Henrik har jeg egentlig syntes godt om på mange måder sæsonen igennem og vi har ikke været vidner til ret mange "kiksere" på hjemmebane. Men skal da love for hans manglende evner som træner på højt niveau blev udstillet til fulde igår, da det virkelig galdt... Playoff!
Værst:
1 periode. Vi kommer ud med den forventede tænding og pres og får kampen forærret af dommerne med powerplay på powerplays! Vi har hele 4 overtals altså 8 minutter i første periode! Her prøver Henrik Chistiansen igen, som vi har set et par gange i de sidste kampe med helt vanvittige vores langsommeste og tunge spillere som sin foretrukne opstilling. Som angribere: Mads Møller (back) - Christian Scholdian (back) - Mike Grey!
Som backs: Mads Bech! og så Thomas Reinert. Dette er for alle en fuldstændig vanvittig sammensætning i et powerplay, der kræver spillere med teknik, hurtighed og målfarlig!!! Dette besidder ingen af disse tre der skal spille angribere og skabe et kanon powerplay! Det er simpelthen mig en gåde hvad der foregår i knolden på Henrik. At finde på sådan en ny løsning når det gælder, vi så allerede mod Rungsted og i Odense at disse tunge drenge ikke på nogen måde har klassen til at spille powerplay!!!
Hvorfor skal vores super kæde med Lie, Jensen og Mayer ikke længere være første femmer i power??? Og Birnstill med de fantastiske finter, der kan splitte ethvert boxplay! Nu får de kun de sidste 40-50 sek og det er bare umulligt og få momentum så, når man altid får andet skiftet i powerplays!
Væst ved dette er at Henrik ikke ændre på denne formation kampen igennem på trods af Rødovre pådrager sig 10 x 2 min i kampen

Henrik Christiansen taber denne kamp får os på den gigantiske brøler og er handlingslammet på alle måder, på trods af det aldrig fungerede fra første powerplay, føj!!!
Jeg syntes det er glimmerende at tage Reinert op som back i powerplay, ligesom det er en spiller som Reinert der også er kanon som angriber med Jensen og Lie, det bliver pisse farligt når disse teknikkere køre den rundt og alle kan tilmed sætte et powerplay flot op! Men det så vi heller aldrig ham brugt til i går.
Jeg håber da virkelig Henrik har set nok elendighed i Rødovre kampen alene med Mads Møller, Scholdian og Grey som sin foretrukne powerplay opstilling ellers er det playoff over på LørdaG!!!
En anden ting Henrik også kikser totalt i kampen er han hele vejen igennem køre med 4 kæder! Det er nogen kampe en udemærket beslutning og vores 4 kæde gjorde det sådan set flot! Men det betyder vi aldrig får fat med vores to bedste kæder og specielt a kæden. Når de kommer så meget mindre på banen så kommer disse aldrig ind i kampen og får det momentum de normalt har fordi der går så langt mellem skiftene! Det er bare ikke altid en fordel med lange hvile pauser og i går var der sandhed virkelig brug for Lie-Jensen og Mayer fik lov at køre hårdt på og presse Rødovre, specielt når disse heller ikke fik ret meget istid i alle de powerplays!
Når det så er sagt skulle den gode Henrik måske overveje om vores 3 kæde (Jokinen-Piroutek-Nordentoft) ikke var dem der skulle spares noget, for det er i sandhed en elendig kæde uden power, og farlighed offensivt!!!
Lige på falderebet for at understrege Henrik Christiansens taktiske skandaløse kamp vil jeg nævne, hvad sker der når han vælger at beholde Frederik i målet med 3 min tilbage af kampen og mulighed for at spille 5 mo3 i ét minut??? Han ved at vi fra 58 min til 60 min skal spille i undertal og vi får en kæmpe forærring af dommer alligevel med udvisninger til Rødovre og kan spille 5 mod 3 for første gang i kampen!! I stedet vælger han først at tage målmand når Rødovre er 5 mand på isen igen og vi er 4 Skandaløst!!!
Og dem der fik de sidste to minutter oven i købet bliver vores værste kæde med Jokinen-Radim og Nordentoft, der tabte man virkelig kæben og følte det var en parodi man havde betalt for at komme ind til og ikke årest første kvartfinale mod Rødovre, hvor vi havde alle muligheder for sejr. Men den blev ødelagt ene og alene af vores træner kampen igennem med ukompetente beslutninger og manglende coaching.
Jeg gætter på der står 650 til næste hjemmekamp.
Tak for en god sæson Henrik...