ECHL

Her vil AaB spilleren Peter Hirsch svare på spørgsmål omkring hockeyverdenen og specielt livet som hockeyspiller.

ECHL

Postby ElQuapo » Wed Jan 30, 2008 12:36:08

Hej Peter, fedt at se at spillere, dommere, ledere osv. deltager herinde.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig hvordan du ser niveauet i den amerikanske ECHL liga sammenliget med AL-Bankligaen. Man hører tit at de er på nogenlunde samme niveau, og mange af de udenlandske spillere i Danmark har også spillet der.

Det kunne være spændende at høre fra en spiller som dig, der har optrådt i begge ligaer.

...og var det ikke underligt at spille hockey i Californien, hvor man vel nærmest tager til træning i t-shirt og shorts og går ind i en is-hal :)
ElQuapo

Postby Peter Hirsch » Wed Jan 30, 2008 6:21:09

Hej!
Jo det stemmer at nivauet er nogenlunde det samme. Men ishockeyen er en del anderledes derovre. Spillet var mere direkte, ikke så meget med opspil og styrspil. Backerne måtte helst ikke have pucken i egen zone. Intensiteten var noget höjre end herhjemme og spillet mere tilfäldigt (alt på mål og så ser vi hvad der sker)
Det var fedt at bo i Californien! Vi havde et par timer ind til Hollywood den ene vej og et par timer til Las Vegas den anden. 30 grader og sol, så det var helt dejligt at komme til träning. 8)
Med venlig hilsen
Peter Hirsch.
Peter Hirsch

Postby ElQuapo » Wed Jan 30, 2008 6:48:36

Mange tak for svaret :)

Lige et opfølgende spørgsmål :

Er det meget anderledes på den lille NHL banestørrelse? Er det noget du tror kan give problemer for landsholdet til A-VM, hvor man så vidt jeg har forstået spiller på NHL banestørrelse - eller er det let nok at omstille sig hurtigt til?
ElQuapo

Postby Peter Hirsch » Wed Jan 30, 2008 8:40:58

Hej igen!
Jeg tror den störste foreskel er måden de spiller på derovre. Landsholdet er jo gerne på plads nogle dage inden WM starter, for at vende sig til foreholdende. Så jeg tror ikke det bliver noget större problem for os at vende sig. Der udover har vi forhåbenlig Frans og Janik med som kan give os lidt hjälp, hvis det skulle behöves. Med hen hensyn på WM bliver det spändende at se, hvor mange NHL-stjerner der kommer med. Det kan blive vores störste problem... :shock:
Peter Hirsch

Return to Spiller - Peter Hirsch