Psykologien ved en stor redning?!

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

Psykologien ved en stor redning?!

Postby Mikael » Wed Feb 13, 2008 12:43:59

Hej Peter

Jeg var ude og se kampen i dag mellem Rødovre og AAB, der udviklede sig til en meget intens kamp med 2 fremragende målmænd.

Selvsagt var både du og Madsen meget i fokus qua jeres gode redninger men hvordan holder man sig egentlig i gang i sådan en kamp.

Mit spørgsmål er ..

Når man står midt i det hele, hvad er det så man bruger for at være "på" .. er det kampens energi man suger fra , intensiteten .. eller om man laver en stor redning, her tænker jeg specielt på den NHL type redning du laver kort inde i 3 periode .. kan sådan en redning være med til at man er helt oppe og ringe inde i hovedet og bare tænker nu tager jeg alt hvad de ellers kommer med... ?

Eller er det mere sådan udfra et mentalt plan hvor man forsøger at bevare roen og balancen uden at være påvirket af begivenhederne i kampen?

Og hvad synes du egentligt er bedst.. at være kold, eller lade sig inspirere/styre/rive med af kampen?

Anyway i stod begge ret godt i dag, og det må være den slags takter som Sirant er glad for at se inden april.

Mvh
Mikael
Mikael

Postby Peter Hirsch » Thu Feb 14, 2008 10:34:42

Hej Mikael.
Rigtig godt spörgsmål!

Som målmand ved man at alle skud skal reddes. Der er ingen foreskel på chansens störrelse. ( det er jo til ingen verdens nytte, hvis man först laver en NHL-redning for derefter at lukke en billig ind) Når jeg spiller er jeg "på" lige så snart modstanderen er over egen blå.
Der er meget psygologi indvoldveret i målmandsspillet. Selvtillid kan komme og gå inden for en meget kort periode. Rutine er en rigtig god ven, har jeg fundet ud af. Det blir lettere med årene at håndtere psygologien og deraf spille mere stabilt.
Man får selvfölgelig megen positiv energi af at lave en vigtig redning! Jeg pröver at bevare roen og ikke lade mig påvirke af ting jeg ikke har med at göre.
Men et godt spörgsmål, som jeg kunne have skrevet en hel bog om - tak!

Med venlig hilsen
Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Return to Spiller - Peter Hirsch