. Har Moster Gertrud inviteret familien til boller og kaffe på en dag, der er hjemmekamp....Ja så skal jeg altså til ishockey. Det er ikke altid kvinder forstår os mænd, for hos rigtige mænd kommer sporten i første række hehe.

Vil lige kommentere det om kritik af sin egen klub som fan. Det synes jeg er helt okay, hvis det er berettiget. Sådan er livet, fansene er fantastiske i medvind, men må godt være utilfredse i modvind. Det er da ikke rart, når man står og ser sit favorit hold blive blæst ud af banen, det gør da ondt helt inde i sjælen, og de næste par dage er humøret præget af det. Spillerne skal vide, at de får fansene på nakken, hvis de ikke giver sig 100%, sådan er proffesionel sport skruet sammen.
Klubben bør også vide, hvis den træder på fansene, og der har vores eget publikum været tålmodige. Jeg ved godt, de fleste af pengene kommer fra en stærk erhvervsklub, men hele hallen er sgu snart indrettet udelukkende efter erhversklubben. Tåbeligt at sætte sådan en gang lort op på hovedtribunen, det er at pisse på hele langsiden.
Det er åbenbart bedre at 125 mænd i jakkesæt og slips, kan se noget ishockey på 1 række. Op i røven med pøblen på hele hovedtribunen...Det er for ringe af Elite Nord.

Glæder mig nu alligevel vildt til næste sæson, håber vi får en god en af slagsen.
nordjyden
nielsen024

Postby Mogens Andersen » Tue Apr 28, 2009 7:10:25

Du er fan, når du holder med et givet hold.
Dem der tror de er bedre fans end alle andre fordi de møder op til så og så mange kampe, råber så og så meget, glem det, i er ikke bedre fans end en husmor som får en fribillet og støtter holdet 1 gang i sæsonen.
Mogens Andersen

Postby nielsen024 » Wed Apr 29, 2009 9:43:23

Det kan jeg absolut ikke være enig i mogens andersen, det er noget vrøvl i mine øre. Jeg kan give dig ret i, at det ikke kan måles på råberi osv, men at man er en lige så stor fan, hvis man får en fribillet, og møder op 1 gang på en sæson, det er jeg uenig i.
Der er forskel på at være fan og holde med. Dem der møder op jævnligt, kan man kalde fans, dem der møder op 1 gang på en sæson, de holder med White Hawks, der er forskel.
Fansene det er dem, der møder op i modgang også. Dem der kun kommer, når det går godt, eller vi spiller mod Aab, de holder med White Hawks, men kan ikke kaldes fans.
Godt nok mener jeg, at ingen kan tage patent på at være rigtige fans. Mener dog man skal møde op til kampene, hvis man høre under betegnelsen "fans".
nordjyden
nielsen024

Postby Munk » Wed Apr 29, 2009 1:46:11

Det har intet som helst at gøre med hvor mange kampe du ser hvorvidt du er fan eller ej. Det har at gøre med om du interesserer dig for hvad der sker i og omkring klubben og hvordan det går klubbens hold.

Jeg kender flere der er fans af Manchester United. De færreste af dem har set en kamp på Old Trafford, men de interesserer sig for klubben. Derfor er de fans.

Men jeg er enig i at man naturligvis ikke automatisk er fan bare man har fået en fribillet og benyttet sig af den. Fanisme (hvis sådan et ord eksisterer) udvikler sig over tid.
Munk

Postby Mogens Andersen » Fri May 01, 2009 10:58:40

Hvem er mest fan?

Den der har gået til ishockey i 30 år og støttet holdet, men nu ikke kan komme til alle kampe pga arbejde og familie.

Eller de "nye" unge fans som kommer til hver en kamp, altså dem som bryster sig af at være rigtige fans, og kalder alle andre medløbere og andet vrøvl.
Mogens Andersen

Postby Corry Perry » Fri May 01, 2009 1:51:25

MA: jeg mener nu ikke man kan måle en fan på hvor mange år han/hun har set ishockey.

Jeg bliver snart 17 og har fulgt FIK og Whitehawks i 6 år. I de få år er jeg troppet op til hver en kamp så vidt det har kunnet lade sig gøre.
Alle har selvfølgelig en grund til ikke at kunne komme og det skal de have lov til uden at blive haglet ned. Men man skal ikke kalde sig en ÆGTE fan hvis man har kritiseret holdet hele grundspillet og så først komme derud til evt. semifinaler. DET er i min verden ikke en ægte fan :wink:
Janum bliver årets dommer!!!!!!!!!!!!! :D :) :? :( :x :evil:
Corry Perry

Postby WH » Sat May 02, 2009 6:43:26

De rigtige fans er selvfølgeligt de idioter som kalder sig det.
Dem som laver balade og tror de er hardcore hoooligans, men ikke kan andet end at råbe i flok, og sidde på Papas før kampene, det er fandeme ægte fans, lad os alle hylde de drengerøve.
WH

Return to Frederikshavn White Hawks