Udlændinge loft.

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Udlændinge loft.

Postby 3jw1n » Tue Jan 13, 2009 10:27:35

Hej Mogens Andersen
Jeg vil starte med at høre om der er mulighed for at få en lille list med hvordan kontrakterne ser ud lige pt. Altså hvem der er sikre næste år og hvor lang tid de er signet, da jeg ikke lige har overblik over det.(snakker selvfølgelig kun om spillere i WH)
Så vil jeg høre hvad du synes om hhv. lønloft og udlændinge loft, da jeg personligt synes det er et godt tiltag for at bevare hockey som vi kender det idag på længere sigt. Hvis du kan fortælle om det, vil jeg gerne høre hvad din personlige mening er om at "alle" klubber er i Økonomisk krise og evt. hvordan det ser ud i WH.
Peter V out.
3jw1n

Re: Udlændinge loft.

Postby Dir. Mogens Andersen » Tue Jan 13, 2009 5:11:15

Hej Peter
Vi har en del kontrakter der allerede er på plads til den kommende sæson. Jeg vil ikke kommentere de enkelte kontrakter herinde, for der kan ske så meget i løbet af de næste 4 til 6 måneder, men lang hovedparten af vores danskere er på plads også til den næste sæson. og danskere er vigtigere i forhold til den kommende sæson, hvor udlændingeloftet er sat ned til 8. Jeg har hele tiden ment at lønloft var et nødvendigt onde i en korterre periode, vi skal have styr på økonomien i klubberne, ellers overlever vi ikke som liga - hvem gider at se en liga med 4 hold?? Jeg er som sådan ikke for solidariske løsninger, men somsagt lønloft er nødvendigt. jeg vil ikke kommentere de enkelte klubbers økonomi, det er ikke mit lod at gøre det. Men generelt har vi set problemer rundt omkring i ligaen i år, det sammenkoblet med den finansielle krise, som alle eksperter siger vi er i, betyder at det bestemt ikke gør tingene nemmere. mange sponsorere er (med rette) ekstra forsigtige og det betyder mindre økonomi i de fleste klubber. Det bliver bestemt ikke nemmere næste år, hvor der kan komme radikale ændringer i mange trupper, vi skal alle gøre tingene lidt anderledes, vi skal være bedre købmænd. Det betyder også at nogle af de dyrere spillere som render rundt i de fleste klubber vil forsvinde til den kommende sæson, dem er der ganske enkelt ikke råd til. men jeg tror så samtidigt at vi kan glæde os over at langt flere danskere får spilletid. I White Hawks er vi i hvert fald nød til at sætte "tæring efter næring", hvis vi skal bestå som ishockeyhold kan vi ikke lade os friste af dyrer indkøb, hvis vi ikke har økonomien til det. Jeg tror på et anderledes hold i White HAwks næste år, men ikke nødvendigvis et dårligere hold.men nu må tiden vise hvordan vi står rustet, det ved vi meget mere om, om et par måneder.
Dette var måske ikke så konkret et svar som du måske havde håbet, men et svar var det!mvh Mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby 3jw1n » Tue Jan 13, 2009 9:48:46

Mange tak for dit svar.
Vil ikke skrive så meget mere oven på en skuffende aften, da jeg nok vil fortyde det skrævende imorgen håber på bedre vind i Gigantium.

Peter OuT
3jw1n

Postby Mogens Andersen » Tue Jan 13, 2009 11:10:30

men ikke nødvendigvis et dårligere hold. ha ha ha, det var vist årets joke.
Kan vi få et dårligere hold end i år (Whitehawks - Herlev 2-5).
Mogens Andersen

Postby Dir. Mogens Andersen » Fri Jan 16, 2009 8:17:12

Kære navnebror
Efter at have sagt ja til Hockeymagasinet, har jeg selvfølgelig kigget lidt på aktiviteten herinde og kan se du er ivrig debattør og benytter enhver lejlighed til at komme med en bunke negavitet. Sådan er det jo også nogle gange og vi lever heldigvis i et frit land. Vi har hver vores opfattelse af tingene, nogle er måske lidt mere fantasifulde end andre, men det virker af og til som god humor -)
En ting vil jeg dog give dig helt ret i, kampen mod Herlev var det mest pinlige længe. Men du ved også godt at det de viste mod Herlev ikke var deres rette niveau.
Mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby 3jw1n » Sat Jan 17, 2009 3:42:00

Til Dir. Mogens Andersen
Dejligt at se du tager disse indlæg med et gransalt. Stor ros for det. Og jeg er af den holdning skulle vi (gud forbyde det) ikke komme i slutspillet, så lads os da give holdene i mellemspil B en ordenlig kamp og det var det jeg så i Aalborg, så ros til alle på og omkring holdet for at rejse sig. Håber vi i år skal komme fra en "9. plads" (stilling nu) komme og give alle vi skal møde i det kommende slutspil en ordenlig kamp og vi igen iår skal komme på 8. pladsen i sidste runde i mellemspillet så har vi vidst at man ikke skal undervurdere de "hvide høge" og er der bare et hold der gør det så slår vi dem...
God vind
Peter V
3jw1n

Postby Kristensen » Sat Jan 17, 2009 5:52:02

Jamen så vil jeg da benytte lejligheden oven på jeres mudderkastning bringe en god slat humor ind..

Mogens jeg må sige du så ganske skarp ud til dagens indendørs træning i Østervrå, men lidt doven i tilbage løbet.. Så måske ville fodbold i jyllandsserien for Frederikshavn være en interesse for dig :)

Ej spøg til side, jeg håber du trækker en kanin op af hatten ang Træner og laver en bindende kontrak på lidt mere end 2 år, også får tænkt tingene igennem og så holde dig på en 4-7 udlændinge så man har plads til og hente en stor forstærkning ind på et tidspunk hvor der går skidt.. Ligesom Oleg sidste år.. Men jeg håber da vi ser et Whitehawks der om et par år spiller med fremme hver sæson og har et hold bygget op af egne spiller og rutine.. så vi er med hvert år..

God Weekend også tager vi lige esbjerg :)

Nicklas, fanatisk hooligan til old boys i østervrå :)
Kristensen

Postby Dir. Mogens Andersen » Sun Jan 18, 2009 8:36:18

Kære Nicklas
Formen bliver nok ikke bedre, tror nu ikke synet i Østervrå hallen lørdag eftermiddag var så kønt igen - men vi hygger os med det og de fleste af os tror jo nok vi er bedre end vi rent faktisk er :-)
Som nævnt andetsteds, lad os vente og se hvad vi gør med trænerposten, der skal nok komme en navn på et eller andet tidspunkt :-)

mogens
Dir. Mogens Andersen

Return to Debatør - Mogens Andersen