Målmænd

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

Målmænd

Postby AnjaAaB » Sat Oct 11, 2008 9:08:37

Hejsa Peter :)

Min lillebror og jeg kom til at diskutere igår... Hvornår må man egentlig tackle en målmand? Jeg lagde mærke til, at Herlevs målmand flere gange var ude af målet og var i besiddelse af pucken, hvor Aab-spillerne ikke rørte ham eller rigtig gjord noget. Er det ikke tilladt at tackle en målmand, når han er ude af målet, og mere eller mindre er med i spillet?

Jeg håber, at du forstår mit spørgsmål :)

Glæder mig til at se jer i kamp på tirsdag. Og jeg vil være til stede i Frederikshavn og støtte jer 100 %!!! For vi gi'r ALDRIG op, ikk? :)

MVH Anja.
AnjaAaB

Postby Peter Hirsch » Mon Oct 13, 2008 12:29:37

Gennerelt må man ikke tackle målmænd, men når vi er ude og spille pucken må man godt gå i nærkamp med os. Der findes vidst nok ingen regel for tackling af målmænd, men vi bliver beskyttet af dommerne. Dette fordi vi ikke har samme fysik eller balance som udespillerene.

Hirsch.
Peter Hirsch

Postby AnjaAaB » Mon Oct 13, 2008 4:20:56

Tusind tak for dit svar! Jeg troede, at det var tilladt at tackle målmændene, men selvfølgelig med større risiko, hvis man kan sige det :)

Men takker for svaret. Og rigtig go' kamp imorgen!! Glæder mig til og se jer i kamp. Jeg hepper på jer fra sidelinien.

Anja.
AnjaAaB

Return to Spiller - Peter Hirsch