Henrik Christiansen ud!

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Henrik Christiansen ud!

Postby Springsteen » Sun Mar 07, 2010 12:24:39

Efter første kvartfinale hjemme mod middelmådige Rødovre (0-2) må jeg simpelthen give min mening til kende om træner Henrik Christiansen, som i mine og manges øjne må tage en kæmpe del af æren for dette katastrofale nederlag!

Henrik har jeg egentlig syntes godt om på mange måder sæsonen igennem og vi har ikke været vidner til ret mange "kiksere" på hjemmebane. Men skal da love for hans manglende evner som træner på højt niveau blev udstillet til fulde igår, da det virkelig galdt... Playoff!

Værst:

1 periode. Vi kommer ud med den forventede tænding og pres og får kampen forærret af dommerne med powerplay på powerplays! Vi har hele 4 overtals altså 8 minutter i første periode! Her prøver Henrik Chistiansen igen, som vi har set et par gange i de sidste kampe med helt vanvittige vores langsommeste og tunge spillere som sin foretrukne opstilling. Som angribere: Mads Møller (back) - Christian Scholdian (back) - Mike Grey!
Som backs: Mads Bech! og så Thomas Reinert. Dette er for alle en fuldstændig vanvittig sammensætning i et powerplay, der kræver spillere med teknik, hurtighed og målfarlig!!! Dette besidder ingen af disse tre der skal spille angribere og skabe et kanon powerplay! Det er simpelthen mig en gåde hvad der foregår i knolden på Henrik. At finde på sådan en ny løsning når det gælder, vi så allerede mod Rungsted og i Odense at disse tunge drenge ikke på nogen måde har klassen til at spille powerplay!!!
Hvorfor skal vores super kæde med Lie, Jensen og Mayer ikke længere være første femmer i power??? Og Birnstill med de fantastiske finter, der kan splitte ethvert boxplay! Nu får de kun de sidste 40-50 sek og det er bare umulligt og få momentum så, når man altid får andet skiftet i powerplays!

Væst ved dette er at Henrik ikke ændre på denne formation kampen igennem på trods af Rødovre pådrager sig 10 x 2 min i kampen :twisted:
Henrik Christiansen taber denne kamp får os på den gigantiske brøler og er handlingslammet på alle måder, på trods af det aldrig fungerede fra første powerplay, føj!!!

Jeg syntes det er glimmerende at tage Reinert op som back i powerplay, ligesom det er en spiller som Reinert der også er kanon som angriber med Jensen og Lie, det bliver pisse farligt når disse teknikkere køre den rundt og alle kan tilmed sætte et powerplay flot op! Men det så vi heller aldrig ham brugt til i går.

Jeg håber da virkelig Henrik har set nok elendighed i Rødovre kampen alene med Mads Møller, Scholdian og Grey som sin foretrukne powerplay opstilling ellers er det playoff over på LørdaG!!!

En anden ting Henrik også kikser totalt i kampen er han hele vejen igennem køre med 4 kæder! Det er nogen kampe en udemærket beslutning og vores 4 kæde gjorde det sådan set flot! Men det betyder vi aldrig får fat med vores to bedste kæder og specielt a kæden. Når de kommer så meget mindre på banen så kommer disse aldrig ind i kampen og får det momentum de normalt har fordi der går så langt mellem skiftene! Det er bare ikke altid en fordel med lange hvile pauser og i går var der sandhed virkelig brug for Lie-Jensen og Mayer fik lov at køre hårdt på og presse Rødovre, specielt når disse heller ikke fik ret meget istid i alle de powerplays!

Når det så er sagt skulle den gode Henrik måske overveje om vores 3 kæde (Jokinen-Piroutek-Nordentoft) ikke var dem der skulle spares noget, for det er i sandhed en elendig kæde uden power, og farlighed offensivt!!!

Lige på falderebet for at understrege Henrik Christiansens taktiske skandaløse kamp vil jeg nævne, hvad sker der når han vælger at beholde Frederik i målet med 3 min tilbage af kampen og mulighed for at spille 5 mo3 i ét minut??? Han ved at vi fra 58 min til 60 min skal spille i undertal og vi får en kæmpe forærring af dommer alligevel med udvisninger til Rødovre og kan spille 5 mod 3 for første gang i kampen!! I stedet vælger han først at tage målmand når Rødovre er 5 mand på isen igen og vi er 4 Skandaløst!!!

Og dem der fik de sidste to minutter oven i købet bliver vores værste kæde med Jokinen-Radim og Nordentoft, der tabte man virkelig kæben og følte det var en parodi man havde betalt for at komme ind til og ikke årest første kvartfinale mod Rødovre, hvor vi havde alle muligheder for sejr. Men den blev ødelagt ene og alene af vores træner kampen igennem med ukompetente beslutninger og manglende coaching.

Jeg gætter på der står 650 til næste hjemmekamp.

Tak for en god sæson Henrik...
Springsteen

Re: Henrik Christiansen ud!

Postby heintzel » Sun Mar 07, 2010 12:44:44

HOLD NU KÆFT EN GANG MUND.... du lige kom af med der . Selvfølgelig var det ik godt nok at vi taber vores hjemmebane fordel i den første kamp , men ligefrem beskylde HC for at vi tabte . Hva nu hvis vi havde scorede på vores pp i de 2 første perioder , og havde vundet kampen , så skulle HC måske ha haft en livstid kontrakt.
Vi havde en offday samt rødovre spillede en god gang pindsvin hockey som vi ellers har levet højt og flot på i mange år, denne gang var det os som blev ramt... Samt har rødovre nu et ganske godt hold....
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Postby JoE_Kaffe » Sun Mar 07, 2010 3:18:05

Jeg holder 100% med Springsteen og hans analyse af vores powerplay. Kæft, hvor er det ringe. Jeg har set næsten samtlige hjemmekampe og enkelt udekamp (0-1 i Aab). Om vi spiller 5 vs 4 eller 5 vs 3, så kommer der aldrig noget tempo over vores PP. Det er ligefrem en fordel for modstanderne at være i undertal. Når vi endelig kommer på plads oppe i angrebszonen, skyldes det ofte en fejl fra modstanderne. Sådan skal det bestemt ikke være!

At kampen generelt igår var præget af slutspilsnerver og en ellers kollektiv offday, kan desværre ske for selv de bedste og jeg er 100% overbevist om, at der er rettet op på det allerede til på tirsdag.

Vi ses i hallen på torsdag!
JoE_Kaffe

Postby Slagteren » Sun Mar 07, 2010 3:18:44

Jeg giver dig ret Heinzel.

HC har gjordt MEGET for vores hold og han er ikke skylden til vores nederlag igår, vi mangler som HC selv sagde det:En kanon forward som kender spillet. Men det blev der ikke penge til.

1 ting som jeg så må sige omkring HC. Stop nu med og sæt din søn ind!! Rasmus #9 for ALT for meget spille tid, og han skal SLET ikke ind når vi spiller PP.

Men også til WH-fans. Hvor var i henne? troede folk ville vise sig til slutspillet men nej.
Slagteren

Postby Skytten » Sun Mar 07, 2010 3:36:05

Der kan skrives og siges meget om WH, spillet og træner, men at forlange træners afgang sådan lige efter 1 kamp i PO det er nok lidt overdrevet, men der er dog visse ting der ikke er helt forkert observeret.

Enten så gider folk i vendsyssel ikke længere sport på topniveau eller så har de ingen penge eller ja jeg ved det sgu ikke, men 1146 tilskurer til 1 kvartfinale i PO det er skræmmende lavt og jeg kunne godt tænke mig at der blev sat en analyse igang evt. på Kanal Frederikshavn om hvorfor ingen gider komme og se alle de dygtige unge blandet med gode gamle. Mange har råbt på egen avl i mange år, men måske der alligevel skal en eller anden "superstjerne" til at trække folk til, men pinligt lavt tilskureantal hele sæsonen.
Skytten

Postby flems » Sun Mar 07, 2010 6:53:11

godt at se at vi allerede har en ny træner når henrik er færdig.
tillykke med posten :lol:
flems

Postby Ishåki » Sun Mar 07, 2010 7:59:49

Skytten wrote:Enten så gider folk i vendsyssel ikke længere sport på topniveau eller så har de ingen penge eller ja jeg ved det sgu ikke, men 1146 tilskurer til 1 kvartfinale i PO det er skræmmende lavt og jeg kunne godt tænke mig at der blev sat en analyse igang evt. på Kanal Frederikshavn om hvorfor ingen gider komme og se alle de dygtige unge blandet med gode gamle. Mange har råbt på egen avl i mange år, men måske der alligevel skal en eller anden "superstjerne" til at trække folk til, men pinligt lavt tilskureantal hele sæsonen.

Jeg må sige det igen: Stolperne - man ligger som man selv har redt. Trods at man har været 3'er siden jul og egentlig har præsteret nogle gode resultater (på hjemmebane), ja så kommer der altså kun de her 6-800. Så 1146 er da en mærkbar fremgang - trods det helt umulige tidspunkt lørdag 1930. At entreen for voksne er steget fra 90 til 125 kr. (+40%) og for børn fra 50 til 75 (+50%) lægger jeg ikke så meget i, da det nok kun er de mest hardcore fans som har undersøgt det inden de tager hjemmefra. Men kommer der ikke et godt resultat i Rødovre på tirsdag, vil man nok være nede på de sædvanlige 6-800 til TV-kampen på torsdag...

Ærgerligt at hjemmebanefordelen allerede forsvandt i første kamp, det er ellers den man har kæmpet for gennem hele grundspillet. Qua de manglende udebanesejre, hænger semifinalen desværre allerede i en tynd tråd...
Ishåki

Postby Corey » Mon Mar 08, 2010 8:19:47

Sikke noget ævl, for det første er Rødovre ikke noget walk over, det er et hold på niveau med os, faktisk var de bedst indbyrdes i grundspillet.

PP Som jeg så det blev de fleste af RMB´s udvisninger taget på Jesper Jensen kæden. Da de så lige har været inde i et skift, er det naturligvis ikke dem der skal starte inde i PP - desuden kører man ikke med kun 1 kæde i et PP.

Vi har da haft stor succes tidligere med at have Schoildan inde foran mål i PP, det var faktisk den taktik der slog Rødovre ud af kvartfinalen for 2 år siden.

Jeg syntes faktisk Nordentoft var et af lyspunkterne i den kamp, dem der skuffede mig var 1. kæden, og især Jesper Jensen, det var ikke lige hans kamp, mon ikke det bliver bedre, han er en klasse spiller.

Vores PP var en ynk, ingen tvivl om det, men det er PO det her, ingen ting er som det plejer - det er hård fight, og så skal vores kaptajn sgu lade være med at lave sådan en hjerneblødning 5 min. før tid, det var ham der ødelagde vores mulighed for at sætte en slutspurt ind.
Corey

Postby Ilya Dubkov » Mon Mar 08, 2010 9:20:51

Rolig nu kære venner. Vi har altså seks kampe tilbage at spille endnu, inden den her kvartfinaleserie er ovre.
Ikke grund til panik på nogen måder.
Det var en off-day, hvor flere af de rutinerede ikke var helt oppe i gear, og det gjorde nogle af de unge handlingslammede. Det var bare ærgeligt, men hvis først vi går i panik og tænker det her er noget lort, ja så er det først det går galt og slutter på lørdag.
Husk nu på vi har haft, og har stadig, en fantastisk hjemmebane, og jeg tror ikke Rødovre vinder heroppe mere end den ene gang. Så vi skal altså blot vinde én kamp i Rødovre, og bliver det ikke i morgen, så skal vi heller ikke gå i panik. Det kan blive på lørdag, eller næste torsdag, det er tidligt nok.
Jeg er på ingen måder bange for det her.
Ses i Rødovre i morgen.
Og ham der giver Henrik skylden for nederlaget. Typisk der skal komme sådan en gang bræk når vi lige har tabt en vigtig kamp. Men keep up the good work Henrik.
Ilya Dubkov

Postby Ishåki » Tue Mar 09, 2010 10:29:41

Det bliver en laaaang play-off serie mod Rødovre, udtalte HC i sidste uge... :?
Ishåki

Next

Return to Frederikshavn White Hawks