Tilskuertal

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Re: Tilskuertal

Postby ForzaWH » Thu Dec 31, 2009 1:50:16

Er i høj grad enig med NO98. Tror også en væsentlig del af forklaringen skyldes finanskrisen. Ingen tvivl om, at de kære stolper nok holder nogle få væk, men i det store billede er det ikke her skoen trykker. Når nu vi taler om økonomi, mener jeg for øvrigt at klubben i langt højere grad skal profilere sig som Vendsyssels hold og ikke bare Frederikshavns. Jeg er overbevist om, at det vil kunne trække væsentligt flere erhvervssponsorater til klubben. Om det så også indebærer, at klubben skal omddøbes til Vendsyssel White Hawks, kan jeg fint leve med :)
ForzaWH

Postby occidio » Fri Jan 01, 2010 10:37:51

Nogle få væk. Jeg tror det er flere end som så. Som sagt taler jeg kun for mig selv, men selv med årskort har jeg ikke gidet stå der ude og se en halv kamp..

At døbe klubben om tror jeg så er en stor fejl.. Jeg tvivler på at det kommer til at trækker flere folk fra andre byer til. Tilgengæld mister Frederikshavnerne en hel del. Nemlig stoltheden over at det netop er deres by der er med..
occidio

Postby Slagteren » Fri Jan 01, 2010 2:00:16

Jeg holder af klubben og vores hold. Og hvis de ændre navnet til vendsyssel så midster jeg MEGET respekt for dem.
Slagteren

Postby Ishåki » Wed Mar 17, 2010 8:38:43

Til gårsdagens 5.kvartfinalekamp mod Rødovre var tilskuertallet 1772. Desværre er IscenterNord ikke egnet til så "store" tilskuertal, hverken på tilskuerpladserne, parkeringspladserne eller ved billetlugen, hvor der 10 min. inden kampstart var lang kø for at komme ind. Det sidste problem kan heldigvis løses på flere måder....

Hvad langt værre er, så er hallen slet ikke gearet til et publikumstal over 1200, hvis alle skal se bare det mindste af hvad der foregår på banen. Jeg forsøgte mig under kampen med flere forskellige pladser, incl. stolpeskoven, men trods mine 188 cm blev det aldrig helt godt - og jeg gik bl.a. glip af 3 ud af 5 mål...

Jeg har iøvrigt svært ved at se hvor de sidste godt 1000 tilskuere op til fuldt hus skal placeres, ved godt dette tal er bestemt udfra antallet og størrelse af udgange, men det ville være decideret uanstændigt at lukke så mange mennesker ind. Kan efter gårsdagens oplevelse godt forstå hvorfor folk ikke går til ishockey i Frederikshavn længere...

Trods alt snak om finanskrise, er der efter min mening kun een ting at gøre: Ryd hallen for alt indvendigt såsom balkoner, stolpeskov, cafeteria, hovedtribune mv., så der kun fremstår en rå hal og en isbane. En ny hovedtribune med den rette trinhøjde og hældning etableres. Bag begge mål kunne der sagtens laves nogle meget bedre tribuner, i sydenden kunne der eksempelvis bygges lidt i enden, i nordenden kunne man starte med at fjerne det gl. ishus ("Stokken"). Ja, og så skal der selvfølgelig laves balkoner til erhvervsklubben, men vel at mærke ikke efter det nuværende lap-på-lap koncept, men en helhedsløsning som ikke generer fodfolket med stolper.

Selvfølgelig vil ovennævnte kræver nogle millioner, men spørgsmålet er om man i længden har råd til at lade være...
Ishåki

Postby Stålkøbmand » Wed Mar 17, 2010 8:54:41

Dejligt - ikke nogen mukken over ting - bare konkrete og praktiske tiltag

Det er nemlig den fejl man desværre har været nødt til at lave, en lappeløsning, fordi midlerne var og er små

Men få nogle af klubbens mange erhvervs-folk til at regne på hvad ville være en SUPER og hvad ville være en OK løsning - de to tal kan så foreligges bestyrelse og erhvervsklub - og læg samtidig et regnestykke hvor man tager tilskuertallene for sæsonen og ganger med en faktor 1,2 - eller 1,3 - og se hvad det giver ekstra i kassen, entré samt ølsalg - you name it - om der er 1700 i hallen eller 2200 - det gør en MEGA forskel

Og kommer vi tilbage til tallene fra de bedre år - og det kan vi krise eller ej - så er der et Fort i Nord - at der er det i år skyldes vort skidegode hold med trænere og alle omkring det - det er IKKE grundet 700 og 800 tilskuere, hvor 50 fra modstanderholdet kan overdøve os.

Fortsæt den konstruktive debat ALLE 8)
Stålkøbmand

Postby Fisker Joe » Wed Mar 17, 2010 11:05:46

Hvis man skal til og eventuelt rydde hele hallen, ville det så ikke være en bedre ide med en helt ny hal i stedet for den gamle. Mon ikke der kan blive brug for en 3 ishal :)

Men som flere skriver om ,så er der brug for forbedringer, over hele linjen. Det er møgirriterende med stolper og lign, og samtidig er der et uudnyttet potentiale i salg fra cafeteriet , trøjer og lign. som vil give et ekstra tilskud til klubkassen. Der er nok arbejde til Mogens Andersen og co.!
Fisker Joe

Postby Mogens Andersen » Wed Mar 17, 2010 12:59:16

Og vi ved jo godt, at der var langt over 1772 tilskuere igår, det rigtige tal er langt højere, men sådan har det altid været i Frederikshavn.
Det er for dårligt, at man betaler en dyr pris for at komme ind, og så kan halvdelen af tilskuerne ikke se ret meget af kampen, men nu skider de jo på menige tilskuere, det er kun erhvervsklubben som det kommer an på.

Men men men vent bare og se, når regnskabet kommer så piver og hyler Mogens over manglende tilskuere igen igen fordi der er overbudgetteret med tilskuere igen igen, vi skal have skylden, bestyrelsen tager jo intet ansvar.
Mogens Andersen

Postby AK47 » Wed Mar 17, 2010 2:26:04

Mogens Andersen wrote:Og vi ved jo godt, at der var langt over 1772 tilskuere igår, det rigtige tal er langt højere, men sådan har det altid været i Frederikshavn.
Det er for dårligt, at man betaler en dyr pris for at komme ind, og så kan halvdelen af tilskuerne ikke se ret meget af kampen, men nu skider de jo på menige tilskuere, det er kun erhvervsklubben som det kommer an på.

Men men men vent bare og se, når regnskabet kommer så piver og hyler Mogens over manglende tilskuere igen igen fordi der er overbudgetteret med tilskuere igen igen, vi skal have skylden, bestyrelsen tager jo intet ansvar.

Dejligt at læse at den gamle Mogens A er tilbage :roll: :roll: :roll:
AK47

Postby Mogens Andersen » Wed Mar 17, 2010 2:41:31

Og det må være frygteligt for jer "RIGTIGE FANS" at se, at der kom så mange medløbere til kampen igår, det passer vel ikke de "RIGTIGE FANS", dem der virkeligt kan lave STEMNING i hallen, eller skal vi sige mangel på samme, i kan ikke engang finde ud af, at lave en fanklub, Hvor herre bevares.
Mogens Andersen

Postby JoE_Kaffe » Wed Mar 17, 2010 8:36:02

Mogens Andersen wrote:Og det må være frygteligt for jer "RIGTIGE FANS" at se, at der kom så mange medløbere til kampen igår, det passer vel ikke de "RIGTIGE FANS", dem der virkeligt kan lave STEMNING i hallen, eller skal vi sige mangel på samme, i kan ikke engang finde ud af, at lave en fanklub, Hvor herre bevares.

Du er en troll. Intet andet!
JoE_Kaffe

PreviousNext

Return to Frederikshavn White Hawks