Spiller "flugt"

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Spiller "flugt"

Postby Fisker Joe » Fri Jan 29, 2010 10:59:15

SOm det ligger under tråden med WH-rødovre så er der kommet lidt gang i snakken om diverse spillere der skifter klub.

Jeg har den holdning at når de unge spillere ikke er ældre end de er , så skal man ikke satse 100 % på 3-4-5 stykker, men have så mange som muligt. Nok kan en Meyer, Müller være lidt foran de andre unge på nuværende tidspunkt, men de rykker sig hele tiden forskelligt. Derfor mener jeg det er forkert at man ikke fordeler spille tiden mere lige, således alle får en fært at hockeyen på Elite plan - og ja så må der suppleres op med 1 div og u20 kampe.
Fisker Joe

Re: Spiller "flugt"

Postby nordjyden » Fri Jan 29, 2010 2:30:33

Jeg har den holdning at træneren skal sætte det til enhver tid stærketste hold, og sluse de spillere ind på en sådan måde at holdet svækkes mindst muligt, hvilket jeg tror trænerteamet også forsøger med den smalle trup vi har. Man kan altid være bagklog eller uenig i de valg trænerne træffer, men jeg er overbevist om at de nok ved bedre end os der står på lægterne. Det er også nemt for os at have en anden mening, vi kommer ikke til at stå til ansvar over for fans, hold og Elite Nord.
nordjyden

Postby Ishåki » Sun Jan 31, 2010 9:26:44

Problemet med mange unge er, at de ikke har tålmodigheden. At gå fra at være U17 spiller til at blive etableret elitespiller er en længere proces. Alt andet lige kræver det først og fremmest den rette fysik, vilje, hårdt arbejde og selvfølgelig også en smule talent.

Når man så føler sig forbigået, er det selvfølgelig lettest at prøve i en ny klub. På den konto har FIK således mistet (Kimose, Toft, Nørbak) og vil miste (Jelswig, Kennie) en håndfuld spillere til AAB. Heldigvis kommer der også nogle retur, eksempelvis Nikolaj Kristensen og senest Ronnie Bach.

Har aldrig helt forstået hvad der kan få en ung spiller fra FIK til at melde sig under fanerne i AAB. Kan man ikke spille sig på eliten i FWH kan man da slet ikke gøre det i AAB, hvor der i langt højere grad satses på et købehold. Og hvad er forskellen mon på at spille U20/1DIV i AAB fremfor FIK...!!??

Heldigvis er det ikke de helt store navne man mister på den konto, de ville under alle omstændigheder nok aldrig helt slå igennem. Eneste undtagelse er selvfølgelig Nørbak, som ser ud til at gå en lovende karriere i møde...
Ishåki

Postby Fisker Joe » Sun Jan 31, 2010 8:32:34

Men ved kun at satse på de bedste nu og her og lade de næst bedste flytte , mister man bredde. Som det ser ud nu bliver der jo kun satses på Højbjerg brødrene, Meyer, Søndergaard og Mark Müller. Det er som jeg ser det for smalt , specielt hvis et par stykker af dem forhåbentlig ryger til Sverige eller lign.

Min holdning at Henrik favoritiserer for meget på få for, hvilket kommer til at koste i den sidste ende. Derudover gælder det da også om at have konkurrence på pladserne, hvis Meyer ikke spiller godt jamen så smid ham af et par kampe til 1 div, og hiv en anden op - men det kan blive svært hvis springet fra de bedste lige nu til de næst bedste bliver for stort.

:twisted: Det nytter ikke Henrik har så stort et ego og så stærk en holdning at fordi han ikke kan lide en spiller af den ene eller anden årsag, forårsager at spillere flyttere væk fra klubben :roll:
Fisker Joe

Postby WH-fan » Sun Jan 31, 2010 11:22:07

Har I læst det N Nielsen skriver på Kanal Frederikshavn ? Det er lige mine ord:
Først Niklas Blokhus, så Kennie Christensen, som gennem ungdomsrækkerne har været det absolut største talent i FIK og det forlyder at der er endnu et talent, som er på vej til at forlade eliteholdet......
Hva´ dælen sker der ude i White Hawks ?
Sylter man talenter bare fordi de ikke er under 17 år ? ?
Superfint med Projekt 2014, men behold da de talenter, der har vist deres værd... Hvordan skal det ikke gå når "gamle spillere" går på pension, hvor er så den frederikshavnske stamme af spillere ?
Tænk blot på hvilke forholdsvis unge frederikshavnere der lige nu spiller i andre klubber: Kennie, Kimose, Nedermark, Ravn og Nørbak....
WH-fan

Postby Corey » Mon Feb 01, 2010 9:47:36

FIK er heldivis for første gang måske nogen sinde, så heldige at vi har flere talenter end vi kan sluse ind på holdet - Dem der ikke lige nu er plads til, kan så vælge at blive og kæmpe for en plads, eller de kan vælge at stoppe (som Blokhus gjorde med en flot selverkendelse af egne evner), eller de kan forsøge at kæmpe sig til en plads på et hold hvor der er knap så meget konkurrence.

Se positivt på det, ingen tager skade af at komme lidt væk fra de hjemlige græsgange - kan vi sende 10 spillere som vi ikke selv kan bruge pt. ud til andre klubber - og så bare halvdelen af dem kommer hjem igen - ældre mere erfarne, mere selvstændige, stærkere osv...... ja så er det sgu positivt for alle.

Lad os da glæde os over at vi nu har klasse talenter som vi ellers har misundt Herning og Rødovre for, og lad os håbe det går rigtigt godt for Kennie og de andre der rejser ud.

OBS angående Nørlund, var det ham selv der ville til Aab
Corey

Postby Corey » Mon Feb 01, 2010 10:17:00

Corey

Postby Corey » Mon Feb 08, 2010 2:51:55

Corey

Return to Frederikshavn White Hawks