Koenig

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

Koenig

Postby Mikael » Wed Oct 01, 2008 10:56:29

Hej Peter

Hvad synes du om Trevor Koenig? Tænker ikke så meget i forhold til kampen mod AAB (er jo altid nemt at sige man er god når man holder nullet), men mere i forhold til hans stil.

Han er vel en relativt offensiv målmand og er ude af målet ret ofte og arbejde med puckene der kommer.

Er hans stil typisk canadisk eller bare atypisk?

Mvh
Mikael
Mikael

Postby Peter Hirsch » Thu Oct 02, 2008 10:14:07

Hej Michael!
Havde jeg ud fra kampen igår skulle bedømme ham, havde nok skrevet at det ville være svært at svare på. Med det mener jeg at vi, ud af 40 skud, havde 3-4 store målchanser. Resten var vi blevet styret ud på kanterne eller presset til at kaste pucken mod mål og de sad for det meste i maven på ham. Men det er også hans fortjeneste, for han var på det rigtige sted på det...
Jeg spillede imod Mr. Koenig i USA flere gange og ved at han er en ganske dygtig målmand. Jeg synes ikke han af den klasiske nordamerikanske målmandsskole. Men han er rigtig god med staven og det er blevet en del af Rødovres forsvar/angrebspil.

Med venlig hilsen

Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Postby 3jw1n » Thu Oct 02, 2008 11:59:20

Vil så gerne høre dig om to ting i denne forbindelse om hvilken målmand i den danske liga du ser som den bedste målmand, hvis man forsøger at se bort fra holdet ved godt det betyder meget som du siger "nemme" og svære skud. du må meget gerne begrunde dit svar? og så vil jeg gerne høre hvem du ser er den bedste upcomming ved det er svært da du jo ikke ser alle. Men her tænker jeg på f.eks. Dennis Aaby og Nørbak som allerede nu jo begge har gjort det "okay" med istid i den danske liga. Det sidste spørgsmål bliver om du tror det går udover danske målmand der hentes "stjerne" Keepere i udlandet som eks. Koenig Leinonen Pisar.
3jw1n

Postby Peter Hirsch » Thu Oct 02, 2008 1:26:52

Hej!
Hvis vi bortser fra holdene og kun kigger på målmændene, så synes jeg at Pisar er den bedste herhjemme. Normalt kan man ikke score én mod én (skud el. breakaway) mod ham. Han ved som regel hvor folk skyder før de selv ved det :shock: Med hensyn til de unge herre er det, som du selv skriver, svært for mig vudere. Ser Nørbak til dagligt og tror at han kan blive rigtig god med tiden!
Det er selvfølgelig en bremseklods for de unge målmænd at der er så mange gode udlandske keepere i ligaen. Men der er ikke så meget at gøre for klubberne. En måde at få en dansk målmand frem er, som de gjorde i vojens sidste år. Patrick var ved at være klar og ved siden af skulle Greer havde været, men han blev skadet. I stedet for at hente en af de helt store kanoner, arvede man Magnus Ericsson fra Odense. Og på den måde fik Patrick chansen til at udvikle sig med en "sikring" bag sig. Dette kræver dog at klubben er villig til give det chansen og man skal finde en målmand der vil agere læremester.
Håber det gav svar på dine spørgsmål!

Med venlig hilsen
Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Postby 3jw1n » Thu Oct 02, 2008 1:38:59

Mange tak for svaret. Det kunne jeg jo godt lide som FIK fan :P Håber nu stadig vi ser dig i Norge :D Fortsat god sæson :D og held og lykke håber vi ses i finalen :D Der er altid god stemning til disse lokalbrag.
Tænkte på hvor meget en målmand tænker over hvad der bliver råbt under kampen, som eks. den vi jo tyger til at bruge om dig, hvis vi får mulighed for det, "si si si" eller hvis hjemme publikum råber "HIRSCH"?
Hilsen
Peter V
3jw1n

Postby Peter Hirsch » Thu Oct 02, 2008 2:18:30

Hej Peter!
Jo når jeg ikke er en del af spillet hører jeg det meste af hvad I råber. Jeg tar det ikke så tungt, faktisk tvært imod. Jeg har hørt det meste igennem min karriere og synes det sjovt nok at folk gider. Hvor ville det dog være kedeligt uden ikke sandt?!!

//Hirsch.
Peter Hirsch

Postby 3jw1n » Thu Oct 02, 2008 9:24:50

det er vel en af grundene til både du og jeg holder af sporten... :D du har jo selvfølgelig nok haft flere fans på nakken end de små stadions i danmark :D
3jw1n

Return to Spiller - Peter Hirsch