Steve Birnstill

Hvis der bliver behov for andre klub forums åbner vi det gerne

Steve Birnstill

Postby Springsteen » Wed Apr 14, 2010 9:28:10

Som trofast supporter igennem det meste af mit liv er jeg ganske enkel målløs over at høre direktør Mogen Andersen udtale, at der ikke er råd til at beholde vores i særklasse bedste spiller Steve Birnstill, der om nogen er manden bag vores fantstiske sæson i år med et lav budget hold af rang!

I mine øjne er det ingen mindre end skandaløst ledelse, hvis man ikke sætter alt ind på at tilbyde Birnstill en ny super kontrakt!

- Birnstill har givet alt til klubben, han bliver hentet som en ung fyr der ikke koster klubben meget mere end en pose kartoffelser sin første sæson! På trods af dette gør han sig imponerende gældende blandt 10-11 andre højt betalte udlændinge i en stærk liga sidste år!

- I år er der kun råd til én "rigtig" udlændning i form af Birnstill og han tager det fulde ansvar, løfter sit spil endnu mere og viser back spil i den danske liga på et niveau, som vi kun sjældendt ser her hjemme, går forrest på et WH hold der har brug for en type af den slags, vi har en mand der er suveræn til at sætte og styre et powerplay, hvlket ellers er en total mangel vare og sjældent set i Frederikshavn!

Jeg ved ikke hvad Birnstill har fået af penge i år, men vi alle ved han har været eneste udlændig på lønningslisten der er værd at snakke om i år, alene bare på den konto er det er skandale at han ikke tilbydes en endnu bedre kontrakt nu efter sådan en kanon sæson! :x

Når jeg samtidig ved at spillere som Thomas Reinert og Mike Grey har hævet en hyre på ca. 300.000 kr hver i år (Hvilket jeg syntes er 100% i orden i øvrigt), så er det jo ganske enkel fuldstændig vanvid og idiotisk og mangel for respekt for yderst proffesionelle og loyale Birnstill, at han ikke tilbydes en kanon kontrakt på 400.000-500.000 kr.! Jeg er tror ikke på Birnstill tager til Esbjerg Ålborg, SønderjyskE, hvis han får tilbudt hvad manden til fulde har vist sig værd for os i år.

Og mangler klubben måske 200.000 kr i og kan tilbyde det der skal til her, ja så må man virkelig kigge på nogen af de eksisterende kontrakter og måske driften... Det kan bare ikke passe vi ikke har råd til én super udlændig her i klubben!

Bliver vanvittig skuffet og mister alt, hvis man ikke magter og gøre et KÆMPE arbejde for vi har Birnstill i truppen 2011!!!
-
Springsteen

Re: Steve Birnstill

Postby Slagteren » Thu Apr 15, 2010 4:58:15

En lille kommentar til dit indlæg her, fordi jeg tror ikke du har læst/hørt rigtigt efter.

Han udtaler sig at hvis det handler om penge, ja så kan Whitehawks simpelt hen bare ikke hamle op med Efb og Aab.

Han siger på intet tidspunkt at han ikke gerne vil give ham en god kontrakt, eller at det ikke må blive bedre end den han havde i denne sæson.
Slagteren

Postby superfreshdk » Thu Apr 15, 2010 6:30:44

Rystende læsning....

Selvfølgelig skal de ikke ud og give Birnstill en kæmpekontrakt for at beholde ham... Steve er super god og vigtig for os, men vi skal da ikke ud og ødelægge det økonomiske fundament vi forhåbentligt er ved at bygge op....

Budgettet for næste år hedder i alle klubberne max 4 x egenkapital.... I år havde vi ingen egenkapital, men fik lov at bruge op til 4.mio da det er en overgangssæson... Så vidt man har ku læse sig til har vi brugt knapt 3 mio af dem... Så bare for at beholde nuværende trup med nuværende lønninger skal vi altså have oparbejdet en egenkapital på 750.000 før næste sæson.. Ved ikke om det er realistisk.. Mener i løbet af denne sæson fik præsenteret sidste års regnskab der viste et minus på en lille mio....Så bare for at beholde nuværende trup skal der saks susme være tjent nogle penge....

Skal Steve så have fx 200.000 mere end i år så er vi allerede på 3.200.000 kr... Spillere som Jesper Jensen, Meyer og Lie er nok også interesseret i som min at beholde deres lønniveau for at blive i klubben... En ny spiller vil vi sikkert også gerne se (de ledte jo efter en powerforward i denne sæson).... Og så er vi pludselig godt over dette års budget, og skal derfor have en noget større egenkapital...

Nej lad os se realistisk på det... Hold lønningerne lave, brug tid og penge på at udvikle vores egne talenter og opbyg et fornuftigt økonomisk fundament... Det er umiddelbart den eneste vej frem hvis vi også skal have tophockey i Frederikshavn i fremtiden....

/Anders
superfreshdk

Postby Ishåki » Thu Apr 15, 2010 1:07:45

Mener nu at lønloftet for 2010/2011 er 2 millioner plus 4xEK, dvs. hvis man har 500.000 på bogen kan man signe for ialt 4 mill. Har man ingen penge må man nøjes med de 2 mill. Bl.a. derfor har den netop overstået sæson været så utrolig vigtig rent økonomisk, da klubberne jo er nødsaget til at komme ud med et plus af en vis størrelse - ellers smuldrer fundamentet, da lønloftet mig bekendt omfatter alle i klubben, altså ikke kun spillere, men også direktør, trænere, kontorpersonale osv.
Ishåki

Postby ForzaWH » Sun Apr 18, 2010 6:00:12

Såvidt jeg husker, så skulle holdene også kunne præstere et driftsoverskud for at få lov til at køre med et spillerbudget på over 4 mio (De store klubber vil jo ellers altid kunne opbygge EK via indbetalinger fra sponsorer og/eller kommuner). Så hvis der er nogen, der virkelig er indsat i overrenskomsten, må vedkommende meget gerne skrive en kort bemærkning om, hvad der virkelig gælder.

Dog er jeg ikke i tvivl om, at skulle Whitehawks ende med at opfylde alle kravene til at kunne signe spillere for over 4 mio, hvor f.eks. Aab, SE eller Herning ikke skulle opfylde kraven - Så ændres kravene eller der gives dispensationer :twisted:
ForzaWH

Postby nordjyden » Sun Apr 18, 2010 12:32:59

Jeg tror som tiderne er pt. at man ikke kommer i nærheden af 4 mill. i næste sæson, jeg tror at det bliver som i år eller måske lidt mindre. Jeg tror heller ikke at der er andre end SE der kommer op over 4 mill. næste år.

Nordjyden

Guldet til Frederikshavn næste sæson :D :D :D
nordjyden

Postby Nordjyden #11 » Thu Apr 22, 2010 2:05:10

Så røg Birnstill :( mon Ma finder en der kan "erstatte" ham?
Guld i 1989 og 2000 ! skal vi ikke holde statistikker og nakke guldet i 2011? :D
Nordjyden #11

Postby superfreshdk » Thu Apr 22, 2010 2:25:34

Selvfølgelig kommer der en erstatning for Birnstill... Om det bliver en spiller af samme kvalitet vil kun tiden vise...

Vi er i en økonomisk situation hvor vi er nødt til at handle de lidt billigere spillere, så "stjerne"-evner er jo ikke altid en sikker ting ved de nye... Men vi kan jo være heldige at ramme en billig kvalitetspiller igen som vi nu gjorde med Birnie....

/Anders
superfreshdk

Postby ForzaWH » Thu Apr 22, 2010 5:18:26

Lige her og nu kan vi ikke finde en erstatning for Stevie. Men på sigt tror jeg meget på Mark Müller. Han er et kæmpetalent, der ligesom Stevie er en meget offensiv back :P
ForzaWH

Return to Frederikshavn White Hawks