Hej Peter :-)

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

Hej Peter :-)

Postby Jeff Corey » Wed Jan 30, 2008 11:35:33

Godt du er kommet herind, vil jeg først sige 8)

men jeg har tænkt lidt over, hvorfor kom du egentlig tilbage til Danmark fra USA?
kunne du ikke lide spillestilen derovre?

Postby Peter Hirsch » Thu Jan 31, 2008 9:33:15

Hej Jeff :?
Der var mange grunde til at jeg forlod Bakersfield så tidligt som jeg gjorde. Der var tre hovedpunkter, som gjorde at jeg valgte at tage hjem.

1. Mit mål var at komme til AHL. Jeg fik lov at tage på camp i Utah(AHL) med beskeden fra Bakersfield at ville de beholde mig, var jeg fri til at gå. Det gjorde jeg så og det gik over al forvendtning. De var positivt overraskede og ville gerne beholde mig, men havde skrevet kontrakt med tre målmänd over sommeren. Det havde de så lige "glemt" at fortälle mig i Bakersfield.

2. I starten af säsongen havde vi et möde med NHLPA (spillernes fagforbund) som advarede os om at NHL ville strejke (hvilket skete) året efter og at det ville indebäre en overflod af spillere på det amerikanske marked. Der udover ville mange söge til Europa og der ville blive kamp om pladserne...

3. I Bakersfield blev jeg lovet en målmandsträner (NHL) som skulle arbejde og läre/vende mig til spillet derovre. Det skete naturligvis ikke. Jeg blev konstant holdt til ilden med små lögnhistorier om interesse fra NHL og at jeg kunne blive kaldt op til AHL, hvilken dag som helst.

Alt ialt blev det for meget og mit spil var op og ned. Til sidst bestemte jeg at tage hjem og glemme det cirkus. Men jeg kunne faktisk godt tänke mig at tage tilbage, for det var en fed oplevelse! Og med det jeg lärte på og uden for banen, tror jeg at väre lidt mere cool i visse situationer. Man bliver jo klogere med årene.

Med venlig hilsen
Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Postby Smukke » Fri Feb 01, 2008 4:03:04

Hej Peter

Hvorfor var det du valte at spille for Aab

Hvordan syntes du det går i Aalborg

Hilsen Anne
Smukke

Postby Peter Hirsch » Thu Feb 07, 2008 10:47:48

Hej Smukke :shock:
Jeg ville gerne til Aab da det er en klub med ambitioner, gode drenge på og omkring holdet, Gigantium mm. og en dejlig by! (efter hvad jeg havde hört)

Jeg synes det går fint her. Der er selvfölgelig ting der skal forbedres men alt ialt meget positivt! De ting holder jeg for mig selv, da det kun kan slå tilbage, hvis jeg nu fortäller om det :lol:
Med venlig hilsen
Peter H.
Peter Hirsch

Return to Spiller - Peter Hirsch