Stilaeter indenfor målmandsspillet

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

Stilaeter indenfor målmandsspillet

Postby Mikael » Thu Feb 07, 2008 10:52:17

Hej Peter

Kan du kort forklare hvad de forskellige stilarter er, indenfor målmandsspillet?
Her tænker jeg på at man hører om butterfly stil , stående stil ? ved ikke om der er andre.

Hvilken stil praktiserer du selv?!

Ps. Mon ikke dit indre ur har glemt at fortælle dig at du ikke står for Cobras, - fordi du har stået lidt for godt mod Rødovre i år. :twisted: , dermed mener jeg selvfølgelig at dem der 100 km nord for københavn plejer at give den max gas mod Rødovre. Ihvertfald i tidligere tider hvor du selv var en del af klubben.

Mvh
Mikael
Mikael

Postby Peter Hirsch » Fri Feb 08, 2008 11:20:27

Hej Mikael!
Hver målmand har sin stil. Den gamle "stående stil" er der ikke mange der bruger längere. Med stående stil, menes det helt enkelt at målmanden, bliver stående så länge han kan. Den gamle skole lärte os at jo längere vi stod på sköjterne, jo bedre. At vi mistede balance og rörlighed når vi gik ned på knä. Men spillet har ändret sig sig meget de seneste 10 år og nu bruger alle mere eller mindre butterfly-modellen.
Den går ud på sidde på knä og lukke isen af. Det målmändene idag er så meget bedre til er at beväge sig med spillet, når vi sidder dernede. Samtidigt er målmändene blevet noget större end de var i gamle dage!
Jeg er af den gamle skole, men pröver at fölge med udviklingen. Så midt imellem.

Mit eksempel:
Stående stil: Magnus Ericsson, Vojens.
Butterfly : Patrick Galbraith, Vojens.

Med venlig hilsen
Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Return to Spiller - Peter Hirsch