Skattekroner og HOCKEY

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Skattekroner og HOCKEY

Postby Stålkøbmand » Tue Sep 29, 2009 2:47:06

Så er der rav i den

Selvom jeg aktuelt betaler mine voldsomme skattekroner i Brønderslev kommune (undskyld) mener jeg ikke det kan være rigtigt at 250.000 skal være afgørende for en så vigtig del af profileringen af en by/kommune som Frederikshavn

Så kære byråd - SNITTERNE AF WHITE HAWKS - så kan i evt. tage det om 2-3 år, når de er selvkørende efter de "billige år" med gode danske og en del talenter

Eller hvad mener DU ?

(Branding er moderne - hvad får man for 250.000 - 1/4 side i BT henne i slutningen ......??) :roll:
Stålkøbmand

Re: Skattekroner og HOCKEY

Postby Hockey-kalle » Tue Sep 29, 2009 4:17:58

De 250000kr blev givet til WH og Fox for at de skulle gå ud og finde fælles branding og sponsorer og mig bekendt er der ikke kommet noget ud af det projekt bort set fra at pengene er brugt.

Ved de sidste 2 folketingsvalg har demokratiet i danmark besluttet at vi danskere ikke havde penge nok til os og derfor har i fået en regering som vil give skatttelettelser. Det har vi fået og der var ingen der brokkede sig da det gik godt men nu hvor alt køre ned af bakke og effekten af skattelettelserne er kommet ud til danskerne må der ikke spares nogle stedet.
Vi ligger som demokratiet og dets pengegrisk hed har redt.
Nå nu skal man jo ikke som mange siger blande sport og politik.

Kan WH og FOX ikke stå uden midler fra kommunen må de vælte.
Men gav alle en 10'er mere i entre så er alle glade(demokratiet har fået skatte lettelser og WH har når sæsonen er slut de 250000kr ind alligevel.

Hockey-kalle
Hockey-kalle

Re: Skattekroner og HOCKEY

Postby Skytten » Tue Sep 29, 2009 6:27:42

For at sætte tingene i relief: Budget i Frh Kommune er på 3.070,7 mia og ud af den post bliver der brugt 210,8 mio på oplevelsesrelaterede udgifter, dvs 6,86 % af budgettet. Af de 210,8 mio går 0,8 mio til sponsorater d.v.s 0,03 % af det sanlede budget eller 0,38 kr af hver 100 kr seddel der bliver brugt på oplev rela. udgifter.

Til sammeligning bliver der brugt 7,2 mio på musikarrangementer, eller 3,40 kr af hver 100 kr seddel

Synes måske nok man får en del omtale, tv dækning m.m for 0,8 mio som der er flere klubber der må dele, så det sgu ikke der man henter til de 110 mio der mgl - men man lukker nærmest alle eliteklubber eller gør dem lukningstruede.

Gør som i Hjørring, pis på alle og sæt skatten op med 2% :wink:
Men snitterne af det der trods alt markedsfører os for nærmest nul kr, eller fyr een leder i kommunen, der skal nok være een der gemmer sig :lol:
Skytten

Return to Frederikshavn White Hawks